Norskien

Är ju som sagt i Norge nu. Jag och min familj åkte hit igår för att skjutsa hem min syster som bor här borta utanför Oslo. Vi har aldrig varit här förut så det var roligt att se hur min ära syster bodde. Lägenheten var väldigt fin och läget med, endast 20 minuter från Oslo ;) Idag har vi åkt bil och handlat, och åkt vilse, och ja herregud det tog vääldigt länge att komma dit vi ville kaan jag säga!! Dom som vart här i norge kanske förstår vad jag menar. Norrmännen vet INTE vad skyltar är för något!! helt sjukt, dom har s sjukt dåligt med skyltar så jag tror att hälften av alla i detta land kör fel minst en gång om dagen, nej huvvaligen, usch för det !!
Men det har varit bra här borta i allafall, efter ett antal felkörnigar och lite pendeltåg så kom vi till en park, där skulle vi åta picknick och åhh så fint det var!! Parken var hur stor som helst, jag tror faktsikt att det är den största parken jag sett och hur vacker som helst! så där gick vi runt och bara hade det trevligt i det otroliga fina och varma vädret! jag lägger upp bildr när jag komemr hem . nej nu ska vi spela lite kort ;) haha hoppas ni alla hemma i sverige har det bra! :) vi hörs snart igen! :D

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Ja helt klart roligt att prata med nån som kommer åka ungefär samtidigt. :)



Jag tror jag kommer åka med STS jag med. Har hört så mycket dåligt om Cultural Care och Skandinaviska Institutet lät lite tveksamt. Har beställt hem lite broschyrer som jag ska kolla på. Även om det är ett år kvar så känns det som en bra idé att börja kolla redan nu. Plus att jag måste hinna ta körkort också utöver universitets studierna.







2009-08-06 @ 23:06:05
URL: http://jasmineisaksson.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Just nu vet jag inte riktigt om jag har så speciella önskemål om vart jag vill bo. Så länge man får en bra familj. Men jag har en kusin som eventuellt ska flytta till San Francisco om det nu blir av så det vore roligt att vara där nånstans i närheten så att man har någon i sin egen familj där. Sen nånstans i Colorado vore inte helt fel heller för det är så himla vackert.

2009-08-08 @ 13:45:55
URL: http://jasmineisaksson.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag åker ju med sts och lektionerna är långa men det är dom överallt. Sen bor vi på 4 stjärniga hotell med roliga lärare och god mat. Det som är dåligt är air koditionen. har fortfarande hosta. Men det är inte bara iNY utan överallt. STS är mkt bra.

2009-08-09 @ 07:55:19
URL: http://emmagredenius.blogg.se/
Postat av: Hanna - Snart Au Pair i Los Angeles

Hej! jag åker med CC:)

2009-08-09 @ 08:39:02
URL: http://honeycrunchy.blogg.se/
Postat av: Nina

hej, jo jag är rätt nervös nu. :)

2009-08-09 @ 18:54:46
URL: http://ninaaupair.blogg.se/
Postat av: isabelle

jag är också i oslo nu ! hos min bror, åker hem imorgon dock. och jag var också i den där parken idag :D den med massa statyer?

2009-08-09 @ 20:25:52
URL: http://lindgrenisabelle.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Måste ju börja med att säga att du har en väldigt intressant blogg och väldigt bra länkar till andra bloggar. :)

Jag funderar själv på att åka iväg som au pair till USA nästa år, runt sommaren där omkring. Så det var kul att se andra som är i samma funderingar och även hitta till andra bloggar för det är ju roligt att följa andra i deras förberedelser och hur deras år ser ut där borta. :)

2009-08-10 @ 11:04:24
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0