What about me then?

Okej, tre dagar sen jag uppdaterade, ganska så länge, men jag har inte orkat ;)
Har i allfall kommit på lite mer saker angående au pair!
För det första så har jag hittat massa fler bloggar, både blivande au pairer och au pairer som är i USA nu, och det tycker jag alltid är lika kul. Har försökt att lägga in bloggarna som länkar på min blogg, så om du är en au pair eller en blivande så kan du bara säga till så läggar jag till dig bland alla andra länkarna, som jag sagt tidigare, ju fler blogagr ju roligar ;)
Sen så har jag kommit på att jag nog ska åka med STS, jag är nästan helt säker på att det blir den organisationen jag väljer och det känns bra! :) Så jag hoppas att jag inte ångrar mig och börjar vela igen för det blir så jobbigt, då komemr jag aldrig kunna bestämma mig.
Juste, nu är det otroligt många som åker som au pair, det är många som påbörjar sin resa nu och om ni vill följa dom så kika bland länkarna så kanske ni hittar en blogg ni gillar! :)
ha det super bra! :) vi hörs!
19 dagar kvar!!! :D

Kommentarer
Postat av: Amira

Klart att du ska välja STS!!

Jag skulle ju ha åkt nu i augusti, men drar ju till thailand istället!! :D



Ska åka som au pair nästa augusti istället faktiskt!! ;)

Funderar på SI..., fast vad tycker du??

2009-08-13 @ 20:37:20
URL: http://amirasresa.blogg.se/
Postat av: Anna

ellerhuur det är jätte många som åker nu och då vill man ju bara komma iväg !! jag har ju inte ens familj ännu bhuuhuu :P haha Nej skojjar, men visst hade det varit fint med en underbar familj och ett dautm när man skulle kommit iväg^^

2009-08-13 @ 21:14:11
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Cecilia

sv: jo du svara sist :P Jo det lutar åt sts här med. :) Längtat tills jag kan sätta igång med allt också, men de dröjer. =/ Har lite som håller mig kvar här just nu och det är inte så kul.. Men men Måste få ihop pengar till det också så på så sätt är det ju bra :)

2009-08-13 @ 21:25:08
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: haha ja men det kan ju bli så ibland. :) När vill du åka nästa år?

2009-08-14 @ 11:29:54
Postat av: Cecilia

Oj då.. :P jag var visst anonym :P "sv: haha ja men det kan ju bli så ibland. :) När vill du åka nästa år?"

2009-08-14 @ 11:30:34
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Amira

Asså, kom på en grejj till!!

är det förresten 19 dagar kvar tills du börjar skolan eller? =)

Sista året nu!!!!! ha så kul;)



Nä, men du får gärna berätta vilken organisation du väljer......, för isf kan jag tänka mig att välja samma som du, så att man iaf känner ngn typ.. . . .

Kramar

2009-08-14 @ 14:27:45
URL: http://amirasresa.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag vill åka juni- när som helst typ! Men vet inte än om jag kan det, men det tror jag att jag ska kunna. :)

2009-08-14 @ 17:36:48
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Anna

hmm jag försöker svara^^ haha :) Jag vet inte om alla kräver ett tuberkulos test, men skulle ändå tro det för jag har för mig att det är ett krav för att man ska få komma in i usa att man inte bär smittan med sig liksom^^



SI säger att man inte behöver göra hälsoundersökningen förens man har fått familj, fallifall man väljer att dra sig ur, för då har man ju slösat massa pengar, men man måste ändå beställa tid och sådär i tid eftersom det brukar vara ganska långa köer på att göra en hälsoundersökning



Hoppas det hjälpte lite grann :D

Ha det bäst !!

2009-08-14 @ 18:46:04
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Cecilia

ja jag förstår :P det skulle ju vara kul att komma dit då. Men jag lär vänta tills min tandställning försvunnit och allt de är klart. Vill ha det klart innan liksom eller i alla fall vet när det blir klart innan jag börjar med allt.

2009-08-14 @ 19:15:24
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej hej!



Oj vilket jobb du har gjort att lägga till så många au pairer, jag uppskattar det verkligen! Har gått igenom din lista nu och hittat en hel del nya au pairer :D Tyvärr inte i mitt kommande område men nästan ;)



Om jag har förstått rätt så kommer du garanterat åka nästa år, va? :D Härligt att veta vad man vill redan nu, att veta att man kommer ha ett super år framför sig i USA, lycka till!

2009-08-14 @ 22:09:27
URL: http://aamandaaupair.blogg.se/
Postat av: caroline

svar:

yes jag ska FÖRHOPPNINGSVIS åka redan i Oktober, antagligen mot slutet av månaden :) får hoppas allt flyter på bra bara!

2009-08-14 @ 22:51:35
URL: http://hellobaby.blogg.se/
Postat av: Cecilia

mm.. men vill ju verkligen åka. Helst nu! :P

2009-08-15 @ 12:05:11
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Cecilia

hehe förstår dig. Jag tänker på det varje dag nu vare sig jag är medveten om det eller ej. Så de är något man ser fram emot. Synd att det dröjer ett tag bara.. Men men

2009-08-15 @ 14:20:19
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Cecilia

ja, det är precis samma här. Man önskar att tiden kunde gå lite snabbare, men samtidigt inte. Man vill ju hinna umgås med vänner, familj och allt sånt. Så de är frustrerande ibland. :)

2009-08-15 @ 14:48:45
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hej :)



Jo men precis, jag är verkligen inte en sån tjej som har en massa ideer som sen aldrig blir utförda. Jag är helt inne för au pair nu och därför var jag smart och inte sökte någon utbildning. Nu är jag mer peppad. Tänk om man kommit in på drömutbildningen (vet var jag vill bli) på dröm universitetet (vet var jag vill gå) och så står man där och velar. Tänk om jag inte kommer in sen? tänk om jag aldrig får familj?. Nä det blir au pair :) Universitetet finns kvar (om inte någon bränner ner det) och utbildningen finns kvar (om den inte bannlyses)



Hade du tänkt åka direkt efter studenten? När tänkte du söka familj då ungefär?



Men det låter ju supert att du kört sen du var 16½! Om man ändå tagit det initiativet själv :P och inte vid 18½ xD Men om du kan köra så borde ju teorin make:a lite sence när du läser, det går säkert snabbt :) Vissa fixar teorin på någon-några veckor om de råpluggar just då. Sålänge man förstår innebörden och inte bara svaren så blir det nog lättare :)



Åh men då har ju STS ungefär samma grej som SI, med 200h. Fast de kanske inte har något krav på att det inte får vara släkt? För SI får det ju vara max 50h. Bummer för jag har en ettårig lillasyrra som jag tar hand om flera dagar i veckan :P



Ha det så bra :)

2009-08-15 @ 22:49:36
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja men precis. Jag flyttade ju hemifrån (50 mil bort från familjen) när jag var 16 och minns det så väl. det var skit jobbigt och då skulle man ju ändå får träffa dem under loven. Nu bor jag hemma igen (svårt att bo i lägenhet utan inkomst då jobb är svårt att få och plugga vill jag inte göra än. samt att jag inte ville bo kvar där uppe utan här nere. Men det är ju inget jag ser fram emot att behöva säga hej då till allt igen. Men samtidigt så vill jag ju åka iväg och testa på detta. Det är ju ett så bra läge nu när man inte pluggar eller har jobb. Men visst de jobbiga bitarna blir ju en del av det, men man får ju se de ljusa i allt också. Man får ju ut så mycket utav en sådan resa! Man blir ju mer självständigt och allt sånt! :) Jag är taggad! Men gruvar mig inför att ta farväl för ett år. Men tur att man inte tänker på det lika ofta som man tänker på allt annat runt au pair-livet. :)

2009-08-15 @ 23:15:57
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0