SACO

Ingen uppdatering på a very long time, varför vet jag inte, har inte riktigt (som vanligt)haft något vettigt att skriva om. Får se om detta är vettigt då ;)

Det har faktiskt inte hänt så jätte mycket sen sist, och då hade jag ju varit i england i tre veckor på praktik vilket var svin roligt. Vi har faktiskt bestämt oss för att åka tillbaka till Colchester och vara där på sportlovet från onsdag till lördag, rooligt fest varje dag, just how we like it! ;) vi har faktiskt varit så duktiga att vi redan har bokat flygbiljetterna och snart ska vi också boka hotell! :D

Hum, vad har hänt mer? Jag har provat min studentmössa! :D fett roligt, det kändes as konstigt att ta på sig en student mössa och veta att snart får jag ha på mig den för den riktiga anledningen, japp nu är det inte långt kvar, endast 2 veckor och sen en vår termin. Fan vad härligt!

Åh juste, idag var en super rolig dag, vi var på SACO mässan i Älvsjö, där ställer universitet/högskolor, KY-utbildningar och massa andra roligheter ut, så får man kolla in dom och så får man bli super sugen på att studera vidare, som jag blev va ;) STS och CC var faktsikt där och det var riktigt roligt att prata med en från STS på riktigt och inte bara på mail. Åh jag har ju faktiskt inte varit så aktiv på au pair fronten på ett tag men jag känenr att jag måste åka som au pair, jag kommer ångra mig annars och jag tro det är ett stort misstag att inte åka när man har tänkt på det så mycket. Så åka som au pair det vill jag fortfarande så det är kvar i mitt huvud.

Okej, det här inlägget blev helt puckat, inget hänger ihop och det är säkert massa stavfel, men skit samma.
Jo en rolig sak är ju att jag är ganska så nära på att få mitt körkort! :D ja klarade uppkörningen förra torsdagen men tyvärr kuggade jag på teori provet, haha fick endast 45 poäng men det gör inte så mycket, jagk´kuggar hellre på teorin änuppkörningen så det var skönt:) så jag hoppas att jag kan fixa teorin snart såatt jag får det där jäkla kortet snart! :)

nej nu ska jag inte skriva mer, det är inte hälsosamt för er läsare att läsa en så konstig och osammanhängande text haha, juste en sak till, idag på mässan så kollade jag på uppsala universitet och gissa vem som stod där??
Annika i Eva&Adam, haha coolt va! nej inte så speciellt roligt men det var roligt att se henne, hon ser precis likadan ut som hon gjorde i filmerna när de var små ;) haha nej nu slutar jag skriva! ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej hej! För det första tycker jag att du gör helt rätt i att fundera på att åka som au pair, det är ett minne för livet. Tack så jättemycke för ditt inlägg, det värmde att du tycker jag skriver om intressanta saker. Om du åker som au pair är jag säker på att du också kommer att inspirera andra. Nog om det, till dina frågor. Först sökte jag genom CC, men sen ändrade jag mig om jag skrev in mig på STS istället. Jag tror att det tog mig ungefär 4 månader, men då behövde jag lite mera barnerfarenhet så det var de som drog ut på tiden. Vänner fick jag jättefort, i mitt område finns det många au pairer och man lär känna andra au pairer väldigt fort, alla är ju liksom i samma situation. Jo de är klart att man tröttnar på att vara barnvakt, men au pair är så mycke mer är bara vara barnvakt. Man är med familjen, sina vänner, utforskar USA och allt roligt som finns att göra här, så man hinner likson inte tröttna tillräckligt förrens det blir roligt igen och det blir det allltid. Min värdmamma kommer alltid med förslag på vad jag kan göra med barnen, om det finns en hel del att göra så det brukar inte vara några problem. Vi brukar måla, åka till parken och bibloteket, bada, baka, leka i deras rum, gå på museum, åka ut och äta glass och mycke mycke mer. Hoppas att du fick några bra svar på dina frågor. Om du har mer, så är det vara att fråga på.

2009-12-06 @ 07:40:50
URL: http://mariajosefina.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hej :D

Vaaa?? Jag var på mässan båda dagarna så då måste vi ju ha gått förbi varandra eller nått :P Vad kul! Jag älskar mässor haha. Lustigt det där med Annika från Eva och Adam för min vän Sofie var typ "är inte det där Annika?" och vi fick typ gå runt Uppsala Uni lite sådär halvsnyggt så att jag kan titta utan att stirra, haha, måste sätt ganska sjuka ut. Och på vägen blev vi stoppade av Mälardalens högskola xD



Var du på något seminarium? Mia Törnblom var verkligen superhärlig som vanligt! Och STS hahahaha, de sa på fullt allvar "Man kan söka stipendium för lite allt möjligt; till exempel om man bott och pluggat i Stockholm i hela sitt liv eller om man är blond, blåögd och 1.65 lång".



Åh vad kul med körkortet. HÅLLER MED, hellre faila på skrivningen. Men fuck, självklart är det själva körningen jag inte fixar... Men GRATTIS! :D



Jag har bestämt mig för att åka med CIS eftersom Kilroys sammarbete med "min" skola är rätt nytt - MEN fixa flyg och sånt med dem för de är mycket mer insatta och bättre i det (CIS lämnar en typ där)

Men hela grejen var ändå väldigt lustig :)



Aaaah! Vad kul. Känns på ett sätt som om jag också går i trean nu. Eller okej, jag pluggar ju inte :P men eftersom jag börjar till hösten så känns det som om jag har heeeeeeela vårterminen kvar. Längtar som in i bomben. Har du planerat något över jul?



Jag tror inte jag kommer tjäna ihop allt som behövs till mitt collegeår, men jag ska satsa på så mycket som möjligt. Lån ska jag endast ta av pappa, mamma och styvpappa eftersom då slipper jag ränta och en massa brev och de låter mig betala i min takt (även om jag vill få det undan snabbt). Har du tänk hur du ska göra med dina pengar i USA, spara mycket eller spendera allt? :)



Det är svårt att komma igång ordentligt med au pair när man har körkortet som spärr, så snart är ju det över :) Tjohejj ^^ Men ska du satsa på att börja matcha så fort du kan eller vill du pyssla lite mer med ansökan först?



Ha det bäst

kram

2009-12-06 @ 17:34:20
URL: http://plajnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0