Skandinaviska institutet

Okej, nu har jag nog bestämt mig till 100% att jag ska köra på SI, många har som sagt rekomenderat dom och jag har hört bara bra saker om dom och det är ju inget annat än positivt, plus att de är billigast också! :)
så nu sätter jag igång, jag har fyllt i alla saker man kan fylla i på hemsidan och jag blev faktiskt klar med brevet för nån dag sen så det känns as bra! Nu ska jag bara få mina olika referenser ifyllda och sen hälso saken och ja lite sånt, men det känns faktiskt bra nu.
Idag var jag till och med och fixade mina pengar som jag ska ha till alla kostnader så dom pengarna får jag om två veckor och då kan pengarna rulla ut och jag kommer mer och mer in i Au pairandet!! ROLIGT!!
Någon mer som är ungefär där jag är? haha om ni har förstått vad jag skriver för strunt, :) Någon som planerar att åka i tup juni-augusti 2010? Lämna en kommentar i såna fall jag älskar att läsa blivande au pairers bloggar! :)
ha en toppen dag! :)


Kommentarer
Postat av: Emmie

Tycker du gör helt rätt i att åka med SI : ) Ska också åka med dom!

2009-12-29 @ 18:23:52
URL: http://madebyemmie.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bra val! :) Jag åker med SI och är supernöjd. Om du har några frågor är det bara att höra av dig. :) Lycka till med allt!

2009-12-30 @ 00:23:31
URL: http://yetanotherstory.blogg.se/
Postat av: Emmie

Kan nog helt ärligt inte komma på något hittils som varit negativt med dom! : )

2009-12-30 @ 13:06:28
URL: http://madebyemmie.blogg.se/
Postat av: Emmie

Lite över 1000 timmar tror jag :)

2009-12-30 @ 18:41:23
URL: http://madebyemmie.blogg.se/
Postat av: Emmie

Tycker jag du ska se : ) Ja, jag tog 50 timmar på mina syskon ! Har du många timmar?

2009-12-30 @ 22:20:39
URL: http://madebyemmie.blogg.se/
Postat av: Sara

välj SI! dom är jättebra :)

2009-12-31 @ 14:14:32
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Emmie

På dina syskon fyller du ju i caring for younger family member och då om du passat dom 800, så skriver du 800. Även att bara 50 räknas så kan man ändå se att du passat dom mycket. : ) Det är därför jag sammanlagt har så många timmar. Men av dom som "räknas" har jag runt 360.

2010-01-01 @ 11:06:16
URL: http://madebyemmie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag ska också åka med SI! :D och jag kan också verkligen rekomendera dom, jag har fått jätte mycket och bra hjälp under min ansökan. Jag vart för övrigt färdig med allt igår, så nu väntar jag bara att dom ska komma tillbaka från sin jul/nyårsledighet och ge mig tid för en interjuv. Jag har iför sig inte tänkt åka i juli/augusti utan i mars/april.

2010-01-03 @ 19:41:31
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Jag var tvungen att logga in och kolla hur många timmar jag hade, men jag har 9412 timmar. Men jag har så många timmar bara för att jag har tagit med om när jag har tagit hand om min 9 år yngre lillebror. Så jag har 480 timmar som jag har gjort på ett dagis. Hur många timmar har du? :) Jag har faktiskt ingen aning om vart i USA jag vill hamna. Jag vill absolut till en stor stad, eller möjligen i en förort till en stor stad. Och sen gärna i södern där det är lite varmt. :P Vart vill du helst hamna då? :) ha det så bra!

2010-01-04 @ 02:35:21
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Jag vet, det är nästan så det ser lite oseriöst mycket timmar ju. :P Men jag har räknat att jag tar hand om honom i genomsnitt 3 timmar varje dag 6 dagar i veckan. Vilket borde bli på ett ungefär så mycket som jag tar hand om honom på en vecka. :P Så det blir ju ganska många timmar. Men det är ju jätte bra att han ett småsyskon att fylla ut med lite timmar. Men 2500-3000 timmar är ju jätte bra och jätte mycket! :) och det ser ju lite seriöst mycket ut också. Har du varit på ett dagis eller någon annan stans för att få ihop timmar på annat håll också? :)

Men jag tror det är roligare att vara i en stor stad. Det låter ju inte så roande att sitta fast 20 mil ut på landet hela dagarna. :P jag är inte heller någon större fan av snö och kyla. Så jag skulle inte heller ha något emot californien. Fast de flesta vill väl dit så det är nog ganska svårt att få en familj där. Men jag tycker som sagt att södern skulle vara kul också, och där är det ju varmt också. ;) Jag planerar att åka i slutet av mars/april. Jag hade egentligen velat åka redan i höst, men mitt körkort drog ut så mycket på tiden. När vill du åka då? Visst var det i typ augusti? :)

2010-01-04 @ 13:45:22
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Jag hoppas att jag hittar någon familj ganska fort, så jag kan åka när jag har tänkt att åka. :) Och det borde ju se ganska bra ut med många timmar även om ca 8800 är på min lillebror. :P

Men då har du massor med referenser ju, och det är ju jätte bra! :) Jag tror det ser bra ut att ha referenser och inte bara fyller i Childcare utan referenser. Och sen att du inte bara tex tagit hand om din mammas väninnas barn. Och 2500-3000 timmar är ju väldigt mycket tycker jag, och det är ju bra! :D

Jag har 480 timmar som jag gjorde på ett dagis i närheten av där jag bodde. I 3:an på gymnasiet så hade vi en 10 veckor lång praktik som jag gjorde på dagiset då. och på så sätt fick ihop många timmar. Jag har även 40 timmar från när jag gjorde 1 veckas praktik på ett dagis i högstadiet, men där ifrån har jag ingen referens.

Men det borde ju inte vara helt omöjligt att komma till ett varmt ställe då det finns ganska många i USA. :) Jag håller tummarna för att du kommer till cali då. ;)

Jag är i storsett färdig med hela min ansökan, det är en referens som jag ska posta imorgon. För min scanner har gått sönder och scannern på min mammas jobb var väldigt dålig så man såg typ inte vad som stod. Men jag tror jag ska fråga om min pappa kan scanna den på sitt jobb istället. ;) Så går det fortare än att posta den. Men annars är jag färdig med allt. Dom ringde från SI idag och berättade lite om vad jag skulle ändra och så, och när det var färdigt skulle en interjuvare kontakta mig. Hur långt har du kommit på din ansökan då? :)

Går du i skolan än? Eller har du gått ut? Men det är ju alltid bra att börja söka så tidigt som möjligt så man har tid att göra allt bra och har tid på sig att leta familjer och sånt. :) Så även om du inte har kommit igång för än nu så har du ju ca ett halvår på dig tills du vill åka. :)

2010-01-04 @ 14:39:41
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej !



Jag vill komma iväg så fort som möjligt, var med STS innan. Men jag bytade för jag inte var nöjd. Är med CC nu och de känns superbra. ( :

Förhoppningsvis skickas mina papper till USA för godkännande i slutet av denna vecka.



Vad kul att du också vill åka, alltid kul att få kontakt med andra i samma sits.



Kram

2010-01-04 @ 22:49:49
URL: http://emelieebjoork.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Tack så mmycket! Jag hoppas också att min interjuv går bra och att det inte är allt för komplicerade frågor jag får på engelska.



Jag hoppas att familjerna tycker det ser bra ut med mina timmar. Men värdfamiljerna måste ju tycker att det ser jätte bra ut på din ansökan med många timmar och både referenser på din lillebror, din kusin, din mammas väninnas barn och din kompis lillebror. Då har du ju massor med erfarnehet och va massor med olika åldrar.

På dagiset tog jag hand om barn i åldrana 2-5 år gammla. :) haha, vilket sammanträffande. ;) Även om det inte är så mycket timmar från en sådana praktik man gjorde i 9:an så ser det ju ändå lite bättre ut i ansökan att ha yttligare en childcare. ;) Jag har fyllt i att jag har tagit hand om min lillebror sen han var 1 år. Så jag har några timmar på barn under 2 år. Men inte så värst många. Och dom jag har är nog inte så mycket "värda" eftersom dom kommer från min lillebror. Har du många timmar på barn under två år då? :)



Det lät som en bra drömfamilj! :) Hoppas att du hittar den. Vilket du absolut kommer göra tror jag! :) Min drömfamilj är två tjejer, då den ena är 7-8 år och den andra är 10-11 år. Där båda föräldrana jobbar. Och så bor vi i en stor stad någonstans. ;) Jag har inget speciellt ställe i USA som jag jätte gärna vill till så. Och att jag får andvända bilen på friitiden också. Det är min drömfamilj i ganska kortfattad form. ;)

Jag tror min scanner mer har något galpp eller något liknande. Jag provade tidigare ikväll att scanna in den sista referensens och nu fungerade den! :D Så jag vart helt färdig idag.

Jag tror mitt brev är på ca 800 ord. Så det är inte så jätte långt. Hur långt är ditt brev? :) Men man är ju nyfiken på typ allt som har med au pair-resan att göra. Jag är också nyfiken på sånadär saker, om hur långa andras personliga brev är, vad dom frågar ens referenser efter interjuv, m.m.

Men då har du ju hunnit riktigt långt! :) Det som drar ut på tiden är ju oftast just referenser eller som för mig körkortet. Det man själv ska fylla i online går ju ganska snabbt. Ska du föresten spela in någon video? :) Men det är ju större chans att hitta den rätta familjen ju längre tid man har. jag är lite orolig att jag har för kort tid på mig att hitta den perfeka familjen om jag vill åka redan i slutet av mars. Men det borde fungera ändå. Det är ju ändå några månader kvar. ;)

Då har du mycket kul att se fram emot! :D Studenten var hur kul som helst!

Jag gör faktiskt ingenting, jag är arbetslös. Så jag går mest här hemma och väntar på att få åka till USA. Men min arbetsförmedlingen vill att man ska ut på jobb-praktik. Så jag har tänkt ringa till ett dagis nästa vecka och höra om jag kan få vara där i ca 4 veckor och göra lite praktik och på så sätt få en till referens till min au pair ansökan.

ha det så bra! kram

2010-01-04 @ 23:10:16
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: m

Jag ska åka i juli juni som au pair:) är dock nu inskriven på CC men tycker att det är så himla dyrt där så jag ska skriva in på SI. Tycker SI är bra? :?

2010-02-04 @ 23:36:31
Postat av: Veronika

Jag planerar oxå att åka med SI i juli-augusti! Jag vill gärna till Californien, har du nåt speciellt ställe du vill till?

2010-02-09 @ 16:02:58
Postat av: cassandra

svar till veronika!



Vad trevligt att du ska åka då! tar du studenten i vår eller? :) varför vill du åka just då? :) ja jag vill också till Califorien! ;) helst annars vill jag bara till ett varmt ställe ;)

2010-02-09 @ 18:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0