Malta del ; uno

okej, tänkte då berätta lite för de som är intresserade lite om hur det var på min språkresa i Malta. Soo here we go:
onsdagen den 17 juni, alltså dagen innan jag skulle åka till Malta så åkte jag och min pappa upp till min kompis emmeli som bor på ekerö, vi åkte dit och sov för att det inte skulle bli lika långt att åka på morgonen då ekerö ligger närmare arlanda än vad Trosa gör.
Emmeli och jag kom i säng vid halv 12 då vi satt uppe och pratade efetrsom att vi inte hade sett varandra på 5 lååånga månader. Vi gick i allfall och la oss vid halv 12  och somnade ganska så fort. Ställde veckor kloclan på kvart i två tror jag då vi skulle lämna huset vid halv tre.. Gick upp och var huur trött som helst men ändå glad och exhalterad inför resan.

Vi satte oss i bilden och körde mot flygplatsen. Väl på flygplatsen så såg vi en stor hop med ungdomar så vi fattade direkt att det var där vi skulle stå, så vi gick dit och sa till en ledare att i hade kommit och hon bockade av oss.
Efter ca.: en halv timme så checkade vi in och fick våran biljet och sa hej då till våra söta pappor.
Sen gick vi genom tullen och så var vi helt plötsligt på väg till Malta..

Vi landa på maltas flygplats runt 10.00 och då hade jag fortfarande inte fattat att jag var i malta och at jag skulle vara där  tre veckor till. det var helt sjukt. I allfall, vi hämtade våra väskor och gick ut och mötte två andra ledare som gav oss vårat schema och lite andra sker, sen hoppade alla in i en svettig buss som skulle ta oss til en plats där vår familj vi skulle bo i skulle hämta oss. När vi kom fram var jag sjukt nervös, vi visste verkligen ingenting om dom och jag var nervös ända tills jag såg vilka vi skulle bo hos. Kvinnan hette Tess och var hur gulig som hlat och mannen hette Charlie och var väldigt trevligoch hjälpsam.

Vi packade in oss i bilen och åkte till deras hus och vårat i tre veckor i allfall ;)
huset var väldigt fint coh man såg att om här människorna hade det bra ställt ;) vi packade in oss i ett av sovrummen och gjorde oss hemma stadda ;) sen så flöt dagen på och vi gjorde inte så mycket förutom att jag verklgien försökte förstå att jag verkligen var i Malta. På kvällen var det nattsimm men vi badade inte eftersom tt vi var så trötta ;)



dagen efetr började dirket med skola, och bussen ´gick kvart i 8 så ingen semester här inte, upp och hoppa halv 7 och sedan fruktost och allt. Väl framme i skolan hade vi lektion till 11.20. för att sen åka till stranden. Vi låg där hela dagen och på kvällen åkte vi hem och åt och gjorde oss i ordning för en kvällsaktivitet ;)

ja hela första veckan var det svårt för mig att fatta att jag var där och att jag kulle tillbringa hela 3 veckor där nere, utan min familj, okej, jag fyller 18 år snart men ändå, jag har alltid varit hemkär och en riktig mamma gris, men tydligen så hade släppt helt och hållet eftersom att jag inte längtade hem en ända gång vilket vargaska skönt ;)
nej nu fick ni en liten insyn om vad jag gjorde 1 veckan, 2 veckan och 3 veckan kommer jag skriva om snart och bilder kommer sen ;)
ha det bra ciao!

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej



Jag förstår att du vill se det dock har jag inte bestämmt än hur mycket jag vill visa och så har jag inte pratat om det med värdfamiljen. Jag vet inte om jag vill ha den au pairbloggen där man bara skriver om jobbet utan mer livsstilen. Men det kommer iaf lite fritidsbilder snart :)

2009-07-13 @ 05:00:18
URL: http://juliasresa.blogg.se/
Postat av: Mici

Vad roligt du verkade ha det på Malta! Ja, jag har det fint här med strålande sol och allt...när ska du åka som au pair?

2009-07-13 @ 16:55:42
URL: http://micinic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0