USA, New York

Igår när jag kom hem från jobbet hittade jag ett vykort på köksbänken som det var en bild på New York på, blev helt uppspelt eftersom att det kom från USA. Läser vykortet och ser att det är från min farmor och farfar, hade glömt bort för stunden att dom var där borta på min drömplats och dessutom utan mig!! det var riktigt roligt att läsa men oj så avundsjuk jag blir, jag vill ju också va där och andas amerikansk luft!! Dom ska vara i USA i hela tre veckor och dom har besökt Cantral Park, Empire state building och Madison Garden!! :) åh jag kan inte fatta att det är ett helt år kvar för mig i Sverige! jag vill åka nu nu nu !! ja jag vet att jag har sagt det 10 000 000 gånger förut men så är det! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej, vad roligt.

Ja jag åker med sts. Jag tycker verkligen dom är kanonbra. Man får all den hjälp man behöver. Jag har ty haft 1000 konstiga frågor och dom har hjälpt mig varje gång. Det är också väldigt billigt. Var i alla fall det när jag betalade. Allt som allt har jag betalat 7000 tror jag och då är 3000 av dom försäkring. Sen är deras matcningsprocess så bra. Du gör typ en egen hemsida där du ska fylla i massa saker om dig själv, lägga ut bilder osv. Sen får familjer i lugn och ro läsa igenom dom som dom tycker är intressanta och sen kontakta au pairen. Det betyder att du kan ha flera familjer samtidigt. Du syns alltså hela tiden vilket är tur. Jag pratade med en amilj och skule säga ja precis sen kom min nuvarande dagen innan jag skulle säga ja till den andra. Så det tyckte jag var bra. Det går snabbt också. Hade en kompis som hade fått 4 familjer inom 2 veckor.

CC kanske har mer möten och sånt inför ambassadmötet och man kanske får mer prylar men jag tycker ändå sts är så sjukt bra och det känns så säkert. Dom har också väldigt många bra familjer och ett bra rykte.



Nu blev det långt men hoppas du fick ut något från det. Bara att fråga igen om du vill veta mer.

2009-07-25 @ 12:20:43
URL: http://emmagredenius.blogg.se/
Postat av: Sophie

sv: Det är klart att jag ska blogga när jag är där borta i usa :D! o vad kul att du läser min blogg :)

2009-07-25 @ 12:29:03
URL: http://sooophiesliv.blogg.se/
Postat av: Emma

vad skönt, hoppas det går bra.

2009-07-25 @ 15:41:11
URL: http://emmagredenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0