60 mintuer

Vilken dag!! :)
Vaknar klockan kvart över 6, går upp och är sjukt tröött. Gör iordningen mig och börjar gå till bussen.
Efter ett tag börjar det regna tonvis och jag fäller upp paraplyet och ser att det är sönder...kuul.
Kommer till torget och ser at tdet är 5 minuter kvar tills bussen ska gå och börjar gå lite snabbare. Kommer ner till hamnen och jag missar bussen...kuul igen.
ringer mamma och ber henne hämta mig, hon kommer och sen erbjuder hon sig att skjutsa mig till Skolan, ja tack!
kommer försent tio minuter och har sen lektion i 60 minuter, slutar tidigare och ringer mamma för att hon ska hämta upp mig igen 20 i tio. Åker hem. Hmmm...lyckad dag hittils, men otroligt onödigt att jag bhövde gå upp ur sängen imorse, men så är det.
Klockan 4 idag ska jag fotograferas med jobbet(turistbyrån) usch jag vill inte vara med i tidningen!! :)
önska mig lycka till så attjag åtminstonde ser lite klok ut! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

åå, jag vill också ha sol! i Borås ösregnar det och har gjort det hela veckan..



Nej, de behöver absolut inte vara under två år men precis som du säger så får de inte vara för gammla heller. Men det kan vara utspritt mellan ungefär 0 och 10, det spela inte riktigt någon roll.



Någon gång nästa sommar för det är då som jag har möjlighet att åka i och med att jag inte går ur gymnasiet förän nästa år. Så jag ska nog skriva att jag tidigast kan åka i mitten av juni, men det är i alla fall helt bestämmt för min del att det blir nästa sommar och som jag har sagt säkert hundra gånger innan så vill jag bara att jag ska ha tagit körkort, hittat min värdfamilj och att jag ska åka iväg om en månad. Guud, vad jag längtar!! :P Men tiden går som sagt fort och snart är vi förhoppningsvis mitt uppe i hela ansökningsprocessen! Jag längtar till och med till det tillfället då jag verkligen sätter mig ner och börjar fylla i min ansökan, tänk när den dagen är här! ;)



men vad är det som gör att du vill åka som au pair? finns det någon speciell anledning eller är det bara som en sak du vill göra? ha det bra!:)

2009-05-28 @ 17:31:13
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: Frida

Det var så lite så! :) Ja får hoppas det blir riktigt bra, man vet ju egentligen aldrig förens man träffat dem i verkligheten.. Jag hade runt 300 timmar tror jag.. Men man måste ju ha minst 200 timmar för att bli au-pair. Allt räknas som har med barn att göra. Om du har syskon som är under 15, praktikplatser, sommarjobb och släktingars barn. Så blir inte så jobbigt att få ihop timmarna!



Ha det fint! :D

2009-05-28 @ 19:28:35
URL: http://svenskaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0