Fröken Julie = jobbigt

Usch klockan är 21.00 och jag är så sjukt trött nu så jag vill bara gå och lägga mig, men icke då.
Jah raju den satans redovisningen/diskussionen om den otroligt tråkiga berättelsen eller vad det nu kan vara, Fröken Julie, en otroligt jobbig och "mycket tänkade" bok.
Har redan läst den en gång, men bestämde mig för att läsa den igen eftersom att jag fattade nada, så nu så måste jag svara på 6 frågor om boken, usch usch tråkigt!!
Hoppas ni har roligare än mig just nu!
Sov gott kan jag säga redan nu för efter boken så väntar sängen!
tjarrå! :D

som sagt, bläää!

Kommentarer
Postat av: emma

det är så kul att prata med någon som vill det här lika mkt som jag!, mina kompisar förstår mig inte alls! Jag berättar om varför jag vill åka och anledningar till att det är så bra och när jag sedan är färdig med mina långa utläggningar så är det enda dom säger "är du säker på att du vill vara borta ett helt år?" det är bra att det är någon som förstår mig ;P

vad tycker dina kompisar och din familj om att du vill åka iväg i ett år? eller ännu längre kanske, har du funderat på att förlänga om du trivs och det känns rätt?



har inte varit på något möte än men jag planerar att gå på något nu i sommar eller till hösten. Vi får se när det är något möte i borås.



det där med körkortet hade jag bara hört från någon som söker som au pair, har dock inte hört det från någon annan så jag vet inte riktigt. Något som jag kan ta reda på :)

2009-05-11 @ 21:57:26
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: Mici

Jag ska bo i Huntington, på Long Island utanför NY! Hos en judisk familj med en pojke och en flicka, 13 och 10 år. Och så har de en hund! =)

2009-05-11 @ 22:14:45
URL: http://micinic.blogg.se/
Postat av: Anonym

NEEEH!det är inte det :( det är en text om aborginer o maoer o jultomten i en olycka! :(

2009-05-11 @ 22:50:06
Postat av: Anonym

NEEEH!det är inte det :( det är en text om aborginer o maoer o jultomten i en olycka! :(

2009-05-11 @ 22:51:30
Postat av: mandy

sv: hej jag tror jag att man var tvungen att ha 200 timmar med barn med två år för att ta hand om barn under två år, så isf var det dt antalet jag hade:) kolla med företaget du åker med- det kan vara olika! jag had råkat skriva mina kusiner som familj istället för släkt, men sts sa att kusiner räknades som släkt och därför får man skriva in dem i de 200 timmarna. dock får man inte skriva in familj.

Intervjun var ganska enkel (med tanke på hur mycket jag hade laddat:p var jättenervös). Intervjuaren (som själv varit au pair) frågade några frågor på engelska och sen får man svara på engelska (så var beredd på att den är på engelska). sen ska man även fylla i ett slags test med frågor som man ska svara alltid, ibland, sällan eller aldrig på:p du vet som man gjorde i skolan ibland?

Btw så åker jag med STS och jag tycker att de är jättebra. Och kan du mejla dem om saker du undrar innan du bestämmer dig. Men klicka hem kataloger från olika företag så kan du få en bild av dem:)

Fråga gärna om det är något mer du undrar:)

2009-05-12 @ 08:10:35
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du haft den engelska interjuven med någon från CC?:O

2009-05-12 @ 16:50:14
URL: http://nathalieagren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0