Galen, kan vi spola fram tiden kanske?

Jag blir galen snart!!!
Jag läser ett X antal Au pair bloggar och det gör så att jag varje dag pinar mig själv genom att tänka att det är ett helt jäkla år kvar tills jag får åka!!
Jag vill ju åka nu nu nu !! Jag orkar väl inte vänta heller!
Usch jag vill åka till USA i sommar och vara au pair och komma bort från det kalla sverige!!
Men som sagt ett år kvar! MINST!!
Bra jobbat Cassandra!
Hejs!

Ps. hur stjutton ska man välja vilken organisation man ska åka med, jag är faktiskt lite kluven!?!? Hjälp? Någon?


Kommentarer
Postat av: emma

okej, så du ska åka med CC?

själv har jag varit mest inne på att åka med scandinaviska institutet, som jag troligtvis kommer att göra :) men vi får se. HAr hört från ganska många som haråkt med CC att man får jättebra hjälp här hemma i sverige, men att när man väl är i USA så får man nästan ingen hjälp alls om något skulle bli fel. Men det är väl nästan alltid så att det man hör är det dåliga.



Men jag tycker i alla fall att scandinaviska institutet (au pair in america) verkar vara väldigt pålitliga.



varför är du så intresserad av att packa väskorna och åka iväg? :)

2009-05-06 @ 22:29:22
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: Lina_asken

Au Pair in America (Skandinaviska institutet)är billigast, säkrast, smidigast och lättast. Kommer att skriva ett inlägg där jag jämför priser och skriver den kritik som kommit fram om alla olika organisationer. vet sj. hur svårt det är att välja, är lika kluven sj.



www.breakaway.devote.se

2009-05-07 @ 00:15:03
Postat av: Sofi

Hallå!

Kul att du gillar bloggen! Det är jättekul att höra :).

Jag åkte med Cultural Care, som jag inte har något annat än gott att säga om. Jag känner alltid att jag har hjälp och stöd om jag behöver det, vilket är otroligt skönt när man är här borta. Trots att man är här "ensam" så är man liksom aldrig ensam.

Jag hade många många barntimmar från alla år jag jobbat som kolloledare på kollo. Säkert bortåt 4000 eller så. Det underlättar att man har många timmar bakom sig, och helst med barn i många olika åldrar.



Jag hann att få ett speciellt erbjudande när jag åkte, så jag behövde inte betala något alls för flygresan och inte heller någon deposition. Jag betalade ca 900 kr för visum, 200 för internationellt körkort, 5000 för försäkring och 1000 för hälsoundersökning. Känner du någon som kan utföra en hälsoundersökning så underlättar det, då behöver du inte betala lika mycket!

Lycka till och berätta hur det går!

Kram!

2009-05-07 @ 02:36:35
URL: http://sofiragnhild.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag tror dig. jag skulle lätt göra det också, men som sagt - ingen skolutbildning ;) HAHA! ja absolut, å DÅ SKA VI BESÖKA VEGAS. det är ett måste.

2009-05-07 @ 19:23:26
URL: http://nathalieagren.webblogg.se/
Postat av: Nathalie

JAG SKA ÅKA MED WORKANDSTUDYABROAD! mohahahha du behöver inte ha gått i skolan (A) HAHAHAHAH

LAS VEGAS BABY! ;)där får du inte bara 13e månaden gratis, du får 1månad plus 2 veckor betalt semester ;)

2009-05-07 @ 19:37:52
URL: http://nathalieagren.webblogg.se/
Postat av: emelie

åk med skandinaviska! billigt och smidigt och du får bo på vääärldens fräschaste hotell på aupairskolan! du behöver heller inte gå på aupairmötena eller plugga för att få någon deposition tillbaka då du inte betalat nåt:) perfa!

2009-05-10 @ 19:23:26
URL: http://emeliefw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0