Halkkörning i Norrköping

Halkkörningen idag gick som en dans på rosor! :)
haha janästan i allfall.
Det var as kul precis som alla sa att det skulle vara, vi snurrade lite och slängdes runt lite i bilen, och vi flög fram en bit från säterna, men det var sjukt kul!! :)
Alla som körde där idag blev godkända, inklusive jag och Emelie så nu är vi båda ett steg närmare körkortet!! weii!
och har jag körkortet så är jag ett liitet steg närmare USA också, det är värt att hurra för! :)


Emelie övningskörde till och från Norrköping, riktigt duktig förare ;)


När vi kom dit så var några i full fart med att snurra runt på asfalten!


Bilen vi åkte i och snurrades i! :)

Kommentarer
Postat av: Amira

vad bra att halkan gick bra! när jag gjorde den var det nästan det roligaste, hihi^^ =)

Jo, alltså jag är öppen för hela USA faktiskt! Jag vill hellere få en dröm familj där jag kommer trivas hos, kanske två år till och med!

Fast man kan ju alltid drömma om florida, nyc eller californien!!

Men Familj först för mig, därefter plats! =)

Sedan kan man ju besöka alla olika ställen när man får resa runt lite=)

2009-05-13 @ 18:20:56
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Amira

Jag har räknat lite på det, och enligt mig så får man nog räkna med en 10.000:- kr iaf tror jag...

Kan bli lite under till och med beroende på om man väljer alla tilläggs grejjerna osv....

Jag har valt den skräddarsydda extra tilläggsförsökringen och Club Au Pair tror jag..

helt överkomligt;)

2009-05-13 @ 18:50:40
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag skulle egnetligen åka med CC från början, men blev avrådd med nästan alla au pairer jag pratade med. Jag tyckte också att de var lite påklistrade! SI är mer avslappnade och trevligare! =)

2009-05-13 @ 19:38:55
URL: http://johannabischoff.blogg.se/
Postat av: johanna

det som skiljer åt är att SI är trevligare, mer trovärdiga, billigare och bättre på alla sätt! (enligt mej då!) :)

2009-05-13 @ 20:08:20
URL: http://johannabischoff.blogg.se/
Postat av: anna

Ja, jag är jättespänd inför allting :) jag började redan förra sommaren att gå på mitt första möte med Cultural Care. Men började inte med mina papper och så förrän i höst/vintras. men jag bytte agentur för bara någon månad sen så efter det har det bara rullat på :) så det gäller nog att vara ute i god tid tror jag :) när planerar du att åka? tack detsamma :)

2009-05-13 @ 21:19:34
URL: http://aupairanna.blogg.se/
Postat av: anna

Ja, jag är jättespänd inför allting :) jag började redan förra sommaren att gå på mitt första möte med Cultural Care. Men började inte med mina papper och så förrän i höst/vintras. men jag bytte agentur för bara någon månad sen så efter det har det bara rullat på :) så det gäller nog att vara ute i god tid tror jag :) när planerar du att åka? tack detsamma :)

2009-05-13 @ 21:21:15
URL: http://aupairanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Heejsan! Vad trevligt att du vill läsa!! ( : Jag åker med Scandinavian Institute - AuPair in America. Jag har satt 5 oktober som tidigaste avresedatum, men det är helt upp till familjen när de vill att jag ska komma dit ( :

2009-05-13 @ 21:34:04
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Anna

kollade precis igenom din blogg lite grann!! Jag förstår att du också vill resa som au pair till usa? :) Vet du vilken organisation du ska åka med än? Eller du håller på att kolla upp olika? :)

2009-05-13 @ 21:38:07
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Johanna

det e sjukt kul med halkkörning!!!

2009-05-13 @ 22:10:08
URL: http://materialgirl.webblogg.se/
Postat av: emma

ingen fara, kul med långa kommentarer!

haha, precis! just nu är det det 393 dagar kvar till studenten nästa år så det är inte speciellt lång tid kvar ändå, det är ju under 400 dagar i alla fall! :P



nja, vi får se hur det blir med det där giftemålet ;) min mamma är bara så sjukt orolig av sig att hon aldrig tror att jag ska komma hem till sverige igen.

precis, jag är inte hellr speciellt modig eller vad man säger, men jag tycker ändå inte att det här kommer kännas speciellt svårt liksom. Det är mest en dröm som går i uppfyllelse liksom :)



jo, jag har funderat på det någon gång. Om det skulle komma upp något annat som gör att jag inte vill åka längre. Men troligtvis och förhoppningsvis så kommer inte det hända. Jag är riktigt säker på att det är det här jag vill göra efter gymnasiet och sen får jag se vad som händer när jag kommer hem igen. Jag har ju tid att fundera på det när jag är där. Vem vet, det kanske visar sig att jag kommer göra något helt annat än vad jag har tänkt mig när jag sedan kommer hem igen. Men just nu har jag ingen aning om vad som händer efter usa, men de närmaste åren har jag i alla fall planerade :P

har du funderat något på vad du vill göra när du väl har kommit hem från USA om några år?

2009-05-13 @ 22:20:19
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: emma

ingen fara, kul med långa kommentarer!

haha, precis! just nu är det det 393 dagar kvar till studenten nästa år så det är inte speciellt lång tid kvar ändå, det är ju under 400 dagar i alla fall! :P



nja, vi får se hur det blir med det där giftemålet ;) min mamma är bara så sjukt orolig av sig att hon aldrig tror att jag ska komma hem till sverige igen.

precis, jag är inte hellr speciellt modig eller vad man säger, men jag tycker ändå inte att det här kommer kännas speciellt svårt liksom. Det är mest en dröm som går i uppfyllelse liksom :)



jo, jag har funderat på det någon gång. Om det skulle komma upp något annat som gör att jag inte vill åka längre. Men troligtvis och förhoppningsvis så kommer inte det hända. Jag är riktigt säker på att det är det här jag vill göra efter gymnasiet och sen får jag se vad som händer när jag kommer hem igen. Jag har ju tid att fundera på det när jag är där. Vem vet, det kanske visar sig att jag kommer göra något helt annat än vad jag har tänkt mig när jag sedan kommer hem igen. Men just nu har jag ingen aning om vad som händer efter usa, men de närmaste åren har jag i alla fall planerade :P

har du funderat något på vad du vill göra när du väl har kommit hem från USA om några år?

2009-05-13 @ 22:20:56
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: emma

oj, blev visst två kommentarer ^^

2009-05-13 @ 22:25:59
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vet inte riktigt, men man måste ha minst 200 h:)

2009-05-14 @ 11:24:43
URL: http://johannabischoff.blogg.se/
Postat av: Anna

Anledningen till att jag valde dem var för att när vi var på arbetsförmedlingen med skolan så var de där och berättade och det var en som varit au pair i USA som var där och berättade massa saker och jag fick massa papper och allt sånt där. Jag tyckte helt enkelt att det kändes bra och ja, jag är fortfarande nöjd! ( :

Jag vill inte åka förens i oktober för att jag vill ha jobbat lite grann under sommaren och sådär så att man kan få ihop lite pengar innan man åker, dessutom tycker jag om sommaren här så mycket och sådär :P haha ( :

2009-05-14 @ 16:54:45
URL: http://tredjemaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0