Ivrig det är bara mitt förnamn

Japp, herregud börjar bli så trött på mig själv alltså. Varje dag så läser jag massor av bloggar som jag verkligen måste titta till varje dag då jag vill se hur det går för au pairer i usa men även blivande au pairer, och varje gång jag läser någons blogg så blir jag helt sjukt ivrig och vill bara sätta mig på ett plan och komma till en familj.
Jag ska ju inte åka förens nästa år(jag vet det är sjukt långt kvar) men jag vill ändå inte bara sitta här och inte göra någonting, jag vill påbörja hela processen nu! Nu Nu Nu! Jag vill j uhelst åka mellan juni augusti och då funderar jag på att anmäla mig redan nu till CC eftersom att man kan det, men jag vet inte riktigt ;)
Åhh jag är så ivrig, någon mer som bara vill ta sitt pick och pack och åka till USA?!

Ja tack!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mkt, vad kul att höra :)

Jag åkte med Cultural Care och jag är jätte nöjd med dem! Visst finns det de som haft dåliga erfarenheter med dem men det tror jag finns i alla organisationer.

Det gick kanske på runt 10.000.. Minns inte exakt, man betalar en avgift på 2400kr som man får tillbaka efter sitt år, sen är det visum för ca 900 tror jag och sen tog jag tilläggsförsäkring med om något skulle hända här.

Men jag rekommenderar Cultural care, inte haft några problem alls med dem och min LCC är toppen! :)

Ha de så bra

2009-05-10 @ 19:20:20
URL: http://emmschen.blogg.se/
Postat av: emelie

ja precis. alla organisationer har samma regler, för det är regeringen i usa som har bestämt reglerna såatte:)

2009-05-10 @ 19:53:07
URL: http://emeliefw.blogg.se/
Postat av: N

snälla hjälp mig komma på något jag kan hålla en föreläsning om... kan inte komma på något -.-

2009-05-10 @ 21:36:55
URL: http://nathalieagren.webblogg.se/
Postat av: emelie

ingen aning.. jag hade bara referenser från folk som inte var min släkt.. vet att det spelar ingen roll hur mkt du tagit hand om släkt och familj, det räknas bara som 50h så du måste ändå ha 150h från annat.. usch tyckte det där var så jobbigt, fylla i massa papper..

2009-05-11 @ 05:10:46
URL: http://emeliefw.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för komplimangen:)

Jag ska åka i oktober ungefär, med Skandinaviska Institutet. :)

hmm, jag tycker att du ska fundera över om du verkligen ska åka med cultural care. Har inte hört mycket bra om dem. Du gör såklart som du vill, men vill bara tipsa dej om att Skandinaviska institutet både är billigare och bättre. (Jag har varit medlem i båda) =)

ha det bra! //Johanna

2009-05-11 @ 11:59:24
URL: http://johannabischoff.blogg.se/
Postat av: N

NEJ! då måste jag göra om hela engelskan. FAN FAN FAN :(

2009-05-11 @ 13:50:43
URL: http://nathalieagren.webblogg.se/
Postat av: emma

haha, okej.

Jag har idétorka, känns som att det enda jag har skrivit om den senaste tiden är att jag vill åka som au pair. Och det vill jag verkligen som du kanske har förstått men det är lite långtråkigt för alla att läsa om det. Men det betyder inte att man inte får lämna kommentarer, tvärtom, det tar jag mig gärna tid att svara på!



Jag tror att man kan börja ansöka redan nu SI, fast jag har verkligen börjat ångra mig vad det gäller dom. Jag vet redan nu att jag aldirg kommer hinna få ihop 150h barnerfarenhet från andra ställen inom familjen så det kommer antagligen att bli CC för min del. Men jag har verkligen börjat gilla dom nu den senaste veckan och de verkar faktiskt vara ganska bra. Man har ju hört en del historier om au pairer som inte varit nöjda som åkt med CC men jag har hört mer bra berättelser! + att året blir lite vad man gör det till, man får ju vara lite öppen liksom! Det blir nog CC för min del och nu tror jag inte att jag kommer att ångra mig något mer! :)



Vistt, det skulle vara jättekul att åka med en kompis. Man har ju någon med sig på flygplatsen och på au pair skolan + att man har någon som man kan resa runt med senare. Men jag vill nog inte bo i samma område, utan det skulle vara roligare att lära känna massa nytt folk och inte tillbringa massa tid med den kompisen. Nu låter jag jätte elak men jag hoppas att du förstår vad jag menar :)



hur går det med dig och körkort?, har hört att man inte kan börjat matchas med några familjer före man har tagit körkortet. Och jag fyller dessutom år den 28 december så jag måste verkligen ta det så fort som möjligt efter att jag fyllt år för jag vill få kontakt med min familj tidigt :)



ska försöka komma iväg så tidigt som möjligt, så det blir någon gång vid juni, juli, augusti näst sommar!

2009-05-11 @ 19:19:57
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: Anonym

hej! Du, BE MAMMA RINGA MIG!

På söndag, kan du hjälpa mig plugga då? Snälla, kan inte plugga, har som mamma kallar det en mentalblock :(

2009-05-12 @ 13:19:48
Postat av: Anna

haha jag förstår precis hur du känner dig. Jag var lika dan innan allt mitt kom igång, man ville bara åka, komma iväg till en trevlig familj direkt, ingen väntande!! haha ( :

2009-05-13 @ 21:46:57
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Precis så känner jag också :) snart så!

2009-05-14 @ 00:38:11
URL: http://newcitynewlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0