Sverige mot danmark

Åhh jag är sjukt taggad!
ikväll är det ju faktiskt VM-kval och det är Sverige som spelar mot Danmark och åh vad roligt det ska bli att se jag hoppas verkligen att sverige vinner, om inte så vore ju det ju helt värdelöst och då tror jag faktiskt att jag stänger in mig på toaletten nere i källaren för resten av mitt liv!! okej kanske inte men det skulle suga om Danmark vann!

Hoppas att det inte bara är jag som ska se matchen ikväll! det borde alla göra juu!! :D


Heja Sverige!! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

är sjukt taggad jag med!! heja sverige! :D

2009-10-10 @ 18:21:54
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: Emilie

Hej :D

Vad skoj att åka till england då! Alltid kul att besöka en ny plats! Eller en gammal också för del delen men ändå :) Vad coolt att ni får praktisera utomlands! Vad är det för slags linje du går? Har du några planer för vad du ska göra i London? Det var någonstanns, nånstanns där de har ett SUPER gott Häagen Dazs fik. Man äter den supergoda glassen men kan få den som milkshake, till brownie till you name it. När jag var i london sist blev det dit typ varje dag XD Hm.. vägbeskrivning :P Eeeh... Tror att om du ser Mamma Mia Muskalen (eller i alla fall en reklam för den) så fortsätter du en bit fram... eh... nått sånt :P Fråga nån där istället xD Åh förslag nummer två! MUSIKAL!!! Hairspray är den absolut bästa i världshistorien! Wicked är också superbra. Visst mamma mia med men den finns ju i Sverige så ta någon som inte finns. Få se. We Will Rock You är super också. Kanske förstått att jag är ett musikalfreak? ;) Skulle så gärna vilja se the Lion King eller Billy Elliot.



Jag kollade in på VM. Avskyr att titta på fotbollsmatcher xD Konstigt eftersom jag har en rad släktingar som tagit sig riktigt långt i fotboll, speciellt morfar. Typ ikon i Holland. Men det intresset fördes inte vidare till mamma och mig. Inte ens om Sverige är med. Haha. Men antar att det inte gick så bra? Har anat stämningen på andra bloggar.



Nu till Au Pair. Och det är inga bra nyheter :/ Snarare uppskjutna. Väääldigt uppskjutna. Är inne på plan C. Jag fixar inte körkortet. Kan köra bra, självständigt, både lärare och pappa sitter och leker med mobilerna när jag kör. Min lärare sa till och med en gång "skönt, känns som att sitta i en tazi men dig" och "du kör bättre än vad jag gjorde när jag tog körkort". Ändå fixar jag inte uppkörningarna.Den sista nu fick jag sån magkramp efter att bussen hem på kvällen (hade Mia Törnbloms föreläsning då) var ett helvete. Först tunnelbanan och jag var yr, ville svimma och hade allmänt magkramp (eller allmän och allmän trodde fan jag skulle föda eller nått). Så sätter sig ett fyllo brevid som är jävligt social. Greeeejt... Bussen hem är 25 minuter. Kändes som 3 timmar. Mådde så illa, tänkte "snart spyr jag eller svimmar". Gångvägen till/från bussen går på två minuter men litade inte på mig själv så jag ringde en vän bara så att om jag skulle svimma eller nått så vet i alla fall någon om det.



Ungefär såhar det vart runt alla mina misslycade uppkörningar (och de är en del). Varför jag misslyckas? Min nervositet är inte nådig alltså! Gör grova fel bara för att jag är så nervös! Det tar energi och pengar det här. Orkar inte. Mamma och jag har pratat. Måste ta en paus. Vilket innebär även en paus från Au Pair. Det fick mig såklart att börja grina och svära och åh vad jag hatar mitt liv just nu (jag har faktiskt inte vart mig själv sen april). Så nämnde hon college. Att hon och pappa pratat (de är skillda men bra vänner och när det är något gällande oss, mig o mina syskon, och de har pratat förstår man att då är det väldigt genomtänkt). Jag har funderat på college i USA länge men inte vågat. Jag vågade ju inte ens åka som Au Pair och när min vän föreslog det så blev jag sur för att hon ruckat på min livsplan på säker svensk mark :P Dvs tills jag började ÄLSKA idéen. En termin på college innan Au Pair låter nu underbart kul! För jag kommer åka som au pair! Men att inte veta vart man har sitt liv är jobbigt. Jag har ingen skola. Jag kan inte söka in till uni. För jag vet inte. Även om augusti är om en lång tid så innebär det att ha ett datum!



Så nu har jag tre drömmar: college, au pair och socionom linjen.



Idag tänkte jag faktiskt kolla upp mer colleges på östkusten och sen skriva klart mitt au pair brev. Men hur går det för dig? :)



Ha det så kul i england!

Kram!

2009-10-21 @ 16:08:51
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hej :D

Vad skoj att åka till england då! Alltid kul att besöka en ny plats! Eller en gammal också för del delen men ändå :) Vad coolt att ni får praktisera utomlands! Vad är det för slags linje du går? Har du några planer för vad du ska göra i London? Det var någonstanns, nånstanns där de har ett SUPER gott Häagen Dazs fik. Man äter den supergoda glassen men kan få den som milkshake, till brownie till you name it. När jag var i london sist blev det dit typ varje dag XD Hm.. vägbeskrivning :P Eeeh... Tror att om du ser Mamma Mia Muskalen (eller i alla fall en reklam för den) så fortsätter du en bit fram... eh... nått sånt :P Fråga nån där istället xD Åh förslag nummer två! MUSIKAL!!! Hairspray är den absolut bästa i världshistorien! Wicked är också superbra. Visst mamma mia med men den finns ju i Sverige så ta någon som inte finns. Få se. We Will Rock You är super också. Kanske förstått att jag är ett musikalfreak? ;) Skulle så gärna vilja se the Lion King eller Billy Elliot.



Jag kollade in på VM. Avskyr att titta på fotbollsmatcher xD Konstigt eftersom jag har en rad släktingar som tagit sig riktigt långt i fotboll, speciellt morfar. Typ ikon i Holland. Men det intresset fördes inte vidare till mamma och mig. Inte ens om Sverige är med. Haha. Men antar att det inte gick så bra? Har anat stämningen på andra bloggar.



Nu till Au Pair. Och det är inga bra nyheter :/ Snarare uppskjutna. Väääldigt uppskjutna. Är inne på plan C. Jag fixar inte körkortet. Kan köra bra, självständigt, både lärare och pappa sitter och leker med mobilerna när jag kör. Min lärare sa till och med en gång "skönt, känns som att sitta i en tazi men dig" och "du kör bättre än vad jag gjorde när jag tog körkort". Ändå fixar jag inte uppkörningarna.Den sista nu fick jag sån magkramp efter att bussen hem på kvällen (hade Mia Törnbloms föreläsning då) var ett helvete. Först tunnelbanan och jag var yr, ville svimma och hade allmänt magkramp (eller allmän och allmän trodde fan jag skulle föda eller nått). Så sätter sig ett fyllo brevid som är jävligt social. Greeeejt... Bussen hem är 25 minuter. Kändes som 3 timmar. Mådde så illa, tänkte "snart spyr jag eller svimmar". Gångvägen till/från bussen går på två minuter men litade inte på mig själv så jag ringde en vän bara så att om jag skulle svimma eller nått så vet i alla fall någon om det.



Ungefär såhar det vart runt alla mina misslycade uppkörningar (och de är en del). Varför jag misslyckas? Min nervositet är inte nådig alltså! Gör grova fel bara för att jag är så nervös! Det tar energi och pengar det här. Orkar inte. Mamma och jag har pratat. Måste ta en paus. Vilket innebär även en paus från Au Pair. Det fick mig såklart att börja grina och svära och åh vad jag hatar mitt liv just nu (jag har faktiskt inte vart mig själv sen april). Så nämnde hon college. Att hon och pappa pratat (de är skillda men bra vänner och när det är något gällande oss, mig o mina syskon, och de har pratat förstår man att då är det väldigt genomtänkt). Jag har funderat på college i USA länge men inte vågat. Jag vågade ju inte ens åka som Au Pair och när min vän föreslog det så blev jag sur för att hon ruckat på min livsplan på säker svensk mark :P Dvs tills jag började ÄLSKA idéen. En termin på college innan Au Pair låter nu underbart kul! För jag kommer åka som au pair! Men att inte veta vart man har sitt liv är jobbigt. Jag har ingen skola. Jag kan inte söka in till uni. För jag vet inte. Även om augusti är om en lång tid så innebär det att ha ett datum!



Så nu har jag tre drömmar: college, au pair och socionom linjen.



Idag tänkte jag faktiskt kolla upp mer colleges på östkusten och sen skriva klart mitt au pair brev. Men hur går det för dig? :)



Ha det så kul i england!

Kram!

2009-10-21 @ 16:09:41
URL: http://plajnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0