I have a dream..

I have a dream, a fantasy
To help me through reality
And my destination makes it worth the while
Pushing through the darkness still another mile



Jag har en dröm.
En dröm som utspelar sig på andra sidan havet, långt som tusan från Sverige. Ibland dör jag nog lite på tanken att göra det men jag vill ju så innerligt att jag måste göra det. Jag drömmer mig bort till ett liite varmare klimat, Cali är något jag alltid har velat besöka, det vore ju så häftigt. Hollywood skylten, L.A, San fransiscos galna gator och såå mycket mer, vem vill inte dit?

En dröm som handlar om att jag ska ut och resa och upptäcka nya saker och se mer av allt det världen har att erbjuda mig och alla andra, unga som gamla. Drömmen börjar hos en familj, en underbar familj med två små döttrar, en som är 1 år och en som är 3 år. Åh vore inte allt underbart då. Dom ska självklart vara snälla små änglar som gillar mig som jag gillar dom. Ett stort eget rum, kanske med en balkong mot havet, ja det vore ju faktiskt något. Huset är stort och rymligt, trädgården är helt underbar både på dagarna och kvällarna. Föräldrarna ser mig som en familjemedlem, nästan som en storasyster för sina två döttrar. Jag har en egen bil som jag har tillgång till när jag vill. Helst ska det vara en beetle cab. När dagarna är slut med jobb väntar timmar med sällskap från vänner jag träffat där borta. Vi gör och upplever så mycket varje dag och man vet aldrig vad som ska hända nästa dag.

Så jag hoppas verkligen att jag inte tar död på min egen dröm för att jag ibland kan bli rädd av tanken på att ta ett liite större steg än vad man kan vänta sig, det ska heller inte komma någon annan som ska komma emellan mig och drömmen. Vill ju detta så gärna, men drömmen kanske inte helt slår in men en del i allfall, 50 - 50 låter väl som ett bra minimum? 

Au pair 2010, det är vad jag vill just nu.

Kommentarer
Postat av: Emma

:D

2009-09-28 @ 23:04:42
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: Victoria

Tack så mycket! :) & lycka till själv nästa år!! :)

2009-09-29 @ 23:17:32
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0