Malta Malta Malta Malta

Åh vad jag saknar Malta! Helt sjukt! Ikväll eller om rättare sagt 10 minuter så ska ju Sverige möta Malta i VM - kvalet och stadion de ska spela på heter något med Ta Qali och det var hur nära oss där vi bodde som möjligt! När vi skulle på fetserna på numero uno så åkte vi alltid förbi den stadion och såg de giganyiska strålkastarna, Tänk om vi hade varit där nu! det hade ju varit underbart!

Om det är n´ågon som funderar på att åka ut och resa snart oxh vill till ett varmt land ÅK TILL MALTA!! Det är så sjukt fin, ungefär som grekland bara det att husen är beiga istället för vita. Stränderna är underbara och ön är så liten så man kan göra hela malta på en dag! Så liten ö men så mycket att ge och erbjuda! Jag hoppas verkligen att jag kommer åka dit igen! Det är nästan ett måste!! :D

______________________________________________________________________________________________

Okej, Au pair - Eftersom att jag inte ska åka förens nästa sommar så har jag faktiskt inte rikgti börjat emd allt än även om jag vill det hur mycket som helst!! Men det första som ska göras är att ta mitt körkort! jag är ju 18 nu så det är bara att sätta igång, och så fort jag har körkortet så ska jag ta tag i au pair ansökningar och börja på "riktigt". Önskade att det inte vore så mycket man behövde göra bara, det verkar som att det är ton med papper och mycket väntan, jag vill ju bara komma iväg nu nu nu!! Men alla har väl väntat så jag antar att det är det jag också får göra! ;) Nej men nu börjar snart Matchen! det ska bli sjukt kul att se!! :) hoppas ni har det as bra!!



Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: nathalie

ja men du behöver ju inte bara skriva om aupair ikke sant? :P ska inte du tatuera dig? ;) hahaha ja det lutar faktiskt åt den :O

2009-09-09 @ 19:16:02
URL: http://nathalieagren.webblogg.se/
Postat av: emilie

Hej :)

Saker och ting håller på att lösa sig här så jag kanske åker iväg till US snarft i alla fall. Kanske början av nästa år men tiden går ju fort! Redan september ju :) Oj ja då får vi hoppas att du får internet snart :)



Usch med det där körkortet! Har det ju själv inte så vi sitter väl typ i samma båt. Fast om jag bara kan få det snart så kan jag börja matcha. Därför skriver jag brevet och jobbar med videon nu. Lika bra att få et klart. Önskar jag kommit på au apir tanken senare. För ett år sedan hade jag lixom ingen aning!



Hehe jag lägger nog inte upp videon på bloggen för att jag kommer dansa, säkert sjunga och ja :P Sjunga för att jag ska lägga in en snutt från musikvideon jag och vännerna gjorde innan studenten på musiken ^^ MEN jag kan mejla den till dig för jag är inte SÅ blyg :) Jag har en tendens att bli väldigt stolt när jag lyckats göra något stort ^^ Men vem vet lixom vem som läser min blogg. Du borde också göra en video, värsta kul :)



Precis, man har gott om tid till att få brevet klart. Börjat man smått nu kan man ändra och fixa tills et ska vara klart och då är det säkert så bra det kan bli :) Jag skrev och skrev men kom lite off topic och började typ rabbla massa saker som inte alls hade med det hela att göra :P Jo visst det funkar - nedkortat. Ska nog printa ut för man ser bättre då va som ska läggas till och tas bort.



Åh va kul med malta. Har aldrig vart där men känner en i England som har en pappa därifrån :P I alla fall så skickar hon vykort till mig när hon är där :) Vad tycker du är det häftigaste med Malta? :)



Ha det bäst

2009-09-09 @ 20:32:40
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: anna

Hej :) japp, de är min agentur. jag är jättenöjd med de. jag har fått all hjälp jag behöver och de har alltid ringt och kollat hur allt går och så. jag fick familjer väldigt tidigt också vilken är en sjuuukt bra grej. jag hakade på något erbjudande i våras som gjorde att jag inte behövde betala flyg. så jag har inte alls betala mycket för det här. bara visum, körkort och sånna grejer alla måste göra :) intervjun var roligt, det var jag, en tjej till och intetvjuaren. man ska fylla i massa papper och svara på några frågor på engelska, inte alls farligt. riktig basic engelska. jag tycker verkligen att du ska välja SI, de bryr sig verkligen i jämförelse med typ CC. hoppas de hjälpte lite :) Kram!

2009-09-10 @ 00:52:49
URL: http://aupairanna.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hej hej :)



Det är lugnt, svara när du har tid och orkar :) Jag VILLLLLL åka med SI men kan eventuellt dubbel... organisationa (:P) med CC också. Hittar de drömfamiljen åt mig så vad ska man göra? Men helst SI och det är förberedelser för dem jag håller på med nu. Har du funderat mer på din organsation?



Ha det bäst!

2009-09-11 @ 15:53:31
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej:) Jag gjorde dem i photoshop:)

2009-09-12 @ 18:44:52
URL: http://aupairtousa.blogg.se/
Postat av: malin

gytt, ska du med åka 2010? jag hade tänkt komma iväg augusti typ .. är riktigt taggad för att åka nu!!!!

2009-09-20 @ 22:45:56
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0