NuSkaJagBaraBliKlarMedDetJäklaKörkortet.SenSå!

Har inte uppdaterat så där jätte bra kanske de senaste dagarna, men jag har inte haft någon roligt att skriva om faktískt :) Men nu har det hänt lite grejor som jag kan dela med mig av!
Hela denna veckan har jag varit på APU, det har varit jätte skönt att få ha sovmorgon varje dag och slippa sätta sig på den jobbiga och skumpiga bussen! I helgen som varit har jag jobbat lite, och igår var jag ute på krogen med tre vänner. Det var faktsikt första gången jag var ute och dansade och så, och det var sjukt roligt!! Sällskapet var bäst och vi hade jätte mysigt och trevligt och stälelt där vi var på var mysigt. Vi kom till Södertälje vid halv 10, vi gick runt lite och sen tillsist så gick vi in och beställde en varsin cider, och sen satt vi och pratade och hade det trevligt! Sen efter ett tag gick vi upp och dansade som ingen annan! haha det var ungefär 4 stycken helgalna tjejor som dansade och hoppade runt, och ja det var vi! Men roligt var det i allfall och vi kom hem runt 3 till lilla tysta Trosa, hoppade direkt i säng och somnade på stört! Idag har jag tagit en fika med världens bästa Sanna, fick även en 18-års present av henne som var hur fin som helst! blev riktigt glad!! :)<3
Nu har hon åkt hem så nu sitetr jag här och funderar på vad jag ska göra me resten av dagen. Ska städa upp lite i mitt rum och ta en dusch! Sen får vi ju inte glömma att top model 12 är idag klockan 19.00 på 3!! :D ser jag fram emot! :) Hoppas ni haft en trevlig helg!

På framisidan av berlocken stod mitt namn och så satt det en liten diamant!

På baksidan stog det vem jag fått den av, alltså sanna och när jag fick den så att jag komemr komma ihåg att jag fick det i 18-års present och av Sanna! fiint! <3

 

______________________________________________________________________________________________

Jag har faktiskt börjat komma in i au pair vågen igen, jag är helt inne på det nu och det känns som att det ända jag gör har med au pair att göra vilket är roligt!! Jag har i allfall registrerat mig nu hos SI, eller ja ha´r en sida och så så att jag kan fixa min application och foton och sånt som behövs. De har också bokat in en preliminär intervju i januari, men om jag tar körkortet snart vilket jag hoppas så ska jag fråga om det går att flytta fram den så man kan börja så snabbt som möjligt efter att körkortet är klart!!

Juste måste bara tillägga : Állt som har med au pair att göra just nu blir så otroligt mycket roligare om man har någon som är där man själv är och som ska åka ungefär samtidigt! Det är så grymt kul att prata om allt,när man vet att personer sitter i samma sits! Jag är super glad att jag har hittat några som gillar att dela med sig av sina au pair tankar! MAn känenr sig mycket tryggare på något vis även om man bara pratar över internet! Tack så mycket!! :D


Kommentarer
Postat av: Emma

jätte roligt att prata med dig! hoppas allt är bra! :D

2009-09-13 @ 16:39:01
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: nathali

kan du be mamma kolla mailen ikväll

2009-09-16 @ 15:31:28
URL: http://nathalieagren.webblogg.se/
Postat av: Emilie

Hej :)

Är supertrött men känner att jag kan nog skriva en kommentar ändå :) Hur är det med dig?



Jag har helt gett upp november - december så jag hoppas hoppas hoppas vara iväg till USA i januari :) Det funkar det med. Det är ju inte precis så att jag går hemma och rullar tummarna - har ett jobb nu :) Vill du åka direkt efter studenten?



Precis, körkort är ett stressmoment. Men jag har börjat inse att jag tycker om att köra bil och skulle gärna vilja ha kortet av fler anledningar än USA. Det känns alltså mer som en livsinvestering nu än det gjorde för bara någon månad sedan då det bara var en USA investering :P Hoppas verkligen jag har det snart. Knarkar självkänsla böcker för att hålla huvudet på topp.



Har skrivit ett manus nu som är typ preliminärt. Har lämnad in den på korr - det vill säga min mamma :P Hon är bra på sånt, är ärlig och ger samtidigt förslag på förbättring. Med andra ord vet hon lika bra som jag (har inte gått journalistik på gymnasiet för intet) att feedback inte betyder "bra eller dåligt" utan att man även kan ge förslag eller säga exakt VAD som är bra och VAD som kan förbättras. Därför är hon bra att ha just nu :P Jag tror säkert du kan komma på något. Använd videon till att visa något du inte kan visa i brevet. Jag ska visa när jag leker med min syster och när jag dansar - för det kan man inte visa genom skrift. Målar man tavlor kan man visa det eller nått. samtidigt som man ger en liten presentation, det blir nog superbra :)



Det är lugnt, känner mig inte alls tvingad att visa min video, kommer säkert skicka den till miljarder brevvänner sen ändå xD Nu har jag ju inte så många men i alla fall hehe. Vet i alla fall att alla amerikanska brevvänner ska få se den bara för att ;) Min brevvän från Kentucky skickade ett röstkort till mig på alla hjärtans dag där hon pratade in vad hon ville ha sagt och det var så coolt att höra hennes röst så då måste jag ju såklart skicka en video till henne ;) Så du kan få kolla du med, inga problem :)



Har du bett någon organisation om exempelbrev? Jag gjorde visserligen inte det, utan bad min vän som hade några :P Men indirekt bad jag organisationen ^^ Det hjälper lite för då kan du utgå från dem typ det här var bra men det där kan man förbättra och det vill jag inte ha med alls.



Vad kul med SI, ja jag vill verkligen åka med dem med. De verkar passa mig mycket bättre än CC. PLus att efter en språkresa med STS så blir svaret NEJ NEJ och åter NEJ. Inget illa menat mot alla som åker med dem, mitt nej är 100% personligt och de är säkert jätte bra :)



Jo visst är det kul med folk i samma sits. Jag gillar de flesta au pair bloggar och så - de som matchat, de som nyss åkt, de som vart där ett tag och de som ska hem, men man känner mer igen sig hos de som ska börja matchingen "vilket år som helst" :P Ännu mer med de som ska ta körkort "vilket år som helst". En frustrerande spärr, men den försvinner nog snart :)



Nä nu ska jag sova, är det såhär vuxenlivet ser ut när man börjar jobba? Går till sängs kvart i tio ^^ Men men :)



Ha det så bra

2009-09-16 @ 21:42:58
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Emilie

Nej men ser man på, det var inte dåligt det där :P



Aja är man brevskrivare så är man xD

2009-09-16 @ 21:43:47
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Tinde

Hej!

Jag hittade precis din blogg. Jag planerar också att åka till USA som aupair efter studenten nästa år! GUUD vad jag är taggad! Kul att hitta en som jag ;) haha. Vilken organisation har du tänkt åka med :) ? Kram

2009-12-05 @ 16:28:09
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0