really really bad

Åh så dålig jag är på tt uppdatera denna lilla enkla blogg. Usch.
Jag försöker verkligen hitta något roligt att skriva om och jag önskar att mitt liv var ett stort äventyr med många händelser. Mitt liv är ett äventyr men inte så speciellt, jag går i skolan som många andra, men snart snart så kommer mitt roliga äventyr börja. Men det är fortfarande ett tag kvar så just nu försöker jag komma på lite olika saker jag kan skriva och det är inte så lätt.

Har i llfall bestämt mig för att idag är bra dag att uppdatera er lite i bloggen ;)
Det har som sagt inte hänt så myvket sen senst, jag har gått i skolan och varit på APU, det är ungefär det ;)
En stor och rolig ska jag kan upplysa er om är att det redan är vecka 39 och det betyder alltså att det är ca: 4½ vecka kvar tils höst lovet, vilket betyder att det är ca: 4½ veckor kvar tills jag sitter på ett plan på väg mot england!! :D är så sjukt taggad och åhh va roligt vi ska ha det!! :D kommer såklart jobba och så men det är ändå en riktigt stor upplevels sådet serjag fram emot!! :D

AU PAIR : Jag skulle verkligen behöva lite hjälp, jag har en så sjukt stor beslutsångest om vilken organisation jag ska åka med. Ena stunden är SI den bästa och bla bla bla, men så nästa dag så är det bara STS som gäller, jag kan verkligen inte bestämma mig! Någon som känner sig sugen på att hjälpa mig välja genom att skriva ner vad ni tänker välja för organisation och varför? anske hjälper mig lite på traven på vägen till mitt au pair år! :D
nu ska jag duscha.
P.s Missa inte IDOL kl: 20.00 på TV4 och sen kl. 21.00 the mentalist på TV3! tjaoo!

Kommentarer
Postat av: Sara

hej!

Nej, det kostar inget att bli medlem :)

men sen kan dom vilja att du ska uppdatera ditt medlemskap, fast det rekommenderar jag att du inte gör. För det kostar pengar och det är inte värt det ;)

2009-09-22 @ 19:32:16
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Sara

sv: Som jag har fattat det så får du vara medlem hur länge som helst utan att betala. Det är som sagt bara när du vill uppdatera ditt medlemskap som det kostar pengar.

2009-09-22 @ 21:00:03
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Anonym

Å tänk, veckan efter du kommer hem åker vi till bryssel! :D

2009-09-22 @ 21:32:55
Postat av: malin

Gytt, jag hade tänkt åka sådär Augusti så jag hinner jobba lite (a) .. vart är ditt dröm mål? vilka ska du åka med btw :O ?

2009-09-22 @ 21:35:16
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin IGEN

(jag läste inte ditt inlägg, men såg du hade tänkt mellan IS och sts, själv fundera jag RIKTIGT starkt på Cultural care .. men var med inne på sts ett tag, men känns så oseriöst jämfört med de andra (:

2009-09-22 @ 21:37:14
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Cecilia

SI eller STS det är samma problem för mig. Man vet inte vilken av dem två man ska åka med. Men jag har länge lutat åt STS, men nu har jag även börjat att luta åt SI så det är som du säger, olika, olika stunder. Hoppas du hittat den som är bäst för dig. :)

2009-09-23 @ 09:14:11
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: malin

Jaha, jag ha bara hört bra om cultural care, bara att dom har en sån jobbig avgift som gör att jag kanske väljer sts! SVÅRT :S haha



mina är typ detsamma som dig, överallt i californien, New york, florida, Nevada .. men visst jag klara mig bra i hela usa iaf :D

Jaså? nej jag åker själv ... ingen här våga, och jag vill absolut inte vara kvar så (: Jag har en/två som jag vet åker ungefärr detsamma som jag gör, om dom nu inte ångra sig såklart :P



hur mycket barnerfarenhet haru btw? :O

2009-09-23 @ 19:27:11
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

Jap jag har körkort, fyllde 18 i januari och tog det två månader efter (: har du? jag fick veta idag att en i min klass med skulle åka, vi prata inte så ofta så var därför jag inte hade en aning, haha annars har jag hittat ett par som är LITE inne på det sådär, när hade du tänkt åka precis då? juni?



Jaha, ja det var ju en del (: jag har min brors söner, dom är tre stycken, sen min bästakompis har en syster på 2, och så har min fabrors fru ett dagis som jag ska få vara på nu, så dom kan skriva massa om mig där (:



men vart hitta du alla som ska åka 2010 då? :o

2009-09-23 @ 21:16:26
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Cecilia

ja men precis. Det finns ju saker som man tycker är bättre med SI än STS och tvärt om. Mm, hoppas man kan få besked på när tandställningen ska bort så man kan börja med allt. Vill inte börja förens jag vet hur länge jag är "bunden" till det. Men hoppas du lyckas bestämma dig för en snart. Man ska ju ta den tiden det behövs så man är helt nöjd med organisationen så att allt känns rätt :)

2009-09-24 @ 18:59:02
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag vet faktiskt inte så mycket om STS eller SI, bara att det var med Cultural Care jag kunde åka med mina referenser. Min bror och mina kusiner. Tror jag kunde åka med STS också.. Jaja, jag är i alla fall jättenöjd med CC om du tänkt på dem. Det kostar ingenting fram tills man åker och har familj. Man kan hoppa av när som helst utan att betala någonting, tror det är liknande för SI, men fråga någon som åker med dem...

Visserligen är det en deposition för CC men den slipper man betala om man går på ett möte och skickar in sin ansäkan inom 2 veckor. Om man vill kan man ha hela ansökan klar och lämna in den på mötet och sedan komplitera med det andra. I alla fall, lycka till!

2009-09-27 @ 03:10:08
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag velade också länge mellan STS och SI! Till slut valde jag SI, lite på grund av att de är lite billigare, men sen tyckte jag också att STS hade lite "onödiga" moment. Som att skriva något pre-departure-projekt om sig själv och sitt land eller så (tror jag, ungefär så jag uppfattat det), och sen skulle man fixa ett kollage med bilder och sådär... Varför göra massa onödigt grejs, när man behöver göra mindre grejer med SI, tänkte jag.



Största fördelen med SI tycker jag ändå är att ansökan är online. Man slipper krångla med alla papper :)

2009-10-10 @ 18:46:44
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0