It´s decided



Okej, nu kommer en liten update igen.
Det har nämnligen blivit lite konstigt det här med au pair. Jag hade ju som sagt planerat att åka till USA  efter studenten runt juli-augusti. men ........ÄNDRADE PLANER!!!

Jag kommer att komma iväg till USA, det kommer jag men inte nu i sommar/höst eftersom att jag kommer åka till....MALAYSIA!!

Anledningen till att jag ska åka till Malaysia är att min bästa kompis bor där nere och jag ska då hälsa på henne där nere och bo där i 4 MÅNADER!! Under tidenjag är där, så kommer jag bl.a. läsa en språkkurs, tror det blir franska eller engelska B på distans, får se har inte riktigt bestämt mig än. Sen kommer jag kanske hjälpa till som "volontär" på en svenska skola där nere.!! jag ser verkligen ifram emot detta och jag tycker det ska bli sjukt kul samtidigt som jag är lite kluven då jag har längtat att få åka till USA ganska länge! men men som jag sa så kommer jag nog åka till USA så fort jag kpommer hem där ifrån..Eller det är min plan just nu oh jag planerar att hålla mig till den planen!!

Ja, nu vet ni det i allafall, jag koemr ju fortsätta att blogga om au pair och sånt här i bloggen så tro inte att ni som läser ska sluta läsa nu haha ;)

Bara en liten fråga om någon känenr sig för att de har tid ;) ni som ska åka till USA som au pair har ni tänkt på vad ni ska göra när ni kommer hem därifrån? Är så nyfiken på vad alla ska göra!! :) haha själv ska jag åka till Australien och plugga efter mitt USA-år, det ser jag också fram emot enormt mycket!!! ha det as bra!!




Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Ja det är jätte kul! :D Jag sitter och väntar på svar på några frågor jag mailade tidigt imorse. Men jag får nog svart i natt eller om några dagar. Men jag är fortfarande väldigt säker på den här familjen. Och frågorna jag mailade var mest om jag hade några speciella regler som au pair, och när dom vill ha en au pair. jag har ingen aning om dom vill ha en au pair i Juli eller i Mars liksom. men frågorna är ingen super avgörande frågor, om det inte är så att jag måste vara hemma klockan 21 varje kväll eller något annat knäppt. :P Så om familjen gillar mig lika mycket så tror jag nog att jag kommer spendera mitt år hos dom. :)

Haha, iför sig, alla vill väl ha ett stort fint Anna Anka hus. ;)

2010-02-09 @ 19:20:13
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Gud vad kul att du ska till Malaysia! :D Den chansen får du ju inte precis igen ju. Medans att åka som au pair kommer finnas kvar när du kommer hem. :D Jag hoppas du kommer skriva om Malaysia här i bloggen också. För det vill jag gärna läsa om. :D



Nu till vad jag har tänkt att jag ska göra när jag kommer hem. Jag har alltid tänkt att om jag trivs så kan jag förlämga mitt år i USA. Men om inte så vill jag väldigt gärna se London. Så jag har tänkt att om jag inte är så trött att jag skulle kunna spy på au pair livet så skulle jag vilja åka som au pair till London. Eller kanske jobba i London och bo där ett tag. Jag har även hittat lite olika språkkurser, då man tex kan läsa Italienska i Rom. Eller franska i Paris. Eller ryska i St Petersburg. jag är inte 100 på vad jag vill göra. men jag vill hur som helst ut och resa. :)

2010-02-09 @ 19:24:19
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jaa åh det känns så bra med en match till nu!



Efter USA så blir det nog ett tag som au pair i London, om jag inte är urless på att ta hand om barn. Har varit där två gånger och är helt kär i staden, men känner att jag nog aldrig kommer få nog bara på korta semestrar. Så att bo där ett litet tag känns som ngt jag verkligen vill göra.



Du kommer ju typ ha varit i alla värdsdelar om du är i Sverige nu, ska till Malaysia, sen USA, sen Australien... häftigt! :D

2010-02-10 @ 18:06:01
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Emilie

Åh men malaysia låter ju superskoj. Trots att du kommer iväg till USA. Det behöver ju inte bli antingen/eller utan kan faktiskt vara en möjlighet till så mycket med :)



2010-02-10 @ 20:58:12
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Ja det är jätte kul att jag hade sån tur på första matchen. :) Jag är jätte nöjd med familjen än så länge. Jag tror faktiskt jag skulle vilja matcha med dom då. :) Jag frågade just om dom hade några speciall regler som de ville att sin au pair skulle följa. De flesta reglerna var ganska självklara, som att jag tex skulle berätta innan jag sover borta någonstans, eller att jag inte får prata i mobilen när jag kör bil för det är lag på det i Cali. Det var mest såna saker. Jag fick en ny match igår. Och den låter också väldigt bra. Så den familjen skulle jag också vilja prata lite med.



Jag hoppas att jag i alla fall kan få visa lite bilder på huset oc mitt rum senare. Jag ska fråga vilken familj jag än kommer till om det är okej att jag visar bilder på barnen, huset m.m. Så får jag väl se vad familjen säger. :)



Nej alltså jag hade inte alls tänkt att åka dit som au pair innan jag skulle som au pair till USA. Det var väl egentligen i höstas jag började tänka på det. Jag har ju alltid velat se London. Och att åka som au pair är ju ett väldigt enkelt sett för att få se ett helt nytt land.



Nej jag tror ganska många vill ut och resa. Så det är nog inte ovanligt.

Vet du vad du vill gärna när du har varit i Malaysia och USA? :)

2010-02-11 @ 07:43:08
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofie

Min plan är att börja plugga direkt jag kommer hem, som det ser ut nu blir det antingen civilingenjör industriell ekonomi eller affärsutveckling och entreprenörskap inom byggsektorn! Båda på chalmers! Dock har jag ändrat mig ca 30000 ggr så lär väl hinna ändra mig ytterligare ett par gånger!

2010-02-12 @ 13:42:25
URL: http://sofiesusa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är din hjärna som talar med dig.

pröva detta det är jättekul men du får inte bläddra ner texten i förväg gör inte det okej gumman

för då fuskar du och det kommer inte att gå i uppfyllelse! Det är ett

test som är skoj! du kommer tycka att de e kul!

Ämne : Ett test som faktiskt fungerar... läskigt...

Nu gäller det att INTE bläddra ner texten i förväg.

FÖLJ INSTRUKTIONERNA - FUSKA INTE FÖR DÅ KOMMER DET INTE ATT FUNGERA

OCH DU KOMMER ATT ÖNSKA ATT DU INTE GJORT DET!

Personen som skickade detta till mig berättade att önskan faktiskt blev

verklighet efter bara tio minuter... MEN FUSKA INTE!!

Det här har ett roligt men lite läskigt slut, läs inte i förväg följ

bara instruktionerna i tur och ordning, det tar bara tre minuter som

sagt och det är i alla fall värt ett försök.

Ta först fram en penna och ett papper:

När du ombeds välja namn, välj då personer som du faktiskt känner på

riktigt och följ din första tanke eller ingivelse!

Gå nedåt rad förrad - en rad i taget - läs inte i förväg för då förstör

du det roliga!!

1. Skriv först siffrorna 1 till 11 under varandra, börja med 1.

2. Bredvid siffrorna 1 och 2, skriv ned vilka två tal du vill.

3. Bredvid siffrorna 3 och 7 skriver du namnet på två personer av det

motsatta könet.

Titta inte i förväg, för då blir resultatet fel!

4. Skriv ned namnet på vem som helst vänner, familj etc) bredvid 4:an,

5:an och 6:an.

Fuska inte för du kommer att ångra det!

5. Skriv titlarna på fyra melodier/låtar bredvid 8, 9, 10 och 11.

6. Slutligen, önska dig något.

Här kommer då nyckeln till detta:

1. Du måste berätta om detta för "antalet du skrev invid 2:an" stycken

personer.

2. Personen vid siffran 3 är den du älskar.

3. Personen vid siffran 7 är någon du tycker om men inte kan komma underfund

med.

4. Den du bryr dig mest om finns vid siffran 4.

5. Personen vid 5:an känner dig väldigt bra.

6. Personen vid 6:an bringar dig lycka.

7. Melodin på 8:an hör ihop med personen vid 3:an.

8. Vid 9:an finns melodin för personen vid 7:an.

9. Melodin vid 10:an säger mest om ditt sinne, och dina tankar.

10. 11:an är melodin som berättar om din inställning till kärlek.

Sänd detta vidare till 10 personer inom en timma från det att du är

färdig. Om du gör det så kommer din önskan att gå i uppfyllelse!

Om inte... sker motsatsen.

När du Läser detta så har du en timme på dig att skicka den vidare...

Det är en kärlekskedja som startade 2004.

Vare sig du Tror på det eller inte så

kommer det hända just dig> o go for it!

Skickar du den till 20 personer kommer den du älskar fråga om ni kan bli

ihop!

Skickar du den till 15 personer kommer han/hon ttt bli kär i dig.

Skickar du den till 10 personer kommer han/hon kyssa dig inom 7 dagar.

Skickar du den till 5 personer kommer ni bara förbli vänner och inget mer..

MEN om du bara skiter i det och inte skickar vidare så kommer du få otur i ....

2010-02-14 @ 20:20:59
Postat av: malin

Malaysia är super fint (: kommer trivas tror jag!



Ja efter mitt USA år ska jag plugga som sportjournalist inom fotboll, sen vill jag bo i England och skriva om Premie Leauge där ifrån ... om jag trivs i usa så förlänger jag nog (: men ta ju säkert 5 år att bli journalist, haha!

2010-02-14 @ 21:28:11
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jo man får ju se världen på ett ganska billigt sätt och boende och allt ingår. Alltså jag har funderat på att typ söka annat jobb i London och hitta eget boende och sådär... men det verkar ju så himla krångligt. Och så är det svindyrt att bo i London, och ihop med den lönen man får från början, det gör ju att typ alla pengar går till hyra och så får man leva på nudlar ungefär och inte kunna göra något. Om man åker som au pair så har man ju allting betalt och det man tjänar ihop är ju bara fickpengar som man kan göra något roligt för. Så ska jag bo i London blir det nog au pair det med, för jag vill inte bara leva i London, jag vill ju lyckas göra alla de roliga grejer som finns där med. Och är man pank efter man betalt hyran blir det ju inte så roligt...



Jaa men det förstår jag att du gör! Au pair och USA finns ju kvar! Tycker du gör helt rätt. Det är ju ett sånt tillfälle liksom :D

2010-02-14 @ 22:24:48
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Ja det känndes jätte bra idag faktiskt. :) Även om det känndes bra med den andra familjen så känndes det jätte bra med den här familjen liksom. :D



Jag hoppas att jag kan få visa bilder senare. Den här familjen värkar ha ett riktigt fint hus. Au pairen har typ en egen våning. Det skulle jag nog kunna leva med. :P



ja det är ju ett väldigt enkelt sett att se ett land på närmare håll genom att åka som au pair. Och det är ett ganska billigt sätt också.

Precis, det flesta verkar ju vara skapligt trötta på skolan och efter skolan vilja ut och resa. Vilket är förståligt. Då vill man ju ut och testa sina vingar. ;)

Det låter ju som om du har jätte roliga planer! :D

2010-02-15 @ 02:48:32
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Emilie

Precis, så länge man har drömmar och planer som blir gjorda så är ju det bara skoj! Tänk att inte ha några ambitioner alls what so ever. Hur kul är det? Sen får man ju ändra och arrangera om lite här och var, vad skadar det? :)



Åh det står still med collegeplanerna, väntar på besked. Kollar på lite andra college IFALL inte blir som jag hoppats :)



Ha det så bra

Kram

2010-02-22 @ 19:16:23
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Jennie

hejhej!

oh, USA :D

hur är allt med dej?

söt blogg!

kram

2010-03-22 @ 15:02:31
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Josefin

dina kommande år låter sjukt roliga! min plan är också australien efter usa-året. vill gärna plugga internationella relationer i sydney :)

2010-04-22 @ 11:45:40
URL: http://nannydiaries.blogg.seies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0