Mitt 2009

Januari - Nytt år och det kändes bra. Det sämsta någonsin var att min bästa vän Emmeli flyttade till Malaysia, det
söög.


April -
Vi åkte till Riga, Lettland med turism kursen i två dagr det var riktigt roligt!


Maj - Fick veta att jag fick sommarjobb på turistbyrån i Trosa, började även jobba lite helger redan nu.


Juni -
Jag slutade tvåan!
Min lärare ringde och berättade att jag skulle få åka på praktik till England i 3 veckor!!
Jag åkte på språkresa med världens bästa Emmeli!


Juli - Jobbade och jobbade på turistbyrån! money money!



Augisti - Hälsade på min syster Nathalie i Norge
Började i trean!!


September - Jag fyllde 18 år!! :D

Oktober - Åkte till England för att praktisera där i 3 veckor!!


November
- Åkte till Bryssel, Belgien med Syster och mamma över en helg.



December - JAG TOG KÖRKORT DEN 10 DECEMBER!!
Höstterminen var över!
Firade nyår med världens bästa Emmeli!


Om jag ska sammanfatta mitt 2009 så har det varit super bra med mycket roligheter och många nya saker! Jag har varit i 5 olika länder, jag har varit iväg på två resor som båda varit 3 veckor långa och haft det as kul på båda två!! Jag hade ett bra sommarjobb med bra betalt och jag blev 18 och tog mitt KÖRKORT!! nu hoppas jag på 2010 som ser otroligt just ut med tanke på många roliga saker, EX:

- Studenten
- Åker till USA som Au pair!

Det kommer finnas många fler saker men dessa två längat jag så fruktansvärt mycket efter! Det roliga är att det är bara 6 månader kvar!!! :D

Hoppas ni har haft ett lika grymt 2009 som jag har!! :D



Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Precis, det kommer ju synas att man i alla fall har passat barn mycket. Även om det bara är 50 timmar som räknas. Men det ser ju bra ut att ha tagit hand om små barn under 2 år och ha lite erfarnhet av det med.

Oj jag visste att man kunde räkna mycket, men inte såå mycket. Men det är ju jätte bra, då får man ju ännu mer på childcare! Jag trodde också dom skulle vara mycket hårdare på barneferfarenheter. Men tydligen inte.



Jo jag vill ha lite större barn. Jag skulle kunna tänka mig att ha yngsta barnet på 5 år. Men inte yngre. För jag vill inte hålla på med blöjor och sånt. Och sen om dom är lite äldre så förstår dom lite mer och är lite lättare att handskas med. Givetvis kan ju en 3-åring vara hur mysig som helst. Men när en 3-åring är sur tycker jag personligen att den är svårare att handskas med än tex en 8-åring. Och om man har lite äldre barn som går i skolan blir man ju ledig på dagarna. ;) Varför vill du ha yngre barn då? :)

Tyvärr har jag fått ett nytt mail idag där jag måste ändra på lite på min referens igen. Jag blir helt galen! Men sen är jag färdig. :) Jag tycker också det var jätte svårt att börja. Fick du också exempelbrev mailade? När jag fick dom så tycker jag det vart mycket lättare att börja med personliga brevet. Nja 800 är väl inte så mycket, jag tror typ 600 var minimum. Så jag är bara lite över det. Så 1200 ord är ju super bra! :D

Jag blir också så peppad när jag skriver med dig, eller andra au pairer och läser bloggar. Men vill liksom komma iväg, nu, nu, nu då. :P



Okej. :) Jag gjorde en video, jag spelade in den under jul. Där jag pratade lite om mig själv, varför jag vill bli au pair i USA och varför jag skulle bli en bra au pair. Sen har jag lite små klipp när jag gör läxor med min lillebror, äter julmat med min familj m.m. :) Så den var inte så avancerad eller så. men jag tänkte att det är nog ett litet plus att ha med en video.



Hahaha, precis du somnar som en glad och full student och vaknar arbetslös. :P Men du får tänka på att det är det värt så kul man hade under studenten. Och du får ju typ bara som ett vanligt sommarlov. Sen åker ju du till USA. Själv har jag ju gått arbetslös i över ett halvår. :P

2010-01-05 @ 14:45:36
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: men 1 vecka är ju ändå inte så farlig. Jag var lite orolig att det kunde ta kanske 4 veckor. Så nästan onsdag blir det istället. :) Precis, häldre att jag får vänta lite längre än att behöva åka ända till Stockholm. :P



Jag tror familjerna ser alla timmar man har skrivit in på sina Childcare experianse. Och sen ser dom väl att det är kanske bara 400 timmar man har gjort som man har referenser och sånt till. Men dom borde ju se alla, annars är det ju helt onödigt alla fylla i. :P haha, jaa det är ju super bra, man kan typ sitta och titta på en film med ett barn så har man helt plötsligt ca 2 timmar! :D

precis, en 10-åring förstår lite mer. Medans en 3-åring är mer Varför, varför, vaför? Och när man säger till så lyssnar dom inte på samma sätt som ett äldre barn. Även om jag kan tycka att mindre barn är mysigare så är dom mycket jobbigare. :P Men du kan ju fylla i att du kan tänka dig att ta hand om små barn och även äldre. Och sen kan du ju se vilken familj som blir bäst sen när du väl får börja prata med dom. Du kanske hittar en jätte bra familj med lite äldre barn eller tvärt om. :) Så det är ju alltid bra att vara öppen för så mycket olika förslag.



Ja det är skit jobbigt, men nu tror jag inte att jag kan ha kvar något mer att ändra. Det skulle vara om dom tar upp något på interjuven. Vilket dom säkert kommer göra. Jag är så trött på att ändra i min ansökan nu. Jag tycker ju att den ser bra ut! :P Det var ju jätte bra att STS hade upp en mall till personliga brevet. Varför böt du från STS till SI? Bara av ren nyfiken het. :)



Jaa det är så jobbigt att vänta, jag har ju väntat sen sommaren 2008 på att få åka. Så jag hoppas verkligen att jag kan åka i mars nu! :) Men eftersom du är ute i så god tid så kommer du ju absolut kunna ha en familj till det datumet du vill åka. Och på så sätt slipper du ju vänta ännu längre. :)

2010-01-06 @ 21:42:21
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sara

hej! vad kul att höra! :D haha, well. jag är också asrädd för sprutor men det gjorde faktiskt inte sån ont. visst, det var obehagligt men det gjorde inte ont. när dom sprutar in vätskan så blir det som en pytteliten "bubbla" under huden, haha. fast den försvinner på några sekunder. :)

2010-01-09 @ 00:52:24
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Hmm, svårt att säga. Några tusen, men mycket hade jag inte behövt köpa/betala men jag ville lägga pengar på det.. som tex nya resväskor m.m.

Men det enda jag behövde betala var Visum+internationellt körkort+polisregisterutdrag(1050+230+172)

2010-01-09 @ 01:08:41
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Louise - The world from my perspective

Oj vad mycket praktik och resor du har gjort utomlands under 2009 trots att du fortfarande går i skolan. Tänk om jag hade kunnat vara så aktiv när jag var så ung. Men då hade jag varken ork eller ville resa tror jag.



Lycka till med au pair ansökan och livet där borta.

Kramar Louise

2010-02-02 @ 10:55:20
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0