Värmebölja

Shit, jag är verkligen sämst på att ha en blogg, haha försöker uppdatera när det är något roligt som händer men det går verkligen inte. Vem vill sitta inne och skriva när man kan vara ute och ha sig och bli brun frmförallt!! ;) sen jag uppdaterade senast så har det hänt mycket mycket. Orkar inte skriva massa detaljer men en liten sammanfattning kan ju vara kul.
För ungefär en vecka sen var det midsommar i sverige, men jag befann mig som vanligt nu för tiden i England och Colchester, haha jag fattar inte vad det är som lockar två svenska shopping galningar till en liten håla UTANFÖR london som heter Colchester än till självaste London, hm ja vi e inte normala precis. I allfall det var den fjärde gången vi var där nu och nog den sista, vilket känns lite tråkigt i och med att man fått vänner där borta, hehe arme-killar-vänner om man säger så, så det är inte dåligt gjort av oss ;). Vi hade i allfall en gryyymt rolig weekend där och gjorde massor av saker hela tiden. Vi kom fram till att vi sov ungefär 20 timmar på 5 nätter, vilket inte är så bra, vi var ju trötta hela tiden, men som tur är blev man inte grinig, utan vi blev övertrötta och flummiga istället ohc vem säger nej till det?

Vi hann umgås me våra arme vänner, träffa nya arme vänner, se vart de bor på en stor stor super verkligen stor arme camp, med BARA killar, och så vi två tjejer, haha det var en guldgruva kan jag lova!! ;) vi dansade såklart hur mycket som heslt och var med om mycket, och jag kommer nog sakna att åka dit nu när jag åker till malaysia och hedvig drar till USA, så denna gången var den sista, tyvärr.
Hm vad har jag gjort mer? jag har vaarit nere i hamnen en hel dag emd vänner och snackat tonvis med skit, ätit glass, blivit knallröd av solen, flagat, spelat volleyboll, ätit god mat.

Denna helgen så jobbade jag tors-fre-lör-sön och på fredagen så kom bästa emmeli med familj och hälsade på och sov över. I fredags var också trosas årliga stadslopp och som jag skrev tidigare och för länge sen så var lilla jag kranskulla. Usch trodde att jag skulle dö lite där just innan allt, men det var ju hur enkelt som helst, haha inte så komplicerat med andra ord ;) Jobbade som sagt lör och söndag i stekande värme och det fanns ingen luft inne i butik så det kändes som jag skulle dö lite då och då, men jag överlevde som tur var.

Ja och idag ska jag och hedvig åka till nyköping ochträffa världens bästa petronella och snacka ännu mera skit oc ha det as mysigt. Kommer hem i morgon och då får vi se vad jag hittar på. På onsdag kommer minda ochemmeli igen oh då blir det antingen att åka ut emd båten eller åka och bada på något fint badstället!!

Juste, såg ju för tusan VM matchen i lördagskväll, mellan spanien och paraguy(hm, vet inte hur det stavas), har faktiskt ända sedan VM startade hejat på spanien och wiho de vann ju den matchen och den var faaan helt sjukt spännande!! :) så himla roligt att kolla på! Ochdet blir ju bara bättre när torres är med och fabregas! hihi!

Nej nu ska jag springa ner parkeringen, hedvig kommer om 5 min!!

Lite bilder från england!








Kommentarer
Postat av: Emilie

När är det du åker till Malaysia? :)

2010-07-07 @ 11:34:58
URL: http://onceuponatimee.blogg.se/
Postat av: Emilie

Tack så mycket :) Haha, jo ibland är det irriterande när man memorerat saker och så får man glömma bort. Plajnis har tyvärr pensionerats. Hon var min första blogg och kommer alltid stå för min skoltid och hur jag var lite sådär bitter ibland i mina inlägg (inte så mycket det senaste året, gå tillbaka till början som jag tagit bort det mesta av offentligt så förstår du) och jag vill ha en nystart :) Some Once Upon A Time med två E på slutet :)



Vad skoj, hur länge var det du stannade igen? Och sen blir det au pair eller? Ska du matcha i malaysia eller tar du allt efter? :)

kram

2010-07-08 @ 23:36:42
URL: http://onceuponatimee.blogg.se/
Postat av: Emma

ja det är ju inte direkt roligt det här.. :( men jag är okej och mår bra. Det känns bara så konstigt allt nu när jag har gått och drömt om det så länge, och till och med åkt iväg, och så sitter jag hemma nu.. jag skulle ju vart där ett helt år, vad sjutton ska jag göra nu liksom? har i och för sig lite olika alternativ.. åh, vad dumt allt har blivit. Jag tror att jag fortfarande inte riktigt har fattat att det är över, att det inte blir något USA för min del..

2010-07-15 @ 13:28:21
URL: http://emmabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0