Aggritioner på hög nivå

Okej, alla kan ha en dålig dag. Och det var precis vad jag hade igår, en dålig dag på grund av en liten fjolla som tror att hon kan säga precis vad hon vill.

Alltså jag är så förbannat trött på människor som inte kan hålla saker för sig själva!!
Jag säger inte att jag är perfekt och inte säger en enda dum sak om någon annan, men jag gör det fan tyst, jag tänker mig för, för jag vill ju inte att personen ska höra. Det är skit dumt att döma någon och prata skit om någon man känner eller inte känner men herregud det gör ju varenda kotte på denna jord. Men vissa kottar är så jävla idiotiska att de säger det högt!! Som den där tjejen igår! :@

Jag har i hela mitt liv varit smal, och med smal menar jag att jag varit smalare än andra. Jag har aldrig haft mat problem eller sjukdomarså som anorexi eller bulimi, jag är frisk som en nötkärnaoch äter och äter. Jag är en smal tjej som inget hellre vill än att gå upp några kilon, så jag äter och äter men det händer inget ändå.

Det är just därför jag blir så otroligt förbannad på folk som tror att det är okej att säga till någon som är lite smalare än alla andra att "Oj vad smal du är". Men det ska ni veta det är fan inte okej. Det är precis likadant som att man skulle gå fram till en överviktig person och säga rakt i ansiktet att "oj vad tjock du är".

Det som ähnde igår då, var inte så speciellt stort eller märkvärdigt. Jag och mina vänner går in i matsalen och ska sätta oss vid ett bord, en av mina kompsar sätter sig före mig och de andra och ser oss komma mot bordet. Hon ser också at tdet är 4 tjejer som stirrar på mig och en av dem säger högt"Alltså guud vad smal hon är". Jag hör det inte och märker det inte men min kompis gör det och säger det till mig. Jag har ALLTID fått höra att oj vad smal du är och såna saker och det är fan inte kul. OCh det var länge sen sist nu vilket är skönt, men så bestämmer sig den här tjejen då at säga så där till sina vänner ovanligt högt och vad fan det är klart jag tar åt mig, även fast man inte skadet. Men alltså, ja jag blir bara så jävla sur på såna människor. Vad skulle hon sagt om jag skulle komma frma till henne och säga, "oj vad tjock du är", hon skulle gå till rektorn och säga att jag mobbade henne eller nått, mne om någon söger att jag är smal och bla bla bla så är det helt okej, TROR ALLA!
Men det är det fan inte!

Personer som inte fattar detta är tyvärr väldigt många men jag tycker verkligen att de kan fan dra åt helvete!

Så nu fick jag det sagt!

Kommentarer
Postat av: Elin ♫ ☮

Japp, det är min plan :D så fort jag hittar en familj som känns bra :D

2010-05-05 @ 20:19:59
URL: http://elinwallstrom.webblogg.se/
Postat av: Emma

Jag förstår dig precis! Jag är likadan, har varit smal i hela mitt liv och kan verkligen äta hur mycket som helst utan att det händer något alls med min vikt.. och det är verkligen inte lätt, speciellt inte när man hör sånna där kommentarer då och då.. även om man kanske inte vill ta åt sig så gör man det ändå och det är ju inte direkt något som stärker en.. folk borde tänka innan de öppnar munnen..!

2010-05-05 @ 21:42:59
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: Emilie

Jag berördes faktiskt av ditt inlägg. Jag har alltid vart en varken/eller. Aldrig tjock, aldrig en "oooj vad smal du är!". Hör sällan negativa saker om kroppen. MEN så är man ju 1.54 m lång och det kan ju folk inte shut;a up om. Men so fucking what (ursäkta) att man är lite kort.



Vissa människor lever efter filosofin "jag säger sanningen och det är därför folk (eeeerhmmm) älskar mig" Ingen älskar en person som "säger sanningen". för personen fattar inte att sanning och åsikt inte är samma sak. När jag kommer till skolan (eller kom till skolan...) orkar inte jag vara offer för en "dagens goda gärning" människa som säger att min tröja är fruktansvärt ful. "hey im just telling the truth". Men om det vart sanningen, hade man då köpt tröjan eller? Duuuh.



Nej men, vet du. Var nöjd med den du är. Smal som inte smal. Vi är inne i en period då folk försöker få bort smalidealet... genom att HACKA ner på smala människor. Man hör ju själv att det är dömt att misslyckas. Man hör mulliga människor som man vet är det på grund av dålig kost (vissa har ju de generna ...) säga att de i alla fall är hälsosamma... och att smala inte är det. Alla former kan vara ohälsosamma. Som pommesfrites komplexet. Allt för många idag är smala på utsidan och proppade med fett på insidan (som en pommes frites) och det är faktiskt en grov hälsofara.



Hälsa är viktigt. Men storleken hör inte hälsan till. Okej lite, allt är relativt bla bla. Men bara för att du får kommentarer om att du är för smal betyder det inte att du är för fel. Och ACCEPTERA INTE såna kommentarer. Fick en gång höra av en tjej som senare kom att bli min stora plåga (innan jag totally lost it i trean och skrek på henne ... typ hoppsan) att om jag färgade håret som henne och klädde mig som henne skulle jag bli perfekt. Jag sa något. Det var i ettan så jag minns knappt vad. Typ "Varför skulle jag vilja se ut som dig när jag kan se ut som mig själv" Haha i tvåan sa en tjej i klassen som jag inte pratat med så mycket att hon och några andra klasskompisar brukar prata om det jag sa till henne och att det det var en bra tillplattning av en grymt jobbig tjej.



Seriöst vissa människor. Jag tror det bästa man kan göra är att helt enkelt säga till dem att shut the fuck up, i dont want no truth out of you.



De som tror att alla smala har annorexia och bullemi och de som tror alla lite större har viktproblem (ALLT ÄR RELATIVT) vet inte så mycket helt enkelt. Det första man borde lära sig i världen är att alla är olika. Vet man det kommer man långt. Vet man inte det blir man bara hatad för sin "sanning"



Okej, här fick du en billig roman att läsa :P



Ha det så bra

kram

2010-05-06 @ 18:59:01
URL: http://plajnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0