6 weeks

Idag är det måndag den 8 november, klockan här i Malaysia är 17:33 och det är exakt 6 veckor kvar tills jag åker härifrån och landar i trygga, normala och förmodligen kalla Sverige. Vet inte vad jag ska tycka om den informationen riktigt. Det känns som att jag vill uppleva ännu mer här och jag vill göra små saker som man bara måste göra, jag vill åka in till chinatown igen, gå på central market, åka upp i petronas, åka upp i teletornet m.m.

På 6 veckor kan man göra mycket och jag hoppas verkligen att vi kommer hinna med dessa saker, och eftersom det ända vi "måste" göra här nere är att plugga eller ja Emmeli pluggar så har vi ju väldigt mycket fritid och strö tid som vi kan göra precis vad vi vill på, men vi är sååå lata. Vi orkar ingenting och gör inte speciellt mycket på dagarna vilket får mig att skämmas lite, men det är faktiskt så att när vi var här i början så gjorde man alla nya saker och nu när man funderar på att göra  det igen så tänker man bara, nej men vi har varit där redan eller nej vi har gjort det 2 gånger redan. Hm, ja lata!! Men what to do? Gör inget för mig att slappa och bara göra det man vill, ganska så skönt att inte flänga runt överallt faktiskt!  :)

Men å andra sidan så ska det bli otroligt skönt att komma hem! JAg får träffa min familj, mina vänner och sova i min säng och faktiskt klä på mig ordentligt med kläder!! Förstår inte rikigt mig själv när jag skriver det, men jag saknar kylan pytte lite faktiskt men det vet ni ju för det har jag tjatat aldeles för mycket om nu, så det var sista gången jag nämner det här! :)

Hehe gör om sagt inte så mycket på dagarna och idag var inget undantag, det enda jag gjort idag är att jag försökt fixa ihop en design till älskade Hedvig, får se om hon gillar den och att den funkade :S Den blev lite knäpp på slutet så får se om den nya designen syns eller den gamla! :) Skulle tränat idag men både jag och Emmeli tog en dusch istället, åh mycket bättre enligt mig! :) Träna får vi göra i morgon! :)
haha fyy vad fult, jag har slutat nästan varje stycke med en smilie, haha roliga och uppfinningsrika Cassandra (inte), känner att jag borde sluta nu så hej!

Au pair -

Inte en match
så långt ögat kan nå,
inte ett ända mail
på flera daaar!

Med en dator i mitt knä
och en mail som är tom,
går jag i mitt rum
och tänker på USA!

massa au pairer
åker ju nu...

Mitt tålamod är kort
det har nästan blåst bort
men nu är det så
att jag måste vänta
kanske massor av dar

Detta suger såklart
det går ju med snigelns fart
vad ska jag hitta på
jag vill ej vänta
snälla ge mig ett mail!

Med denna vackra ihopskriva snutt vill jag självklart säga att min mail är tom på mail från familjer! Blir galen, vill icke vänta längre! Ge mig en dunder familj nu! gärna imorgon eller så! nej nu förresten!!
Haha herregud vad tråkigt jag hade nu tydligen!! haha nääääästa Tomas Ledin ju! Inte sommaren är kort utan mitt tålad mod är kort ska den heta! :D


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Maila SI och tryck på dom lite!! Gillade din sång :P

2010-11-08 @ 11:32:26
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Skriv ett mail och säg att du tycker att det går jätte segt och typ fråga om det finns något du kan göra och om dom vet varför det går så segt, kanske kan vara skönt att få någon sorts svar för din del också och sen märker dom ju att du trycker på och då kan dom ju höra med London om dom kanske kan göra något.. Vissa applications har dom ju tex på APIA:s hemsida precis som på SI:s sida där man kan se några exempel på familjer..Du kan ju skicka med din sång så kanske du understryker din frustration ;P

Julmusten och framförallt glöggen var mumsigt, kändes som ett bra år att börja med julen lite tidigt :D

2010-11-08 @ 16:31:40
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tack för din kommentar :D

diggar låten :P du kommer hitta något snart!! Det har bara varit otur att många familjerna du matchas med har velat ha någon nu kring november osv. Nu när det är närmare till Januari och Februari borde det rulla in bra familjer :D det kommer! Ska hålla tummarna att du får en skitbra matchning snart!! :)

2010-11-08 @ 16:55:09
URL: http://jenny-mittaventyriusa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0