Au pair = Å pär

Kan börja med rubriken, hm vet faktiskt inte varför jag kom och tänka på själva namnet, kanske var det för att jag pratade med lilla hedda på Fb kanske inte.. I allafall så heter det ju Au pair, men hur tusan säger man det? Jag säger i allafall som det stavas, med Au ihopliksom Au pair, ja som det står helt enkelt, men min kära Hedvig säger au pair som Å pär, haha tycker det e lite roligt, vet faktiskt inte vilket som är vanligast, men Au pair tyckr jag låter mer rätt, haha sorry hedvig ;) aja från detta lilla struntprat till något annat! :)

Det börjar bli tunnt på familjer som sagt som trillar in.Har inte fått någon sen Ohio familjen coh jag hoppas verklgien att den rätta familjen ska ploppa upp snart, bara sådär liksom! Så mailade SI, de kunde icke göra något ju, så frågade Hedvig om jag kunde få hennes LCC's mail ochdet fick jag självklart! Skickade ett mail till henne och hon svarade snabbt! WEII, älkar såna människor alltså, hon skrev i allafall att hon mer än gärna ville hjälpa mig och om det var något jag undrade över så kunde jag bara fråga och då blir man ju hur glad som helst när man ser det eller hur!!? :D OCh inte nog med att jag fick hedvigs LCC, jag fick även en hel drös av LCC'ers mailadresser av Malin, då blir man ju ännu gladare!! Så har setat och knåpat ihop ett mail och har redan skickat iväg det till dem wihoo!! känns skönt att kunna göra något själv faktiskt istället för att bara sitta som ett litet lamm och vänta typ.. Så nu känns det bättre och hoppet är tillbaka!! :D

Något som inte känns så roligt är att jag skulle försöka mig på att ändra lite i mitt au pair brev, visste inte om det funkade men jag försökte och det gjorde det tydligen, men sen blev det helt mongo och mitt brev bestämde sig för att det inte ville ha mer ord så nu har jag inget slut på brevet, ni vet "So if you liked............I look forward to hearing from you...........Cassandra" blir frustrerad men får helt enket stå ut med att det inte står så i mitt brev, hehe kanske blir lite unikt då! :D haha

Såå i morgon när jag vaknar så kommer jag rusa till datorn och kolla mailen oh då hoppas jag för allt ivärlden att jag har fått något roligt mail! om inte så ja...

När jag går och lägger mig på kvällarna så tänker jag jämt och ständigt på USA, kan inte tänka på något annat, och eftersom att det nu skiljer 13 timmar melllan oss så längtar jag alltid till min kväll/natt för då är amerikanarna upp och kollar efter au pairer eller hur!! och det är ju as bra! så me really like the nights!! :D

OVer and out..

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det heter U PÄ typ :D



http://sv.forvo.com/word/jeune_fille_au_pair/

2010-11-10 @ 19:24:32
Postat av: Heggis

Åååååååå Päääär! haha! ;)

2010-11-27 @ 17:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0