En sann nörd

Det kan jag helt ärligt säga att jag är! I allafall när det kommer till ämnet au pair i USA!
Känner mig alltid som världens tönt så fort jag börjar prata om au pair med någon som inte har det intresset som jag.

Och nästan varje dag jag pratar med Emmeli så lyckas jag klämma in ett
"Jamen vet du vad jag läste i en au pairs blogg!" eller
"Det är många som gillar den filmen, vi borde se den"
Emmeli: Vilka gillar den?
"Alltså, ehm en au pair, jag läste det i hennes blogg och hon tyckte den var bra! :D"

Läser också sjuuukt många au pair bloggar, för det är sååå roligt att läsa om allas liv där borta och jag hoppas att jga kommer få träffa vissa av er (haha trot inte alla går ;))när jag gör entre i USA!! :D

Går också jämt in på de olika organisationernas (SI, CC, STS) sidor på facebook, för att se vad som händer liksom! och vi får ju inte glömma SI's sida där de ha värdfamiljer, jag är som ett litet barn på julafton när jag ser att nya familjer har kommit upp! Det gör mig sysselsatt kan jag säga, Love it!

Fick ett litet tips från Cornelia att jag kunde skicka ett mail till SI och fråga om det finns något jag kan göra som gör att allting går lite snabbare, att jag kanske kan få fler matchnigar, ja ni vet det där om att man inte orkar vänta....Så jag skickade iväg ett mail och sa att det börjar bli glesare och glesare mellan matchnigarna och jag frågade om det fanns något jag kunde göra, fick svar idag om att det inte gick att göra så mycket, hm det söög ju så jag får fortsätta vänta! :) WEII!

MEN, eftersom att Hedvig är i D.C nu som au pair så tänkte jag sno hennes LCC's mail och kanske maila henne och fråga om hon vet några bra familjer till mig! det är väl bra? för så kan man väl göra ? :O aja jag hoppas på det i allafall, känns lite bättre då! :)

Annars idag så har vi precis tränat, börjar bli värsta muskelberget nu juu! Eller inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli sådeså. Jag lyckades också få en bula idag, japp den har front row i mitt bakhuvud. Emmeli gav mig denna present, hon atackerade mig när jag satt på hennes säng och då slog jag i huvudet på ett mini bord som stod på hennes säng, INTE skönt, men så kan det gå om man stoppas in oss två i samma rum kul va?

Juste har börjat kolla lite på Skins, en serie som handlar om engelska tonåringar som typ knarkar och är helt sjuka, har bara sett första avsnitten för att Surfthechannel är duuumt men ska se fler avsnitt såklart! :) 
Kollar också på Paradise hotel och det är så det bästa som finns haha! Lite roligt nu att kolla också, min gamla klass kompis är med där nu, lite roligt, får se hur det går för honom, kan ju säga lycka till Damir eller något...

Nu ska jag dusch och  sen ska vi ut och äta, och juste jag har inte kollat mailen på 10 minuter, kanske har det trillat in ett mail!! :D N.Ö.R.D.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

hmm oh well, man kan ju hoppas på att dom kanske kan trycka på London lite iaf.. Smart att maila Lcc, alla jobbcoacher å sånt säger ju att man ska trycka på och visa intresse så det kan väl inte skada att visa att du finns p marknaden :) Hoppas det händer något för dig snart :D

2010-11-09 @ 13:43:00
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Phillipnicole

I found all information to be intriguing and motivational. It was meant for me to find this website without even having any intention of looking for subjects in this area.

2011-08-08 @ 08:12:37
URL: http://phillipnicole.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0