Match nummer 19!

Sagt det förut men säger det igen, en matchning kommer alltid när jag minst anar det! när jag som minst är besatt av att kolla min mail! Omdet ska fortsätta såhär så får jag be emmeli gömma min dator varje dag så att jag bara kan kolla mailen 1 gång per dag, för jag lovar er nu loggar jag in MINST 30 gånger säkert på en dag, och nej jag överdriver inte....

Skit i det, nu över till Familjen! :)

Familj nummer 19 består av 4 personer, mamma, pappa, tjej 5år och kille 3år. Familjen haräven 2 hundra och 2 katter! mysigt! :) Familjen bor i West bloomfield, Michigan. Först av allt måste jag säga att barnens åldrar äger!! jag tror att om det skulle vara emm dröm famil för mig, så skulle den typ se ut så här om man tänker barnens åldrar! och det är ju aas bra!
Mamman jobbar som Emergency physician, som jag inte riktigt vet vad det är och pappan jobbar som acupuncturist and chinese medical practitioner, även detta har jag inte så mycket erfarenhet om vad det är. Fick inga foton eller så, vilket är lite tråkigt då det alltid är kul att se hur dem ser ut, men jag tänkte att efter som pappan jobbar som ja det där, så kanske han är typ ursprungligen från Kina? kan det kanske vara så? jag vet inte, bara en teori sådär :P

Båda barnen går på dagis en halv dag, 5 dagar i veckan, och au pairenskulle typ jobba 2-3 mornar i veckan och 1-2kvällar i veckan. Mamman har lite flexiba arbetstider som kan variera ganska så mycket, men hon jobbar typ 3-4 dagar i veckan, och när hon inte jobbar, utan är hemma så är jag ledig, inge fel med det ;P pappan jobbar 5 dagar i veckan mellan 8-9 till 5. Så då slutar man, tror jag :P

Det är första gången de ska ha en au pair men de skrev att de hade haft en au pair tidigare, men bara i 2 månader då au pairen var tvungen att åka hem av personliga själv, men de skrev att de hade gillat det och vill gärna nu ha en ny au pair! De vill att man ska känna sig som en i familjen och om de ker på familje saker så får man förlja med men bara om man själv vill, de tvingar inte med en då de vet att man kanske vill ha lite privatliv.
jag får även eget rum och badrum.

så jag mailade tillbaka till mamman och skrev att jag var intresserad at prata vidare och skickade även med lite frågor jag skulle vilja ha svar på och frågade om de hade några frågor. Så nu får vi se vad hon svarar och vad som händer! :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh, vilken bra matchning! Det låter ju jätte bra, vart bor dom?

Det låter som att mamman jobbar som Akutläkare, vet dock inte om det är vanlig läkare eller psyk. Schemat verkar vara rena drömmen! =D Lycka till!!

2010-11-25 @ 09:50:28
Postat av: Matilda

wii, låter ju jättebra det där! :)

2010-11-25 @ 17:33:54
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0