Med eller utan

Börjar bli galen och det vet ni säkert om, men jag oooorkar inte vänta längre på att en familj ska dyka upp! Har länge länge kollat på andra sidor, typ greataupair.com och kollat runt efter familjer och självklart har jag hittat några som har varit intressanta! Men jag är så osäker på att det är bra att åka utan organisation? Jag vet att det säkert är många som åker utan organisation och att det fungerar bra. Igår hittade jag en familj som verkade jätte trevlig och de gillade mig med, men de är inte med i någon organisation och då tvekar jag såklart. Kan ju vara jobbigt att hamna någonstans där man inte känner någon eftersom att man kanske inte träffar lika många då man åker med organisation så går man ju på möten och möter au apirer där, men denna familjen bor i ARLINGTON Virginia, och jag har min älskade vän hedvig där plus att jag vet andra som är i D.C området och man kan ju umgås även fast man inte åker med samma organisation eller utan organisation, så det är ju ingen fara. Men jag vet inte riktigt, så undrar om ni kanske skulle vilja dela med er av vad ni tycker om att åka som au pair till USA utan organisation? skulle verkligen behöva lite råd och hjälp! :)

En annan sak jag har tänkt på är att strunta i au pair och åka till norge och jobba sönder och tjäna massa pengar och sen åka som au pair. MEd andra ord skulle jag skjuta upp min au pair dröm ännu mer, ibalnd vill jag verkligen inte ge upp au pair och känner att jag kan vänta hur länge som helst på den rätta familjen, men jag vet inte om jag kan det längre det är jobbigt att bara vänta och vänta och få bakslag. Så då e det klart att man börjar tänka ut plan B. och i detta fallet är det Norge. Men vet som sagt inte om jag klarar av att lägga au pair på hylla IGEN för jag vill verkligen verkligen åka!! HJÄLP NEEDED! What to do???

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag skulle inte åka utan en organisation! Tänk om det händer något eller om man inte trivs i familjen, då har man ingen att vända sig till. Man kan oxå ställa sig fråga: Finns det någon anledning till varför värdfamiljerna väljer att inte vara med i en organisation? Sen är det dyrare att inte åka med en organisation pga att man får försäkringar, vara på au pair skola i 4 dagar, träffa andra au pairer innan man ger sig ut till sin värdfamilj och flygbiljetten lär kosta mkt mkt mer. Så snälla, var försiktig och tänk över saken noga!



Ha tålamod, rätt familj kommer när du minst anar det!=).



Håller tummarna för dig!=)

2010-11-29 @ 13:01:04
Postat av: Anonym

Du kan ju fråga familjen om dom har lust att tänka sig gå med i Si eller CC. :)Det är väl det som kallas prematch? :D

2010-11-29 @ 14:45:30
Postat av: Christine

Fråga om dom kan gå med i en organisation? Eller så kan du ju göra så att du lägger au pair på hyllan tills du känner dig helt 100% för det har jag gjort nu, jag har hittat min "dröm prins" så jag tänker skjuta upp allt eftersom att jag vet att jag kan åka tills jag är 26 år =) skriv på Facebook om du vill!!

2010-11-29 @ 15:18:33
Postat av: malin

fråga om de kan gå med i en org, annars tkr jag absolut inte du ska åka som au pair till USA utan org, det är så jävla struligt med visum, att få det, att få ha det och att komma in i landet utan en org likosm "/

2010-11-29 @ 15:23:29
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: micaela eriksson fridh (michigan)

fraga om de de kan ga med i en org for du har verkligen all sakerhet nar du aker med en org, och jag har hort att man aven maste aka med en org om man ska fa ett jobb visum, fast det ar bara nagot jag hort. For mig tog det as lang tid att hitta min familj jag borjade matchas i jun och akte i okt. men i slut andan var det vart de for jag har verkligen kommit till en kanon familj! mellan min 2 och 3 match gick det over en manad, men hall bara ut for den ratta familjen kommer komma! :)

2010-11-29 @ 15:52:47
URL: http://mmicaela.devote.se
Postat av: Anonym

mamma o jag tycker norge! så du får ordning på ekonomin!

2010-11-29 @ 15:55:50
Postat av: Judy

Hello Cassandra, Iam from Hungary, follow your blog for a long time:), iam also with APIA(aupair in america-had 10. match)and I also can suggest you to wait for the perfect family or join other aupair agency!!!Dont go out without organization just if there isnt any option!!:)

Take care,judy

2010-11-29 @ 17:51:32
URL: http://borjuca.wordpress.com/
Postat av: Cornelia

åker man utan organisation till USA kan man inte få ett visum och när du står där i imigration och blir eskorterad till första bästa plan hem och dessutom kanske inte får komma tillbaka till usa förrän om fem år, eller kanske aldrig någonsin så kommer du att ångra dig! Hoppas du hittar en familj snart, tycker du ska pressa på SI igen!! Men åk, vad du än gör, inte utan en organisation!!

2010-11-29 @ 21:36:45
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Sofia

Jag skulle säga USA, fortsätt matcha bara. Du behöver inte bestämma dig än ju! :) Du får ju en match i veckan ungefär så du hittar någon snart!

Vad hände med michigan famlijen? Blev det inget????

2010-11-30 @ 04:52:24
Postat av: Alvinandrine

Merci for all the wonderful writings

2012-01-17 @ 09:36:23
URL: http://alvinandrine.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0