WHat'S uP?

Hm, Snart bara en månad kvar i Malaysia. Denna veckan har gått as snabbt och varför vet jag inte riktigt, vi har väl inte varit sådär jätte bra på att aktivera oss, tar mest lugnt hela tiden, antar att ni börjar bli trötta att läsa det för jag skriver det hela tiden, men that's the truth. Men vi har inte bara varit döda, lite har vi gjort. I onsdags så bestämde vi oss tillexempel för att baka!! weii, tog fram 4 recept och bestämde oss att baka världens godaste cheesecake (verkligen helt seriöst den godaste) och cupcakes! Tog taxi in till Bangsar Shopping och handlade ingridienser, allt blev 98 ringit, hehe bara för lite små saker, men men, Hem igen och börja baka cheesecake, gick galant, efter den så började vi på våra cupcakes. De kunde nog ha blivit lite finare antar jag, haha vi är inte världens bagare men GODA det blev dem kan jag lova!


Emmelis underverk, den rosa frostingen var verkligen as cool skrikrosa! Fina va? haha


haha mina, jag förstörde verkligen när jag hällde över cocos(stavning?), men under ytan döljer sig i allafall ett E och ett C, orginellt va, Den här frostingen såg verkligen inte cool ut eller god heller för den delen, bara äcklig, men som jag sa tidigare, dessa cupcakes var sjukt goda! :)

Hm, vad har vi gjort mer? Ehm, igår var vi ute och åt middag inne i bangsar Shopping, beställde en ceasar sallad à la weirdo, den såg helt puckad ut och det var nötter, bacon, ett rått ägg och ja bara helt konstig.. :S
Vi tittade också på den 6:e harry potter filmen igår då vi ska se HP 7 del 1 idag! så nu vet vi vart det slutade liksom, är ingen direkt harry potter fans men jag är en nörd så att gilla harry potter är någon som står på krav listan :P Ska faktiskt bli jätte roligt att se den, det jobbiga är att försöka hänga med, 6:e filmen var ju lite sådär för smarta människor, och man måste tänka mycket mer och nu ska vi dessutom se 7:an utan text, eller jo det finns ju kinesiska och mandarin subtitles, men ja... Så vi får se hur det går! :)

Igår hade vi även en liten Disney kväll med Anna! :) Hon kom hem hit och hade med sig typ 10 VHS filmer och YES hon hade MULAN! Älskar den filmen så braaa!! :D haha så den såg vi, och så åt vi fruktsallad och chips, MUMS! Satt och snackade en hel del och skrattade såklart massor, sen så tog vi ett beslut också.

Anna ska nämnligen vara med i ett luciatåg och hon e den ända som är under 20 typ resten är skandinaviska mammor, och då kom hon med den briljanta iden att vi skulle vara med!! Lena har redan frågat hos om vi ville vara med i ett luciatåg för 2 veckor sen och då sa jag absolut inte direkt, men nu när anna skulle vara med i ett annat lucia tåg så började Emmeli tagga till, även fast detta är värre, det är liksom för 200-300 pers, hallååå??
Men nej emmeli ville verkligen, vet inte om det var för att man får 50-100 ringit eller det faktum att vi får en chans att skämma ut oss för massor av människor... Men japp, jag blev indragen och ska nu vara med i ett lucis tåg, usch vet inte vad jag ska säga, jag kan INTE sjunga och att sätta på sig ett sånt där linne är inte heller precis så roligt, men nu ska vi göra det och backa ur kommer inte på frågan..

hänt mer då? Det är svårt att hålla koll på vad man gör om dagarna, det är liksom små saker som händer och när det handlar om Emmeli och mig så kan det hända ganska många små saker som är konstiga, haha juste vi hade lite garderobs häng i mitt rum igår också innan middagen, haha vaddå är vi uttråkade eller vad är det frågan om?


Det var inte meningen att det skulle gå såhär, hon skulle ju självklart fösöka att komma ända upp, men vi kom på att det skulle vara för krånglit att komma ner så hon fick hänga där lite istället! haha


haha vet inte vad ni har i er garderob men jag har kläder och ett litet mongo som krupit upp och satt sig...

haha jaa det var en liten släng av vår humor här på andra sidan ^^

Skypade med Hedvig också!! Åh det var så länge sen och det behövdes verkligen pratas mellan oss! så roligt att höra hennes röst och prata på riktigt, om man kan kalladet så. Skypade först i torsdags kväll min tid (torsdags morgon hennes tid) i Ca: 1½ timme, sen skulle hon hämta sitt värdbarn, då gick jag och la mig, sen skypade vi igår, fredags morgon min tid (Torsdags kväll hennes tid) i Ca 3 timmar till. Tiden bara flög iväg och det var så roligt, vi snakcade om allt verkligen, hur jag har det, hur hon har det, american football, navy killar, malay killar, uteliv, au pair och om allt vi ska göra när jag kommer till USA och vad vi ska göra efter USA! :) Så lite planer har vi smidit!! ROLIGT !!

Idag så vaknade jag vid typ halv 1, men huvudvärk, USCH! åt frukost och kollade på tv, kollade lite på datan och nu väntar jag på att emmeli ska komma hem, hon är hos frisören och färgar sitt hår! så får se hur det bliir! Senare ska vi som sagt in till Garden mall (tror det heter så) och tittat på Harry potter, EXCITED :D

Au pair:

Ingen ny matchning ännu, och det är såå frustrerande, jag gör verkligen allt jag kan för att få en familj nu, är desperat efter en, men inte så desperat att jag bara tar en såklart. Men jag har mailat till LCC'er och frågat om de vet några familjer, har mailat SI och visat mitt intresse för vissa familjer på deras hemsida och Hedvig har tillcohmed snackat med sin värdfamilj och kollat om de vet någon som behöver en au pair! Så gulligt av henne och hennes värdfamilj! dem verkar verkligen helt toppen!! :D  Så det ända jag kan göra nu är att vänta, hålla tummarna och fortsätta vara helt obsessed av mid mail var tionde minut! WEII! :/

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej Cassandra! Jag är också i matchningsprocessen med SI sedan 3 dagar tillbaka och tycker det är jättekul att följa din blogg och läsa om dina matchningar. Hoppas verkligen att du hittar den perfekta värdfamiljen snart, men det tror jag att du gör! :)



Tänkta fråga också hur många barnerfarenhetstimmar du har, jag har nämligen ganska lite, endast 250 (vikarier dock på en förskola så ska snart uppdatera men referenspapper är ju inte det lättaste att få tillbaka :P) så jag har fått för mig att jag kommer få vänta p åen halv evighet på min match om jag ens får en :P

2010-11-20 @ 10:36:40
URL: http://jossansmonologue.blogg.se/
Postat av: josefine

Okej, alla mina kusiner är i samma ålder som mig så jag har tyvärr inga sådana timmar att räkna med: (



Jag vill helst komma iväg i februari eller mars så jag hoppas att jag hinner hitta en värsfamilj som behöver en au pair runt den tiden :)

2010-11-20 @ 15:41:18
URL: http://jossansmonologue.blogg.se/
Postat av: Frida

guuuud vad goda dom ser ut!! haha vilka roliga bilder =D

Du har föresten lovta att lägga upp filmer där ifrån också :ODet kommer säkert någon ai paur snart:)

2010-11-20 @ 15:51:19
Postat av: Josefine

Ja gud ja! JAg blev helt till mig när jag upptäckte det. Lite jobbigt dock att den familjen som hörde av sig inte hade bifogat brev och bilder till APIA-mailet. Vet inte riktigt hur det där funkar, men värdmamman sa att hon skulle be dom låta mig se hela deras ansökan. Synd att SI har stängt på helgen, eller kan man få tag på dem då också, vet du det?



Riktigt kul att känna hur det känns att få matcher :)

2010-11-21 @ 12:44:42
URL: http://jossansmonologue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0