Match nummer 12!

Säger det hela tiden, men denna väntan på att en familj ska trilla in i inkorgen är DÖDEN! Så himla jobbigt och påfrestande som bara den. När det gått typ 3 dagar så börjar det skrika i kroppen om att en ny familj ska dyka upp. Tydligen så hörde någon mig idag! YAY! haha nördigt.. hm..

I allafall, så match nummer 12 eller familj nummer 12 kanske låter bättre, består av två personer, det är den minsta familjen hittills jag haft. Det är en pappa och en dotter på 12 år, och hundar och katter tror jag. De bor i New Milford Connecticut.

Jag fick deras au pair brev, men det var otroligt kort, fick inte sådär jätte bra insikt på hur familjen var, så ska nog maila dem med några frågor så får vi se om de svarar hehe..

Annars av det lilla jag fick veta så verkar dem ändå ganska så trevliga, dottern älskade hästar tydligen och gillade att spela dator spel. Pappan var vice president i ett företag och det jag skulle göra var typ att göra saker med 12 åringen så att hon inte bara spela dator spel och red. Han jobbar mellan 7:15 till 18:00 5 dagar i veckan och Tjejen hoppar på bussen kl: 7:30 och kommer hem igen vid 16:00, detta betyder ju att jag har grymt mycket fritid när hon e i skolan, så det är väl helt okej om man säger så.

Ska som sagt maila dem med några frågor och se vad de svarar :)
Vad tror ni då? hur låter den? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Buu :/ låter inge bra. du ska ju JOBBA lixom? det e väl därför du åkeR?

2010-10-13 @ 17:07:34
Postat av: Sara

Låter väl inte helt fel tycker jag! Riktigt soft jobb ju, haha :) Men beror ju på vad du vill ha också och vad du har tänkt dig med au pair året :) Fördelar är ju mycket fritid och ett barn i åldern där du inte behöver hjälpa henne med allt. Men nackdelen kan ju vara att det inte är så många andra au pairer lediga den tiden på dagen. Men det är ju alltid bra att höra av sig till familjen som du gör :D

2010-10-13 @ 17:57:02
URL: http://saragoesaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0