Lördagen

I lördags så skulle då jag och Emmeli agera "DJ". Vet inte om man kan kalla det, men vi skulle ha hand om musiken på en kräftsiva för typ 60 svenskar. Vi skulle vara i den svenska ambassadörens hus inne i Kuala Lumpur. Vi åkte dit på dagen för att se till så att allt funkade. På väg dit vad det...KÖ! så himla sjukt mycket bilar, en resa på typ max 20 min tog typ 1½ timme! otroligt! Men efter denna 1½ timme så komemr vi fram, huste var väldigt fint, och stort. Vi fixade upp musiken och allt funkade. Vi åkte hem och fizade i ordning oss för kvällen. Åkte hemifrån vid halv 7 och när vi kom dit igen så satte vi på musiken och så. Ambassadören hade 2 barn, en dotter på 9 och en son på 11. flickan hette Otilia och satt med oss. En bestämd liten dam med otroligt mycket åsikter och allt och alla för att bara vara 9 år! När de vuxna åt så åt vi också, vi skulle försöka hitta någonstans där vi kunde sitta där de andra inte såg oss, det varglasdörrar typ överallt så det var ganska så omöjligt, men Otilia ville sitta i maidens del av huset, sagt oh gjort, han släppte in oss i sin del, kände oss lite dumma för att sitta i hans lilla del och sprida ut kräftlukt! men det Otilia vill är typ lag..eller något! ;)

kvällen var trevlig, de dansades och bla bla bla. SLUT på lördagen.

I går(söndag) så vaknade vi aldeles för sent, halv 2 närmare bestämt, DÅLIGT! men skit samma, det var ju som sagt söndag. Vi fixade i ordning oss och åkte in till 1 Utama shopping Mall och gick runt i affärer och kollade lite. Blev hungriga och åt sushi, så gott och roligt när man tar från den där rullande rälsen som går bredvid bordet! hih!
Sen gick vi och kollade om step up 3D gick men det var 1½ timme kvar tills den skulle börja så vi orkade inte vänta, på väg ner till taxi bilarna stannade vi och kollade på en liten "show". De var killar som höll på med såna där saker man höll på med på cirkusskolan, haha kommer inte på vad de heter, men det var coolt i allafall!
Efter en stunds tittande så tog vi taxi hem.

Väl hemma så pratade jag en snabbis med Hedvig! och senare skypade jag med mamma, pappa och Geronimo<3

Idag så gick vi upp lite över 8 för att äta frukost och sedan börja plugga. Vi har varit otroligt duktiga idag, vi satt från halv 10 till nu, 2! så det är riktigt bra! Vet inte vad vi ska göra nu, ville sola och bada lite idag, men solen tyckte tydligen inte att jag inte var tillräckligt vit än för att få sola, så kanske i morgon? hoppas på det!

Nu är ja hungrig och ska äta.

Auapir Update:

Mailade med familjen från D.C igår lite och vi kom överens om att vi skulle snacka på telefon idag. Jag mailade lite frågor till dem som jag gärna ville ha svar på, bl.a. när de vill att jag ska komma. De svarad i morse på frågorna via mail och de verkar vara en väldigt trevlig familj! MEN...de skrev att de ville att jagskulle komma i mitten av november och som jag hoppas ingen ha missat så är ju jag i Malaysia och kommer inte hem förens den 20 december, så det sööög ju gaksna så mycket!! Jaja får se vad de säger när jag pratar med dem senare!!

hej så länge!


Bilresan tog ju som sagt var 1½ timme så jag passade på att roa mig med att ta kort på lyktstolparna, haha de är så söta, ser ut som blommor! kn man inte göra så här i sverige också, det ser ju så mycket trevligare ut! :)


Åkte förbi Patronas! Så sjukt höga och coola!! :)


Otilia och Emmeli!



Ja, pojkarna som håller på och fibblar med de där sakerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0