Match nummer 10!

Mailade lite mer med mamman från New Jersey och berättade att jag inte kunde åka förens i mitten av Januari, och som jag listade ut innan, så ville de såklart ha en tidigare än det, men hon tyckte det var synd för hon tyckte jag verkade så bra och allt, men hon önskade mig lycka till och jag dem. Så New Jersey familjen är ute i bilden, precis som alla andra tidigare mathningar.

Kändes så tråkigt att ännu en gång leta vidare och en liten röst i huvudet sa att "nu kommer det gå typ 2 veckor innan jag får en match till, om inte ännu längre", men så fel den lilla rösten hade. Igår loggade jag in på mailen innan jag skulle sova och plopp! där var ett mail från SI!! "och jag sjunger för mig själv, det går bra nu" ;)

När det inte blev något med New Jersey familjen så kände jag att, okej men hallå, LUCKY NUMBER 10 ELLER WHAT? Nästa macth ag får är ju nr 10 och den måste ju vara bra! så är det ju bara...

Så familj numer 10 bestod av mamma, pappa, kill 15år, kille 6år och tjej 5 år. De hade också en hund. De bodde i Spring, norra delen av Houston i Texas. När jag hade läst deras brav kände jag bara nej. Det var säkert inget större fel på familjen men den hade lite saker som jag var osäker på som att killen var 15 år, alltså bara 4 år yngre än mig och ska ta körkort snart? hallå jag är den enda som ska ha körkort haha jag kan väl få känna mig lite äldre än barnen på något sett eller? Aja, sen så hade 6åringen någon störning, vad vet jag inte riktigt, och för det tredje så uppfattade jag det som att mamman var hemme ganska mycket, vilket jag helst inte vill. När jag tar hand om barnen vill jag inte ha en mamma runt om hela tiden som ser allt jag gör, haha inte för att jagskulle göra något dumt, men ändå, känns konstigt.

Så det blev inte lucky number 10 av några anledningar, men det finns ju alltid lucky number 11, eller? Aja vi får hoppas på det i allafall!! :)

Kommentarer
Postat av: Cornelia

åå va segt, låter inte som texas familjen var något jag skulle velat ha iaf, verkar ju lite konstigt att man typ inte litar på 15åringen att hjälpa till, hur ska man förhålla sig till honom liksom?! Skönt för dig ändå att du ändå har så långt tills du vill åka, så du verkligen kan hitta den bästa familjen liksom!



/Cornelia

2010-09-27 @ 12:42:32
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Christine

Får hålla tummarna att det blir lucky number 11! :D Jag är fortfarande på min 2 match väntar på att fmailjen ska ringa för vi har haft mejl kontakt nu under helgen :D :D:D

2010-09-27 @ 12:48:34
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogspot.com
Postat av: Christine

Gaah! Familjen tackade ja till mig i natt :D och dom var verkligen perfekta så jag skickade ett mejl till dom nu att jag mer än gärna vill komma och bli deras nästa Au Pair! :D 21 februari åker jag :D

2010-09-28 @ 08:16:44
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogspot.com
Postat av: Emilie

Vad trakigt att matchen inte rikgit var nagot for dig. Men ju fler matchningar du far dessta mer okar ju risken att det blir en bra en eftersom du lar dig mer av vad du faktiskt vill och inte vill :)



AAH da kommer du ju hem nastan samtidigt som mig, jag aker hem den 23e december over jul innan jag aker tillbaka igen :) Forsok aka fran Arlanda till New York den 16e januari ;)



Ha det så bra! (:

2010-10-01 @ 21:54:56
URL: http://onceuponatimee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0