Match nummer 5!

Det har varit lite dött på au pair fronten nu i någon vecka eller två, så när jag gick in på mailen imorse och såg att jag hde fått ett mail från SI att det är en familj som är intresserad av mig, blev jag genast mycket piggare! Weii äntligen en till match!!

Det är en mamma, pappa och två killar och två hundar.
Killarna är 2 och 4 år, vilket är helt okej ådrar för mig, jag har inte riktigt någon önskeålder, är öpen för det mesta. Famijen bor i South Riding Virginia, 30 minuter från Washington D.C. Låter bra!!

Läste deras brev och de verkar bra, verkar jätte trevliga! de hade bra kontakt med deras föra au pairer och det är ett gott tecken ju!
Och som det namn freak jag är så har jag kommit till himmelen när det gäller dessa två killar. Sååå himla sööta namn, vet inte om jag vill säga dem här men åh så söta!

Så jag skickade ett mail till dom att jag vile prata mer med dem! får se om de svarar och med vad. Hoppas att de vill prata mer för detta är den första familjen som jag känner lite mer föör! roligt!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

SÄG namnen :P

2010-09-05 @ 14:05:25
Postat av: Jenny

Tack :D Jag hoppas verkligen! men försöker inte hoppas för mycket heller utifall man blir besviken haha men det är svårt att inte göra det. Jag hoppas hon svarar idag eller imorgon åtminstone.



Jo det blir ju så, det är ju lätt att man börjar tänka så. Har tänkt så flera gånger också.



Jo, Engelska B är nog bra att ha, jag borde egentligen läsa Matte B, men guud jag orkar inte :-s jag hatar verkligen matte!! haha



Jo precis :) för mig är det om barnen bara är över 2 år, för jag får inte ta hand om barn yngre än det. Så, även om jag har mest erfarenhet med äldre barn så ska det nog gå bra ändå, bara familjen är bra så :) Jo man vill väl ha någon typ av stor stad i närheten åtminstone, tror inte jag skulle vilja bo mitt i en stor stad dock :-s Men jag tror man måste bo inom en timmes avstånd från en stor stad så man kommer ju alltid vara nära en större stad iaf, USA har ju många av dom så haha :P



Åhhh gud va gulliga namn :D hehe jo man blir lite såld då :P Hmm..förslag..ja alltså, familjerna brukar va jättebra på att prata på haha ibland är det svårt att lägga in något att säga för de babblar på å man vill ju inte helst avbryta men man vill ju int att det ska verka som man inte säger något heller, så direkt när du har en chans lägg in nåt litet åtminstone haha, var dig själv bara :) du kan ju fråga vad de tycker om att göra, hur de beskriver sig själva, kanske vad de förväntar sig av sin au pair, vad barnen tycker om osv :) jag brukar inte förbereda mig så mycket, utan tar det bara som det kommer haha, bara man låter glad och positiv så :) tänk på att de är ju säkert också nervösa. Det kommer gå skitbra!! Lycka till!! Hoppas det är rätta familjen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0