Modesto's - Aloha - Twin towers

Ett av de lite längre inläggen...

I fredags så åkte vi in alla 4 (jag, emmeli, hennes pappa pelle och mamma Lena) till twin towers. Det låter så fult att säga twin towers om de tornen för att man tänker ju bara på dem som stod i USA då, men om man säger The petronas här så frågar de bara: "twin towers?" så det blir att man kallar dem det. Aja det där var helt onödig fakta men men nu vet ni det. Vi åkte i allafall in dit för att se hur man kunde åka upp i dem och titta på utsikten och för att jag inte har varit där förut och skulle se hur de ser ut inuti. Det var såklart sjukt häftigt och så fort man står under dem och tittar upp så känenr man att man nästan tappar balansen, sjukt som sagt. Inne i tornen, eller det är som ett lmall i mellan innan tornen börjar och i det mallet finns hur mycket affärer som helst, och det är bara märkesaffärer så som Miu Miu, Dior, Gucci, Chanel, LV, Converse, ja ni fattar. Vi gick runt där lite och kollade i affärer. Sen blev vi trötta på allt folk och åkte hem. 

Hm, igår så vaknade vi runt 1, gick upp och åt frukost och tog det lugnt ett tag. Solen tittade så vackert fram över poolen så vi drog på oss bikinin och gick ner och solade lite. Låg i solen i 5 min, sen var man tvungen att hoppa i den inte så kalla poolen. Himla skönt var det i allafall och typ första gången vi solat sen min familj åkte hem, och det var för tre veckor sen, sjukt. Men solade gjorde vi i allafall och jag har bestämt mig för att sola typ varje gång solen steker, vilket den gör otroligt ofta! vill ju ine komma hem och vara lika blek som er, hehe skoja. Men ni fattar, det ska ju synas på mig att jag varit i Malaysia i 4 månader.

Jaja, efter solandet så gick vi upp och gjorde oss i ordning för att åka in till starbucks och ta en fika. Typ en halvtimme efter det att vi kommit upp från poolen och den skinande solen, så pissar det ute och det blåser något otroligt!! Så vi ställde in våran fika och tittade på vänner istället och satt lite vid datorn.

Vi hade planer på att gå ut igår och dansa och ha lite trevligt. Vi pratar med julia och vi kommer fram till att vi ska äta middag inne i KL, riktigt trevligt hade vi. Vi lät taxin släppa av oss vid twin towers(the petronas) så att jag den fascinerande turisten kunde ta foton på tornen på kvällen, så sjukt höga och såååå coolt att stå där och se upp på dem. COOLT var det och jag vart nöjd! Fortsatte mot restaurangen och åt en trevlig middag och snackade massa om allt! När vi sitter på restaurangen ser vi ett gäng vita(ljusa, inte asiater) gå på trottoaren och vi börjar genast försöka lista ut vart de ska, för dit dom ska, ja dit ska vi med! men sega som vi är så tappar vi bort dem, fan också! men vi blir inte ledsna för det, vi går till klubben Aloha och möts av att vi slipper betala för att vi känner managern, woho coolt, har inte varit emd om det förr så det är coolt för mig. Alla där inne känner igen oss och de är hur trevliga som helst. Vi sitter där och har det trevligt och pratar, skrattar oh dricker lite. Vid 1 åker vi hem och jag och emmeli tittar på några avsnitt vänner innan vi slocknar snabbt som attan.

Vaknade upp idag runt 12 och satte mig vid datorn och kollade lite. Fixade lite små saker hr hemma och sen åkte vi in till Twin towers för vår fika som vi missade igår. Det blev såklart starbucks och en caramel macciato, såå god! Pratade om allt och alla, okej kasnke inte, typ bara om oss själva, haha men det var trevligt. Snakcade bl.a. om hur vi kommer bli som mammor och vem vi egentligen kommer gifta oss med, ja ni vet såna saker man tänker och pratar om jämt, hmm?

Gick runt lite i en fin park de har på baksidan av tornen, det var hur mycket folk som helst och när vi står och snackar under ett träd flyger typ 6 asiater fram oh vill ta kort med oss, snälla som vi är så ställer vi självklart upp som turistattraktioner, och de blev riktigt glada för det. Strosade runt där och snackade och njöt av det fina, varma vädret. Gick in på mallet som är inne i tornen och handlade lite grejer för att sen åka hem.

Nu när vi har varit hemma har vi bara tagit det lugnt, ätit och kollat på....Vänner! hehe som alltid! I morgon så ska vi plugga och förmodligen ta en fika med Julia! hoppas det är skinande sol i morgon också!! :)


Mallet i The petronas


Ösregnade som sagt, kanske inte syns så bra här men ojoj!


Emmeli och jag framför th petronas!


Aloha gatan


Promenad


Baksidan av tornen, hur mkt folk som helst och hur myigt som helst!


Kommentarer
Postat av: Christine

Här är min Au Pair blogg :) Skrev det på facebook också men tänkte att jag kunna skriva det här också (A)

Hoppas att allt är bra hos dig! :D

2010-09-14 @ 09:49:42
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogg.se/
Postat av: moa freakin' carlberg ♥

godmorgon du! allt bra emd dig en dag som denna? planer för dagen? :)

2010-09-14 @ 10:32:59
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: Christine

Hej!

Nä jag har nog ingen drömfamilj så men dom får gärna vara amerikanska så man verkligen får testa det livet liksom :) sen en bil är nästan ett måste, förra året när jag var i USA satt jag inne hela tiden för jag inte hade någon bil xD

Hur ser din drömfamilj ut då :)

Kramar

2010-09-15 @ 10:54:56
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tack så mycket för din fina kommentar!! känns lite bättre nu. Ja det är ju klart att det finns ju kvar, speciellt då man vet när man ska hem och allt så på det sättet är det ju lugnt å då är det bara åka till USA strax efter det. Det är ju bara en till erfarenhet, då har du ju både bott i USA OCH Malaysia! :) måste ha varit jobbigt dock när folk antar grejer och tror man utesluter det ena bara för att man gör en annan grej också! Blir ändå inte så mycket uppskjutet, eftersom om jag far så är jag borta högst 2 månader så..och söker ju medans så, precis som du. så kanske blir så a tt jag åker i november/december eller januari.. Så tycker det var smart av dig att fara, matchningsprocessen kan ju ta ett tag så.. jag önskar jag hade sökt och sedan åkt någonstans ett tag medans jag sökte, istället för nu mot slutet liksom haha men bättre sent än aldrig, å man vet ju aldrig om man vill stanna kvar i USA när man varit där ett år, så kan ju va smart att göra nåt före :) Har du MSN? kan va skönt att snacka med någon som också är i matchningsprocessen, alla au pairer jag snackat med typ har fått en familj redan haha :P

2010-09-15 @ 14:42:59
URL: http://jenny-mittaventyriusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0