onsdag is the day!

I onsdags så var det som sagt min födelsedag! Detta ville vi fira lite smått och bestämde oss för att gå ut och dansa lite! Det var jag Emmeli och en tjej som heter Julia som bor ilägenheten under oss och som också är svensk och hon är lika gammal som mig! Vi gick till det stället vi varit på innan 2 gånger, ALOHA. Det var girls night där så vi kom in gratis och blev bjudna på en drink. Det var trevligt och ganska så mycket folk, vilket vi gillar! Det vi inte gillar är att det bara är Malayer, japaner och kineser som är där, och sen vi 3 såklart. Sååå tråkigt. Det jag vill säga med detta är att det inte finns något snyggt att titta på överhuvudtaget! Men skit samma!
Vi hade en super trevlig kväll i allafall! Personalen kände konstigt nog igen oss, jag tror det är för att vi är ljusa, emmeli är blond och kort och ja e längst av alla. Vid 2 tog vi taxi hem och gick och la oss.

Mådde kanske inte det bästa dagen efter...men jag klarade mig lyckligtvi ändå, trodde jag skulle dö en kort stund, men nej jag lever än!

Skypade med mamma ör första gången, det var riktigt skönt och trevligt att se och prata med henne igen! Sen gjorde vi inte så mycket mer den dagen efetrsom att jag var så otroligt seg och emmeli den stackaren tog hand om mig hela dagen, såå gullig! somnade medans vi tittade på filmen och vaknade upp i morse pigg och glad!

Satte oss och pluggade direkt. Jag har en speaking assignment idag, vilket jag inte ser fram emot. Ska snacka med min lärare i telefon och prata om Martin Luther Kings tal "I have a dream". Är inte klar än men ska fixa det snart! Skulle gått ut idag med en kompis till emmeli men det blir inte av. Gör inte å mycket, kan vara skönt att vara hemma ikväll och bli klar med saker och ladda inför imorgon då vi ska vara DJ's på en svensk kräftskiva här nere. Typ 100 pers, ambassadör och sånt ska komma, det ska bli rikigt roligt faktiskt!

men nu ska jag som sagt plugga och försöka komma på vad min dröm är, hm, au pair kanske? I think soo!



personal - Julia - Emmeli - Personal



Happy!




Julia - Emmeli - jag




Independence day i tisdags, de hade massa grejor kvar från firandet så de fick vi leka lite med!



Huh?



What?



-

Ps. Fick massa gratulationer på facebook på min födelsedag, och jag blev så himla glad att höra från mina närmsta vänner! jag saknar er som tusan!!

Det är ni som är orsaken till att jag saknar sverige och Trosa! <3

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag är inte heller så bra på det, och jag har windows 7, och där heter det windows live movie maker. Det kanske är lite annorlunda än vanliga movie maker, men där väljer jag iaf "spara film" och sen kan man välja olika alernativ, då valde jag det som är "för e-post eller snabbmeddelanden"

2010-09-03 @ 10:17:18
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh verkar skitkul där borta :) Grattis i efterskott!

Tack för din kommentar! jag hoppas du hittar en familj snart också, det är alltid skönt att veta att man har hittat en familj och ska iväg även om det inte är förrens januari/februari. Ska svara på din andra kommentar haha :P jamen nog tror jag din ansökan är bra, och så tycker familjerna säkert det är coolt att du bor i Malaysia just nu, det visar ju att du klarar av att vad det innebär att vara iväg på andra sidan jorden å därför inte lika stor risk att du skulle avbryta ditt år å så. Nice vad pluggar du för kurser? :) Jag har varit godkänd med SI sedan mitten av april..känns länge, men när jag räknar månader så är det egentligen inte så mkt. Skulle gå med i SI i januari egentligen, men var tvungen att få mer erfarenhet, så fick praktik i februari och var ju tvungen att få ihop över 200 timmar innan jag kunde skicka in en referens. Men sedan slutade det med att jag praktiserade tills juni och fick ihop 880 timmar :D så känns bra. Min drömfamilj....barn som är över 4 år, eftersom jag har mest erfarenhet med äldre barn men om det skulle komma en underbar familj som har barn som är 2 eller 3 skulle jag kunna tänka mig det. Det viktigaste är att de vill att man ska vara en del av familjer, låter en vara en vuxen med ansvar dvs ganska mycket frihet bara man sköter sig så, att dom litar på en helt enkelt, att man har bra kommunikation och att när man pratar med dom så känner man att man kan slappna av och skämta och prata om nästan vad som helst, att de är avslappnade! haha :) sj? Hur ser din drömfamilj ut? vill du till något speciellt ställe i USA?

Postat av: Louise

Så bra! :)

2010-09-04 @ 08:13:33
URL: http://louisehelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0