Shankat-shunkat-shenkat? whatever!

Hallå hallå! ska skriva lite här då, så ni vet vad vi har haft för oss dessa två dagar som gått. Fredagen och lördagen alltså! I fredags så vaknade vi tidigt som vanligt, typ vid halv 9, pluggade som vanligt lite, och jag skickade in min book review! härligt, en vecka kvar sen är jag klar med engelskan, himla skönt måste jag säga! fter det så fixade vi ordning oss för att åka till Emmelis gamla skola, Mont Kiara international school. Väldigt fin skola men allting förutom klassrummen ute! eftersom att det är så varmt här är det ju onödigt att ha allting inne i stora hus som hemma i sverige! Skolan var i allafall väldigt fin som sagt och det är kul att ha varit där. Träffade Anna och några till av Emmelis kompisar. Väldigt pinsamt dock när vi skulle träffa anna. Alla på skolan har lnch samtidigt och vi var där vid lunchtid för att kunna snacka med anna, så vi går ner där man äter och där sitter hela skolan liksom, och så kommer vi två vilsna själar som letar desperat efter Anna. Hon oss som tur var väldigt snabbt och då blev det bättre, alla tittade och jag kände hur glad jag blev när jag insåg att jag aldrig behöver gå till skolan något mer, om jag inte själv vill förstås ;)

Där var vi iallafall i någon timme tror jag, tittade runt och pratade lite. Sen hämtade Lena upp oss för att åka vidare till Bangsar Village för att handla lite. Trodde det skulle gå snabbt men icke, vi sprang runt överallt och plovkade på oss massa små saker som vi kom på efter hand att vi behövde. Gick in i en pappers affäre, med massor av papper, fina fina kort, pennor, ja allt sånt!! så himla kuuuul!! skulle kunna spenader hur mycket pengar där inne som helst, så det var tur att jag inte hade med mig pl¨nboken!! Efter all shopping åkte vi äntligen hem. Tog det lugnt ett tag för att sen börja fixa i ordning oss för en till utekväll! yay!

Planerade att träffa Julia och Amanda på Luna bar igen, herregud den baren är så otroligt fin, kan inte suta säga det alltså, helt sjuk! Åkte dit iallafall, och kvällen började inte bra... När vi kom till disken där man betalr och där man går in så börjar vakten snakca med oss:

Vakten: Hur gamla är ni?
Emmeli: 18
V: ja men det är 18 års gräns du kommer inte in.
E: men jag är 18 år, jag har fyllt 18
V: Titta på skylten det står ej under 18, tyvärr.
E: Men det står BELOW 18, och jag är 18 år!!!!
Tjejen bakom disken: kan jag se ert id?
Jag sträcker snabbt fram mitt körkort under näsan på henne. HA! 19 år!
Emmeli ger henne sitt id och de fattar äntligen att hon är ÖVER 18!

USch blev irriterad, och Emmeli också, fattar inte varför cakten ska anta innan de ens har sett id att man inte är 18. Om man tror att någon inte är 18 så frågar man väl om id direkt? eller?? nej då ska man stå och säga att den eprsonen är yngre...förstår inte grejen. Mongo!

Aja, hittade julia och amanda vid ett litet bord, men fick ett annat bord vid fönstret såååå colt!!! :D
Beställde en strawberry daquari (stavning?) och delade på, var as stor! satt där ett tag och sen blev det lite tråkigt, så jag och Emmeli drog till Shankat eller vad det nu heter. Det r ett område, eller gata där det finns massa barer och resturanger, hm kanske har sagt det redan, fick lite deja vu nu. men skit samma. Vi gick till Reggea bar tog en drink och snackar lite skit. Efter typ 1 timme är vi nära på att dra, men då kommer 2 engelsmän och börjar snacka med oss och en idier. Åh vad jag saknar engelsmän och deras accent! härligt att höra!!! :D
pratade med dem lit, var jätte trevliga, gick till en annan bar, dansade lite och sen gick vi tillbaka till eggea baren och dansade ännu mer. Pratade med några malayser som kunde lite svenska, roligt att höra deras uttal! haha sen blev klockan typ 4 så drog i hem! Kom hem runt halv 5 tror jag och då la vi oss i emmelis säng och satte på vänner. Vi båda kände hur trötta vi var och helt plötsligt var vi båda döda. Vaknade upp på morgonen och såg att tv:n fortfarande var på och att jag halv satt. Somande om och vaknade vid 11, gick då in i mitt rum och la mig i min egen säng och vaknade igen 20 över 2! härligt!!

Idag har vi inte gjort ett skit verkligen! inte ett piss, bara slöat framför tv:n och datorn, målat naglarna och kollat på film. Kollade på Old Dogs, Salt och The notebook nyligen, så himla bra film ju, så söt! Nu ska vi kolla å vänner och sen sova antar jag.

hej så länge!!


Jag och Emmeli på Luna Bar, man kan se pyttelite av utsikten! :)


Lite utsikt!


Amanda och Julia


Emmeli, den feta drinken och tyvärr jag..


Liten del av Luna bar, som sagt VÄLDIGT fint! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0