Universal Studios in Singapore! PART ONE!

Var ju som sagt i Singapore i tisdags-onsdags. Hela resan var för att jag skulle komma ut från Malaysia och sen komma tillbaka och få en stämpel i mitt pass som gör så att jag kan stanna i Malaysia tills jag åker hem, lagligt. Kan ju redan nu varna för att detta inlägget kommer bli långt, men inte bara av text utan med bilder också såklart! Resan startade i måndags förmiddag, jag, Emmeli och Lena packade in oss i bilen och drog iväg. Från Kuala Lumpur till Singapore så tar det ca: 5 timmar. Vi planerade att åka till gränsen, bo på hotell och åka över till Singapore på tisdagen, och det gjorde vi också. Vi stannade på ett hotell som låg bara 15 min från tullen in till Singapore, så efter en lång bilresa så  var det skönt att bara slappa på hotell rummet, vi gick ner till restaurangen och åt och jag var så sjukt trött. Kollade på två filmer också, en i bilen - TAKEN (En riktigt bra film som handlar om att en dotter blir tagen när hon e i Paris och ska säljas, pappan försöker hitta henne och dödar typ alla som är i hans väg, Grym film! (:) sen på hotellrummet kollade vi på IRON MAN och jag är säker på att alla vet vad det e för film! :) Efetr filmen var det dags för sängen, skulle ju upp tidigt för att åka till...SINGAPORE, och universal studios, YAY! :D


KVÄLLSUTSIKTEN FRÅN BALKONGEN!

Så i tisdags gick vi motvilligt upp halv 8 för att gå ner och äta frukost. Jag älskar verkligen hotellfrukost men frukosten här är liite annorlunda från den i Sverige. För här består frukosten utav: varma bönor, ris, korv, bröd, frukt, flingor och mer konstig mat, så jag åt inte så mycket. Det blev yougurt, bröd och frukt för mig. Mätta och belåtna så gick vi tillbaka till hotellrummet och packade ihop våra saker. Vi packade in oss i bilen och drog mot Tullen och Singapore!!

Tulle var för puckad alltså, så himla omständigt och det tog typ 1½ timme för oss att komma till Singapore, JOBBIGT, missar ju massa tid på US!! :/
Vi kom fram till hotellet i Singapore runt 12 tror jag och då checkade vi bara in och sen kastade vi oss efter första taxin och åkte mot Universal Studios!!



SINGAPORE!

Fyy fan vad cooolt det var!! jag har aldrig varit på en sådan förut och de ända nöjesfälten jag har varit på är Gröna Lun och Liseberg, och det här är ju mer en tema park med massa roliga se-saker än berg och dalbanor, men det fanns ju sånt också. I allafall så kom vi dit och man blir glad bara av att stå och kika in på parken, sååå coolt! kan inte beskriva det!! :D


PÅ VÄGEN TILL UNIVERSAL STUDIOS! :D


Så då var det dags att gå in i parken och utanför ingången så står ju den där kända jordgloben och snurrar, WOW! var tvungen att ta massa bilder såklart och det kändes helt overkligt! haha snacka om att jag är en småstads tjej,inte van vid såna här saker!! Blir fortfarande fascinerad av Höghus med mer än 5 våningar!! ;)


UNIVERSAL STUDIOS!!

Så när vi kom in i parken så tog vi en karta och kollade vad som fanns, vi började med att gå genom..HOLLYWOOD! coolt som tusan och jag kan tänka mig hur det ser ut och är i Hollywood nu alltså! Häftigt! Var inte så mycket folk så man såg allt br och slapp använda armbågarna som vapen. Gick runt på gatan i Hollywood och tog massor av kort och bara stirrade på allt!! :D Allting kändes så himla verkligt och jag kände liksom ur glad jab blev när jag kom på att jag kanske kommer få se det här i verkligheten sen när jag är i USA, och jag menar jag tyckte detta var coolt, och det var typ 100 meter av Hollywood, undrar hur jag skulle bli när jag verkligen är där!! SICK!!



HOLLYWOOD!

Efter Hollywood kom vi till den bästa delen, nämnligen...NEW YORK!! Ah så härlig känsla det var att vara där! haha nu låter det som att jag där på riktigt, men det är bara för att det verkligen kändes som det. De hade allting som jag hade föreställt mig och det såg ut precis som den bilden jag har av New York i huvudet! De hade de gamla husen med stegar framför, ett museum/bibliotek och en miniatyr av kanske rockafellar center, vet inte vad det var men jag tror det! haha så himla coolt! Och snart få jag uppleva det på riktigt, kommer ju spricka av ivr när jag är där! stckars de personer som går med mig då! haha ;) Haha det kändes så verklgit att jag tillcoh med tittad mig om efter bilar och skyndade mig lite extra när jag skulle gå över gatan, haha tönt!





NEW YORK! NEW YORK!

I New York så hade dem en rock musikal som skulle spelas och den skulle vi titta på. Så när vi skulle gå dit så går vi vanligt liksom och ska precis gå in i teatern när jag märker att Emmeli typ tittar bak och jag undrar varför, så jag vänder mig om och får värsta chocken när Einstein står dä och sträcker frm händerna mot mig, usch höll ju på att få en hjärtatack! himla äcklig och jag sprang före så han inte skulle komma igen, usch! han såg så äcklig ut och jag är såå otroligt lätt skrämd här borta så det är helt sjukt! hahah men lite roligt var det, dem runt om som såg det fick sig ett litet skratt och det kan jag väl vara så snäll och bjuda på. (;


SOM SAGT SVIN ÄCKLIG, VEM SKULLE INTE BLI RÄDD? ;)

Vi var också på en bakom kulisserna sak som hette "Lights, camera, action!" Man gick in i ett rum och så fick man se hur de använde sig av olika saker för att göra en sen. Det var as coolt och det såg så verkligt ut och det var massa eld, explosioner och massa special effekter, men nu vet man att även om det ser så otroligt verkligt ut så är det inte det, haha lite svårt för mig att fatta det men så är det! ;)


DET VR MASSA FILM AFFISCHER PÅ VÄGGARNA, OCH EMMELI WENT CRAZY WITH THE CAMERA!

Efter ett tag så blev vi hungriga och vad är ett bättre ställe att käka på om inte ett riktigt gammalt Diner ställe?! sjukt coolt och det såg ut exakt som på tv. De hade de röda skinnsofforna, jukebox och allting som hör till ett riktigt amerikanskt Diner. Maten var god och till det bjöds det på musik. Precis utanför så hade en grupp ett framträdande, de sjöng och dansade och var riktigt bra faktiskt!



AMERIKANSKA DINER STÄLLET OCH DANSGRUPPEN! :)

När vi var i New York så kollade vi också på en dans grupp som hette Rockafellas. Dem dansade streetdance, breakdance och hoppade om kring och gjorde så sjuka saker, dem var så jävla grymma!! man stod där och kollade och fattade inte hur de kunde göra allt som de gjorde, stog säkert lite sexigt sådär med öppenmun också, haha men dem var så otroligt grymma! Söta var dem ju också, eller dem flesta i allafall!!


THE ROCKAFELLAS!

Haha så himla roligt. När jag och Emmeli står där så är vi typ dem ända, eller nej vi är DEM ända vita som står och tittar och man ser att vi inte kommer från Asien haha. Så börjar "ledaren" gruppen snacka och försöker få igång publiken med att säga: "Is there anybody from Singapore?!" YEAH! skriker alla som kommer därifrån och ja ni fattar så ropar han upp Malaysia, Kina, Japan och Philipinerna. Sen kollar han på oss och så ropar han:
Ledaren: Is there anybody from Australia?
Vi: hm..
L: is there anybody from England?
Vi: han kommer aldrig komma på Sverige..
L: Is there anybody from America?
Vi: haha
L :okey you guys, where are you from?
Vi: Sweden!
L: Ah Sweden och så fortsätter de dansa, men man ser att de håller ett öga på oss, haha ;)

Sen så vill dem ha upp några frivilliga på "scenen" och två av killarna kommer fram med händerna föra och försöker dra upp oss, snabb som jag är sticker jag så fort som jag kan, längst bak, YAY! Aldrig att jag skulle gå upp där. Men tyvärr hade Emmeli inte lika tur, hon blev tyvärr tagen, haha nej men det var jätte roligt! Hon stog där så sött med en kille till och så 3 små barn haha så söt. Först så skulle de göra vågen tillsammans utan musik ochsen satte de på musiken och så gjorde de det igen, haha såg riktigt bra ut och inte för att vara partisk men Emmeli var ju grymmast haha ;) sen vart det dags för lite "Alone spot". De skulle alltså i typ 30 sekunder dansa själva freestyle inför publiken och bara dansa, haha Emmeli fik panik och stod där uppe och skakade på huvudet. Haha när hon fick chansen så rusade hon tillbaka där jag stog och hon tänkte absolut inte göra den där dansen, haha jag förstår henne det skulle inte jag heller ha gjort! haha ;) Så roligt!
Sen efter det så kunde man ta kort med dem och så, så det gjorde vi, var lite roligt och de verkade as snälla! och söta som sagt så varför inte! ;)



VÄRLDENS BÄSTA EMMELI SHAKAR LOSS MED VÅGEN WITH THE KIDS!


THE ROCKAFELLAS AND THE WHITE CHICKS! SKULLE VARA ETT BRA TEAM TROR JAG! :)

Okej detta är nog det längsta inlägget hittills! Sjukt har bara skrivit max halva så jag antar att jag får skriva en del 2, jag lovar att det kommer inom kort! ska bara ta en liten paus! :) har setat med detta nu i typ en timme om inte mer, så...I'LL BE BACK! :)








Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ja det gick verkligen jättebra! Det är några saker jag ska fråga om, men det är möjligt att det här är rätt familj. :)

2010-09-23 @ 08:39:26
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0