Bar mitzvah and NAVY BALEN!!!

Okej, hmmm vet inte vart jag ska börja, men antar där jag slutade ??
Anledningen till att jag icke uppdaterat något är för att jag verkligen har haft fullt upp och vårt internet var borta heeela dagen igår och vi fick precis igång det! Så here we go!!

I lördags så gick vi alla upp halv 7 och började fixa i ordning huset för bar mitzvahn senare!
Vid 9 så åkte vi alla till templet och vid halv 11 så vörjade hela cermonin eller vad man ska säga och det var riktigt roligt att se hur det gick till och det var väldigt fint och många fina tal hölls, så lite tårar i ögonen hade man verkligen..

När det var klart efter ca: 2½ timme så åkte vi tjejer tillbaka till huset för att mötas av totalt kaos! Det regnade redan på morgonen och det är INTE bra när det gäller hur vårt hus ligger vid sjön! Så vi hade panik när vi kom till huset och hoppade ur bilden utan skor och fick vatten upp till våra vader.... Regnet fortsatte HELA dagen!!

Det var typ 100-120 personer i vårt hus och vi hade ställt upp 3 stora tält, 2 för vuxna och ett för barnen med dj och dansgolv i... ALLT blev förstört och inte som vi hade räknat med! Men jag tror ändå att G var nöjd och alla barnen plaskade runt i knähögt vatten! haha
Vi sjöng för honom och så gjorde vi horrah! Där G satte sig i en stol och så bar vi upp honom och dansade typ runtom! haha var som sagt riktigt kul att se! :)


I fredags när vi skulle till templet för första gången.


Lördags morgon innan templet!


Detta är barnens tält i fredags....


Detta är inne i barnens tält i lördags under festen....


-


-

Var tvugna att lägga en planka mellan trappan och bilen så man inte blev blöt...

Japp det var bar mitzvahn det! Nu till navy balen!! :D

Så vid halv 6 så åkte jag med Hedvig och Marieke som kom och plockade upp mig till Mihaela, och där var det även 6 andra tjejer. Så vi alla sprang runt och gjorde oss i ordning och drack gjorde vi också.hehe.
Vid 8 så kom 2 taxi bilar och hämtade upp oss och jag var så sjukt excited och även lite nervös, inte för jag vet varför men som sagt SJUKT excited!!!

När vi kommer dit så är det mycket folk ute i hallarna och vi väntar in alla tjejer och så går vi in tillsammasn till den stora hallen och dansgolvet....HERREGUD!!! ursäkta men faaaan vad mycket folk!! Måste ha varit MINST 1000 pers där inne! Dansgolvet var proppat med män i vita uniformer och tjejer i alla olika sorters klänningar och vi drog direkt ner och dansade och hade så jävla roligt!

Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig då vissa sagt att det är roligt och vissa har sagt att de velat gå efter bara 10 min! Men jag säger då det jag hade så sjukt kul och var där med dem allra bästa!
Jag och Marieke flängde runt och dansade som galningar och beydde os inte ett skit och så då och då såg man killar i ögonvrån som stod och viskade med varandre för att tillslut våga gå fram till oss och fråga om vi ville dansa med dem! hahah sååå roligt!!
Var minst 10 killar som kom och frågade om jag ville dansa med dem under kvällen, hmmm inte dåligt måste jag säga! Kvällen var sjukt lyckad men tyvärr så slutade den vid 12 vilket var för tidigt, men men så var det! :)
Jag Hedvig och Marieke tog då en taxi tillbaka till michaelas hus och hämtade Marieks bil och åkte till Mcdonalds och åt lite mat innan vi åkte vidare hem till mig och igen...HERREGUD!!!

DET VAR VATTEN ÖVERALLT!!!! Vattnet hade stigit så jävla mycket och det är det högsta jag varit med om här! Min klänning är tajt till rumpan och sen svänger den ut och jag var tvungen att hålla upp den ända upp till röven! Så där gick vi 3 tjejer i fina klänningar och höll upp dem och visade rövarna för alla djuren i skogen! LOVELY! Vi tog inte kort tyvärr då vi hade alla händerna fulla, men det var sjukt, vattne gick ända upp till låren!!!!!!!!!!!!!! Och det var SVIN kallt!!!!

När vi kom in så gjorde vi oss klara för sängen och somnade väl vid 2.30....

Klovkan ringde vid halv 5 ch vid 5 så traskade vi ut igen i det svinkalla vattnet och hoppade kalla in i min bil och körde mot baltimore penn station för att slöppa av hedvig! När vi lämnat av henne så åkte jag och Marieke tillbaka till mig och gick åter igen genom det svin kalla vattne som nu var betydligt lägre, men fortfarande till knäna!! Gick och la oss och sv till typ 8.30. Upp och vara lite social innan jessie och sofie skulle åka hem till Sverige igen! Vid 11 så åkte alla till L's mamma och pappa så jag och Marieke blev kvar själva i huset ovh gjorde oss då iordning för en dag i Annapolis! Mötte upp Linda, Susanna och hennes kompis och det belv fro-yo på menchise och sen en sväng downtown, som btw var super fint och massa folk var ute! Hittade till en marknad dem hade och livet lekte verkligen! Efter ett tag där så skjutsade Marieke hem mig och sen åkte hon hem till sig i Virginia och det var meningen att jag skulle åkte till L's mamma och pappa jag med men dem var på väg hem då så jag struntade i det...

När dem kom hem så städade vi alla så gott vi kunde och sen åt vi middag vid bordet tillsammas, det var riktigt trevligt!! :) Sen blev det sänge fr mig vid 10, var heeeelt slut eter bara 5 timmars sömn!

Idag ska jag inte göra mycket, är ledig fram till 4.30 då jag ska hämta S och sen ikväll ska vi på middag hemma hos kidsens pappas föräldrar för passover! Min familj är ju judar som ni kanske förstått nu och ikväll så börjar passover och håller på ända till nästa vecka, så i 7 dagar så får dem inte äta något som innehåller bröd tror jag, typ kakor,pizza, vanligt bröd, tårta osv.. Ska bli riktigt kul att se hur middagen blir ikväll! :)

För övrigt så är G ledig denna veckan, han har springbreak...

Men men här kommer några bilder, finns fler på facebook och detkommer komma fler från andras kameror, men tills dess så får ni nöja er med dessa! ENJOY!


Lissy, Elin, Hedvig, Marieke


Elin, jag och Lissy


Ehm..jag


Michaela, Lissy och Elin


Jag och Hedvig <3


Jag, Hedvig, Marieke, Lana, Michaela, Sami, Marieke, Elin och Lissy!


haha, Hedvig, jag, Lissy och Elin


Marieke och jag


Jag, Marieke och Hedvig


EHUM!?!? MASSAAAA människor, och detta är inte hela dansgolvet ens, och man ser heller inte upp på läktarna så bra, men dem var ocså typ halv fulla! AHH sjukt! :D

Ja det var mina bilder det, men som sagt så fort jag får de andras bilder som har lite mer från dansgolvet och så så lägger jag upp dem här! :D

En sak till, om ni får chansen till att gå på balen nästa år så gör det!! :D det var verkligen en av de bästa kvällarna hittils!!! :D

See ya!

Kommentarer
Postat av: malin

Kul helg du verka haft :D

JAAAAA DET SKA BLI ASAA SKOJ FAKTISKT!! :DD

2011-04-18 @ 19:51:41
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

Kul helg du verka haft :D

JAAAAA DET SKA BLI ASAA SKOJ FAKTISKT!! :DD

2011-04-18 @ 19:51:41
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0