Passover

Sooo I måndags kväll så började den judiska helgdagen passover. Passover håller på i 1 vecka tror jag och under denna veckan så får man inte äta bröd eller något annat som är fluffigt eller har jäst, så som kakor, tårta m.m. Under denna veckan så ska man tänka på vad ens förfäder fick gå igenom och massa grejer.

I måndags så var vi hos barnens pappas föräldrar och åt middag. Det var riktigt kul att se hur de firar passover och smaka på alla deras traditionella rätter dem alltid serverar. Igår var vi hos barnens pappas syster och åt middag och det var också  lika roligt det!

Min familj är inte super religiösa men dem firar dem största helgdagarna så  som passover och hannuka och så självklart bar mitzvah och bröllop och sånt. Men som sagt så var det riktigt roligt att ta del av passovern och se deras traditioner som jag absolut inte är van vid! :)

Idag ska jag inte göra så mycket tror jag, G har ju som sagt springbreak så han e hemma hela dagarna ch jag gör inte så mycket dåå. Men idag ska jag förhoppningsvis träffa Hedvig och hennes familj som är här och hälsar på. Vi ska kolla antingen på formationen eller paraden på naval academyn! KUL! :D

Nu ska jag äta frukost och sen vette tusan... :)

See ya!

ps. ÄÄr det någon som vet om man kan blogga från ipod touch??? :P

Kommentarer
Postat av: Mika

åh vi firar också passover nu, jag klarade mig utan bröd tills nyss haha.. palla, tycker fan det verkar som trams. Var ni till synagogan? Alla stod och skulle berätta typ historien om hur det var förr och INGEN visste allt, asså ja ofta man inte vet om sin religion :P Nu har jag ju ganska svårt att tro att kristna kan hela bibeln utantill också men ah kanske är för att jag inte har någon speciell religon som jag tycker det är trams :D

2011-04-20 @ 19:55:51
URL: http://mys3lf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0