I Norge - Geilo

Jahapp, så tillslut så kom jag till Norge iallafall! Till en skidort närmare bestämt som heter Geilo.
Här ska jag bo och jobba tillochmed i början av Maj. Jag hoppas verkligen att det kommer bli en rolig och bra erfarenhet, men det tror jag nog!
Jag ska iallafall jobba som servitris på en Restaurang som heter Capri.
Har alltid velat prova på att vara servitris så det ska bli riktigt roligt att se hur det är!

Jobbar ihop med 3 killar och en tjej och vi alla bor även ihop i en lägenhet. Lägenheten är väldigt fin och har kök, cardagsrum, två rum och ett loft som är uppdelat i två delar så det blir som två rum.
Jag och Emelie(som tjejen heter) delar på loftet och killarna sover i rummen.

Ha jobbat två dagar nu och tycker att det är super kul! Har fortfarande inte koll på precis allting såklert men det kommer nog snart.. Kommer jobba hela veckan nu förutom på lördag då det är julafton och då är jag och E lediga! SKÖNT! :) Sen blir det att ladda upp inför nyår som är den dag som de har mest gäster!
Nyår brukar beskrivas som kalabalik! Fullsatt restaurang med stora sällskap och det är många som vill äta så att det blir kö är inte helt omöjligt! Men det ska bli kul även om det kommer bli stressigt till och från! :)

Nej nu ska jag nog lägga mig, jobbade från 10.30 till 20.00 idag så är lite smått trött, och imorgon blir det att börja 10.00 igen! men kul ska det bli! (:

Hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0