Servitris

Nu har jag jobbat i 4 dagar här i Geilo som servitris på resaturangen Capri.
Det är så sjukt roligt och jag är verkligen jätte glad att jag kte hit.
Har alltid velat prova på att vara servitris men i sverige så är det svårt att få ett jobb som det om man inte har någn erfarenhet och eftersom att jag inte har det så har jag aldrig kunnat jobba som det.
Tur då att Norge finns. Det känn som att det är såååååå himla mycket lättare att få jobb i norge, dem bryr sig inte så mycket om hur mycket erfarenheter du har eller hur länge du jobbat inom något, utan de vill istället ha personer som älskar att arbeta inom just det yrekt dem söker personal inom och så var det med detta jobbet också.

Jag har noll erfarenhet men vill verkligen jobba inom detta och vill verkligen lära mig så mycket som möjligt och nu sitter ag här och har fått det jobb jag ville ha och det är så sjukt roligt!

Människorna jag jobbar och bor med är så himla snälla och vi alla kommer bra överens (tror jag) ;)

Imorgon jobbar jag också och sen så är jag ledig  på julafton. '
Jag och Emeily hade tänkt hitta på något roligt då vi båda är ledig aoch det är ju trots allt julafton så det känns som att man måste hitta på något, man kan ju liksom inte sitta inne och kolla på datorn hela dagen, så vi hade faktiskt tänkt att kolla upp om backarna är öppna då, och om de är de så kommer vi og dra dit och åka snowboard! :D Fett roligt, det var ett tag sen sista jag gjorde det men emeily är väldigt bra på det så hon får väl lära mig antar jag haha :)

Iallafall så kommer det bli en väldigt annorlunda jul men jag ser fram emot det och det känns faktiskt inte sådär jätte jobbigt att inte vara hemma och fira med familjen, jag menar det kommer ju faktiskt andra jular som jag kan spendera med dem så det ska nog gå bra! En annorlunda men absolut bra julafton kommer det bli, det känner jag på mig! :)

På jobbet idag gick det bra btw, det börjar komma mer och mer folk och det märks att säsongen börjar sätta igång! Älskar när det är sådär lagom mycket att göra, när man går från att ta en beställning till att gå ut med maten! Man känner hur pulsen stiger och det är riktigt roligt, men självklart lite nervöst ibland, men men det jobbar man väl bort, eller det hoppas jag iallafall! :P

Nej nu ska jag sätta mig och kolla på paradise hotel norge, det e ju så himla underhållande haha :D
HADE!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej! Hittade din blogg via reseguiden, såg att du är i Norge och jobbar, jag är också sjukt sugen på det! Vad vet jag inte, men jag är inte så kräsen ;p Jag har jobb fram till sista februari så jag tänkte dra direkt efter det. Bor du själv? Fixade du jobbet på plats eller via internet?



Hör gärna av dig till min mejl! Pernilla

2012-01-06 @ 17:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0