Distans

Dagarna här borta går väääldigt fort, och idag har jag varit i USA i 3 veckor och 1 dag!! INSANE!! Men oj vad jag har haft roligt dessa tre veckor! HAr träffat MASOR av människor som jag aldrig skulle träffat annars, vilket jag är såå glad över! På dessa 3 veckor har jag inte haft hemlängtan en enda gång. Visst kan det sticka till lite i hjärtat när man ser barnen krama och pussa sin mamma eller pappa, då vill an ju bara vara hemma och pussa och krama på sin mamma och pappa!! Men jag har ALRDIG kännt att TA MIG HEM NUUUU!! och det är väldigt skönt!

Som sagt 3 veckor + en dag sen jag var i Sverige och såg min familj för sista gånge på vääldigt länge, och ALDRIG under dessa 3 veckorna har jag snackat med mina föräldrar.... det enda jag har snackat med dem är via mail, jag har uppdaterat dem ca 3 gånger totalt om hur jag har det här nere, men jag har inte pratat med dem eller skypat med dem! Den enda jag har pratat med är min syster och lillebror, eller jag såg dem i skypen men kunde inte höra dem, men de kunda höra mig!

Jag tycker det har varit ganska så skönt att inte prata med pappa och mamma varje dag, för jag tror man behöver lite distans nu i början från sin familj, för om man snackar typ vaaarje dag så blir det nog jobbigare, än om man skulle snacka 1 gång i veckan! Jag säger ju självklart inte nu att dett gäller för alla, men det gäller för mig. Jag måste komma in i vardagen här och känna mig bekväm och hemme innan jag kan snacka med min mamma pch pappa. För det är väl självklart att om jag snackar med dem första dagen jag kommer hit och allting r nyyttt och konstigt, så är det väl klart att man bara vill åka hem tilll tryggheten! Så jaa vi får se när jag pratar med mina älskade föräldra för första gången!! :D

Hörs senare, nu ska jag äta frukost och kolla på GOSSIP GIIIIRL!! :D

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej! Jag håller helt klart med dig, jag mailar med mina föräldrar och pratar med syskonen på facebook, men jag har inte pratat med dem en enda gång och jag har snart varit här i ett halv 6, detta beror ju självklart inte på att jag inte har en nära realtion med dem utantvärtom :) Hoppas du har det bra! /Madeleine

2011-02-01 @ 17:33:11
URL: http://madeleineinnewyork.blogg.se/
Postat av: Julia

Håller med dig. Jag ska snart åka som au pair (21 feb :D Ska till Pennsylvania) och just nu känner jag lite som dig också, angående det här med att prata med de här hemma. Jag kommer också försöka hålla mig ett tag innan jag skypar med mina föräldrar tror jag. Maila känns okej, men jag tror det du gör är en bra sak. Tror det kan bidra till att du inte känner hemlängtan också. Sen måste jag säga (av det jag läst) så verkar du ha kommit hos en riktigt mysig och bra familj :)

2011-02-01 @ 17:40:56
Postat av: fian

jag vet hur det känns, min mamma & min pojkvän ringde mig första dagen jag var på trainingschool. Men inte ens då längtade jag hem, sen tog det typ 3 veckor innan jag pratade med mamma och faktiskt 2 månader innan jag pratade med pappa tror jag.

Men jag känner som du, jag har vart här 8 månader nu och jag började känna "TA MIG HÄRIFRÅN" för en månad sen, alltså efter hela 7 månader. Man är så upptagen med allt nytt att man inte hinner längta hem.

Hoppas familjen är bra och att du trivs :)

2011-02-01 @ 18:38:51
URL: http://oneyearinboston.blogg.se/
Postat av: Josefin

tiden går läskigt fort!

2011-02-05 @ 06:48:10
URL: http://nannydiaries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0