2 veckor, eller 2 år?

Men VAAA??
Seriöst har det gått 2 veckor redan sen jag kom till familjen? Nej inte alls, det har gått 2 veckor och 1 dag! Men ändå, VAA??

På ett sätt så känns det som att tiden går såååå sakta så sakta och man känner liksom att, "hallåå, har det bara gått 2 veckor?" men på något annat konstigt sätt så känns det som att tiden har rusat iväg och gjort frivarv och att jag har varit här i typ en evighet. En väldigt speciell känsla måste jag säga.

Iallfall så som jag skrev igår så kan nog det jobbigaste med att vara au pair vara ibörjan. Man flyttar in hos en familj och så ska man ta han om deras barn som man ALDRIG har träffat förut och man bor i ett land som är så främmande ett land kan vara. Hur ska man bete sig då? Jag har fasiken inget svar på det. För jag vet varken ut eller in. Speciellt inte när det gäller barnen. De testar mig coh ser vart mina gränser går och hur bra jag är på att ta kontroll över en viss situation. De rättar varandra och säger till varandra för att de vet hur de brukar bete sig och det vet inte jag, och det r sååå jobbigt ska jag säga er.

Exempel: Ivar sitter och tjurar i soffan och e arg för att Klara går fram till mig och säger att Ivar sparkade hennne, vilket han gjorde, och då säger Klara "Ivar får faktiskt inte göra så, pappa skickar upp honom på hans rum om han sparkar eller slår någon" EHM.....JAHA!! okej?! Vad tusan ska jag göra?!? Ivar försöker förklara sig och säger att" Men jag nuddade knappt Klara och jag gjorde bara såhär löst och det gjorde jag för att hon lipade åt mig" Ännue en gång...EHM...JAHA!!

Detta konstiga exempel kanske ni inte förstod nu och det fattar jag, men alltså SHIT vad det r svårt ibalnd, och speciellt när man har lite äldre ungar som typ säger åt en hur man ska straffa dens syskon för en viss sak?! Vad sjutton ska man göra?!?!

Jaja, det var det ja.
Idag hade barnens skolor tack och lov öppet! men skolorna var försenade med 2 timmar så barnen började runt 10 istället för 8, vilket var helt okej. Eftersom att det har snöat så mycket och varit helt kaos så har min lilla väg ner till mitt hus blivit helt messed upp och det resulterar i att jag inte kan ta min bil uppför backen! KUL! Så imorse gick jag med barnen upp till backen och så kom deras pappa och hämtade dem och skjutsade dem! Jag skulle ätit sushi till lunch med några andra au pairer i downtown annapolis, men eftersom att jag inte har bil funkade inte det, så jag e hemma och strandsatt! Ännu ett KUL, ycker jag det är värt!

Ska möta upp G vid hans busstopp och sen ska han göra läxor och städa rummet och packa saker för att åka till deras pappa! Samma gäller S! Jag tror att de åker till pappan vid 5 och då är jag LEDIG HELA HELGEN!!! YAY!! :D

Så ikväll blir det utgång med en svenks tjej som heter Elin och en fransyska tror jag som heter Sami! De plockar upp mig vid 8! Det ska bli riktigt kul, och så får vi se hur det går med åldersgränsen hehe ;P

Ps. Funderar på att bloggstrejka ett tag ända tills någon själ därute kommenterar! Hehe ni vill at jag ska uppdater men halllåååååå?? då vill jag att ni ska visa att ni läst också! Har vi en deal?? I HOPE SOO!!

Kommentarer
Postat av: Nathalie-Au pair Philadelphia

Hej! Jag lan verkligen hålla med dig om att början är svårast. Efter min första månad i USA kändes det som jag hade varit borta i fyra, minst! Tiden gick supersakta eller så var det bara det attman kom in i det och det kändes som om man hade varit där längre... i alla fall.. Jag förstår dig! Det är verkligen ionte lätt det där med syskon som bråkar, bestraffningar, hur man ska lösa olika situationer osv. Särskilt när dte är snowdays och man är hemma med ungarna hela dagen. Men du, prata med dina värdföräldrar om situationer som uppstått under dagen och fråga hur de tycker att du ska lösa dem, viilka metoder de brukar använda, osv. I grund och botten är det ju du som i dess stunder har hand om barnen och då är det du som bestämmer och DU bestämmer om du ska stänga in pojken på rummet eller inte. För pappa är ju inte där. Jag och min värdmamma sammarbetar ganska mkt på den här fronten. Hon säger till mig när flickan gjort något dumt och då får hon t.ex inte sitta vid datorn nästa dag som exempel. Likadamnt berättar jag för henne om jag valt att bestraffa henne för något som indraget night time snack så att inte mamma går och ger till henne sen om du fattar vad jag menar. ;) Så prata med föräldrarna, alla har ju varit nybörjare någon gång... :) mysig blogg föresten!

2011-01-28 @ 21:15:36
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: ADELINN

Åh jag förstår det där exemplet faktiskt. såjäkla jobbigt!!! hur gamla är barnen då?

Du kommer in i det snart cassandra. :)



MEN SLUTA INTE BLOGGAA!!! jag vill vara aupair i framtiden, och jag läser,men lite jobbigt med sååå mycket teeext. men ändå bra :) hihi! jag ska fortsätta kommentera. hihi.

PUSSS

2011-01-28 @ 21:30:23
URL: http://adelinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

heeeeeeeeeej casilus:D hoppas du har de bra!! Saknar dig ! kramiz <3

2011-01-28 @ 23:52:37
Postat av: Anonym

empoxx*

2011-01-28 @ 23:53:55
Postat av: Suss

NEJ DU FÅR INTE SLUTA BLOGGA!! Det är såå sjukt intressant att läsa din blogg - du skriver bra! Själv åker jag om 5 veckor :D

2011-01-31 @ 23:21:48
URL: http://myaupairdream.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0