2 weeks in the nice peoples country!

Hej hej!! 2 veckor har redan gått och allting känns fortfarande heeelt underbart bra! Det känns faktiskt så bra att jag nästan förbereder mig för en fet bomb som ska smälla till i huvet på mig. En bomb som kommer väcka ångest, hemlängtan och ensamhet i mig.. Det känns liksom som att det är så många som känner någon kind of känsla, typ hemlängtan och än så länge har jag inte gjort det, och jag är SÅÅÅ glad för det, men jag tänkter liksom att den borde komma någongång eller? Aja skit samma, den kommer när den kommer helt enkelt!

Iallafall så är det måndag idag och helgen som gått har varit as bra! I fredags så var vi som jag sa i tidigare inlägg på middag och bio med en hel drös av tjejer och en kille! Jag mötte först upp Josefin vid Annapolis Mall och därifrån så körde vi mot downtown Annapolis för att möta upp 2 tyska tjejer och en amerikans kille, alla är au pairer. Det blev sushi till middag och det var super trevligt! Efter att vi nästan kastat i oss maten (var tvugna för att jag försenade hela middagen, genom att inte gps:en funkade) så åkte vi mot mallet igen och så mötte vi upp ytterligare en hel grupp av au pairer. Vet inte hur många vi var totalt men kanske 10-1 stycken, så det var roligt att träffa fler stycken som bor i närheten av Annapolis. Filmen vi såg var No strings attached, med Ashton Kutcher och Nathalie Portman, oc hden var GRYM! så himla söt och bra så otroligt sevärd för ALLA!

Efter bion åkte alla hem och även jag. När jag kom hem gick jag och la mig.
I lördags så var jag hemma hela dagen med familjen och med L's tjejkompis, hon var jätte trevlig och vi hade jätte roligt. Spelade spel och ja höll på med massa saker! På kvällen skulle L och hennes väninna ut så jag skulle ta hand om barnen, Hedvig skulle även komma runt halv 9 och sova här. Så när L gck ut så stod jag och barnen och bakade lite kakor till Hedvig för att hon fyllde år i igår. Så vi fixade lite kakor och jag hade köpt en ballong! haha så amerikanskt om jag får säga det ;)

Så när hedvig kom åt vi några kakor, sen var det dags för kidsen att sova, hmm inte det lättaste, de somnade väl kanske 1 - 1½ timme fetr att de skulle somnat egentligen, hmm men men, de somnade tillslut i allafall!
Så efter nattningen så gick vi in på mitt rum och bara snackade och sen dog vi i min säng, båda var helt slut!

I går(söndag) när vi vaknade så var barnen vakna och L hade åkt till affären och barnen höll på att springa runt i huset, skrika och leka ninja och bara vara allmänt crazy och fulla av energi. Och vad slutar det med? Jo att någon gråter och gör sig illa, och i detta fall tjejen S. Så hon pajjade armbågen så den kan vara bruten nu... Stackarn men så går det eller hur?

Vid 12 så hade jag och hedvig gjort oss klara för en hel dag tillsammans! YAY! Så vi åkte till Annapolis mall och kollade runt, jag köpte inte så mycket, en deodorant som är svin grym och läpsyl haha, det var det :P Sen så efter mallet åkte vi mot virginia och Hedvigs hus för lite födelsedags firande!

3 av hedvigs vänner kom över och vi åt pizza och muffins och tårta och hade det riktigt trevligt! Eftersom att det tar ca: 1.20 min att komma hem till mig så åkte jag vid halv 9 tror jag, och fyyyy vad jobbigt det var! sååklart kör jag fel och jag får typ panik för det är mörkt och jag vet verkligen inte vart jag är, så jag stannar någonstans och ringer hedvig i panik och gråter lite snabbt i typ 1 min sen gick det över och det var ju tck vare lugna och bästa hedvigs röst hahah ^^ Sen kom jag på rätt väg ett tag, sen var det dags att åka fel IGEN! så ringer hedvigoch hon hjälper mig och USCH vad tråkigt och jobbigt de var! Förvirrande är bara en liten del som kan beskriva min bilresa hem. Den skulle ta 1h20minmen tog väl säkert 2 timmar! YAY så himla roligt alltså!

Men jag kom hem okej och gick direkt och la mig av trötthet!
Idag har jag icke gjort något hittills. Gick upp vid 6 som vanligt och hjälpte till med barnens lunch och frukost, följde med L och släppte av S och nu sitter jag här. Vid 12.50 ska G hämtas från bussen och sen vet jag inte vad vi ska hitta på i dag! :) Något kommer vi nog på! Juste ska väl fixa bank kort och sånt där denna veckan också, sen ska jag väl antagligen ha möte med min LCC, sånt som alla har :)

I morgon så ska L till NY och jobba hela dagen och G kanske ska följa med henne för att han e ledig i morgon och på onsdag. Så imrgon ska jag fixa allting med S, typ skjutsa henne till skolan och fixa lunch och underhålla henne! Ska bli roligt! Hon är så sööt!

Ehm, har inga stora planer än så länge för denna veckan men i helgen som kommer så ska L åka till LA och Las vegas för något födelsedags kalas så jag blir hemma själv, för barnen är hos deras pappa! Så eventuellt så kommer Hedvig hit och så hittar vi på massa roliga saker! :D Ser fram emot det JAO!

Nej nu ska jag fixa tvätten och städa mitt rum! See yaaa!!


- sunny day!!


BAKA!


!
Hedvigs lilla suprise från mig och familjen, haha :P


Birthday girl!


-


cakelicious!


deodoranten från Donna Karen är sjukt grym!


ÄLAKSAR ÄLSKAR ÄLSKAR dessa foto automater! Jag och Hedvig bestämde att vi varje gång ser en sån där automat så ska vi knöggla in oss där och ta kort! Perfekt för mina scrapbook planer! :D

TJING!
love.love.love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0