2010 - bäst hittills!

Ja, nu är det ju faktiskt redan 2011, och det är många som skriver om hur deras 2010 varit. Jag vill ju inte vara sämre om jag säger så, så här är en liten årsresume av 2010, som nog enligt mig är det bästa året hittils! :D

Det hände såklert massor under året, och jag kan säga att jag inte kommer ihåg precis allting som hänt, men det finns väl några händelser som är lite större och lite bättre.

MARS hmm,jag tror det var i Mars i allafall. Det var i allafall då jag och Hedvig åkte tillbaka till England coh Colchestr för första gången sen vi var där i november 2009. Vi hade så himla roligt och det stället kommer alltid vara platsen man bara vill fly till när som helst! Det är vår plats om man säger så. Vi träffade massa nytt folk, shoppade, dansade och MASSOR mer!


Jag och Hedvig - Colchester, England

MAJ - I Maj så åkte vi ännu en gång till Colchetser, och denna gången fick vi vår tredje del med oss, nämnligen Petronella! Denna gången var sååå grym och helvete vad roligt vi hade!! Finns liksom inte tillräckligt med bra ord som kan beskriva den resan! så gryyym!


Hedvig, Petronella, Jag, Joe och Shane på Liquid <3

11 JUNI - Samma dag som vi tog studenten så hade vi alla 3:or samling i aulan och hade as trevligt med massa snack och sånt! Sen var det dags för vissa studenter att gå upp på scenen och ta emot stipendium för att de hade klarat sig bra i skolan och så. En av dessa var jag, och herregud vad stolt jag var när jag stod där uppe!! så jävla grymt var det!


Glad Cassandra

Senare den dagen var det dags för utspring och det var väl då kanske man riktigt tog studeten! fy vad grym den dagen var! Studenten kommer jag alltid minnas och det är en av de bästa dagarna i mitt liv! Den var och är nog oslagbar, och jag önskar jag kunde uppleva den dagen igen! :D <3


världens bästa bild, jag och Petronella <3


Hp07a <3

Över midsommar i JUNI så åkte även jag och Hedvig till England colchester IGEN! tredje gången på 2010, och det blev även den sista gången på 2010. Även denna gång hade vi så grymt roligt och det går liksm inte att misslyckas när man är där med en av ens bästa kompisar och bara har så himla roligt!! JAG ÄLSKAR ENGLAND!


Hedvig och jag <3

I slutet av JUNI så var det dags för Trosas årliga stadslopp med massa människor som springer runt lite här och var i Trosa, och jag fick den "fina" äran att vara kranskulla, alltså skulle jag stå där beredd på upploppet och hålla fram kransen när den första mannen kom i mål och även den första kvinnan. Det var väl en upplevelse igen och det är väl roligt att ha gjort det, men jag tror inte jag skulle göra det igen! :D


Ingen bild på när jag var kranskulla, men en bild på mig i de kläderna jag hade då haha ^^ och så Emmeli och Hedvig! :D

JULI - Den 31 juli så satte jag mig tillsammans med min bästa kompis Emmeli och hennes föräldrar på ett plan till Malaysia och Kuala Lumpur. Min familj kom dit dagen efter och var där i 20 dagar ungefär, vi hade så himla roligt sen kte dem hem och jag stannade kvar och provade på liet som malay haha :P Vi träffade massor av trevligt och mindre trevligt folk, vi gick ut och dansade och hade kul, shoppade, pluggade och MASSA annat. Denna resan var den första jag gjort som var längre än 3 veckor och jag är s glad att jag fick möjligheten att göra denna resa! Jag hade as roligt med min familj och min bästa vän!


Jag och syster  i en regnskog i Malaysia

AUGUSTI

I samma veva som jag var i Malaysia åkte vi på semester därifrån till Borneo, en ö som tillhör Malaysia, men det var liite mer exotiskt än KL om jag säger så. Vi åkte hit första gången när min familj fortfarande var kvar. Det var också jätte trevligt och en rolig resa med mycket solandes och badandes, även lite karaoke! hahah Måste säga att vi var heelt klart bäst på att sjunga, vi utklassade kineseraom jag säger så ;)


En liten ö vi hoppade iland på strax utanför Borneo!

SEPTEMBER - Första september var det min födelsedag, jag fyllde hela 19 år!! WIHU! haha 19 är ju as tråkigt att fylla, inget speciellt alls. Men i allafall så var detta min första födelsedag som jag firade utan mina föräldrar och i ett annat land. Det ik heelt okej ska jag säga, eller? Blev firad med lite utgång, jag, Emmeli och Julia, fullt ös nästan medvetslös.. En sjuukt rolig kväll var det i allafall! :D


nybliven 19 åring, med en Malay i bakgrunden, TREVLIGT!

OKTOBER - Tror det kanske var i oktober... jo det var det. Vi åkte iallafall till Singapore!! Det var jätte fint men vi hann inte se så mycket av det då vi endast var där i 1 hel dag och den dagen spenderades på universal studios och det var bara sååååå himla häftigt!! å himla coolt att "gå på New Yorks gator och se Hollywood walk of fame", jag tyckte det var as coolt och kollade alltid efter bilar när jag skulle gå över New yorks gator haha^^ En rolig dag med massor att se och göra! :D


Jag och Emmeli med den där lurviga i Madagaskar. Den var as söt! :D

NOVEMBER - I November så kte vi till Borneo igen och denna gången åkte vi även till en ö ca 2 timmar utanför Borneo och denna lilla, otroligt pyttelilla ö var ett PARADIS! har aldrig sätt något finare alltså, vit strand med klar blått vatten, massa färgglada fiskar, mini hajar, sjöstjärnor och bläckfiskar. Så himla fin och man hade kameran i högsta hugg heela tiden! Kommer alltdi komma ihåg det och nu vet jag verkligen vart jag ska åka på min smekmånad! hmm måste bara hitta en sån där man första men jaa.. :P


Cassandra med lite fake fläkt i håret va..

DECEMBER - I början av december så spelades en liten trisslott-reklam upp i mitt liv. Ni vet "plötsligt händer det". Kommer inte ihåg det exakta datumet men i början av december så matchades jag med min värdfamilj i USA. En mamma, en kille på 12år och en tjej på 9år. Jag är såå himla glad över att jag tillslut fick min dröm familj och jag är så himlaexcited på att få åka äntligen och detta år kommer bli så förbaskat bra kan jag säga redan nu, inget ska stoppa mg, inte hemlängtan, inte jobbiga stunder eller ja vad som helst! jag ska tillbringa heela 2011 i USA och det kommer bli så otroligt jä*la bra ska ni veta!

Så ja mitt 2010 har varit såå grymt, det bästa hittills tror jag som jag skrev tidigare, och jag hoppas och tror att 2011 kommer bli minst lika bra..om inte BÄTTRE!! :D


En bild från 2010 sista dag får bli den sista på detta lite för långa inlägg.
Syster, jag och Emmeli in action med pictionary på nyår! <3



Kommentarer
Postat av: Emelie

FREAKING AWESOME !! Det var verkligen PLÖTSLIGT händer det, när du minst av allt trodde det (: Tänk vad bra :D

2011-01-03 @ 22:46:24
URL: http://emeliegoesaupair.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Älskar dig min lilla fikus!! :D <3

2011-01-13 @ 04:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0