Ambassaden, trevligt sällskap, näsblod

ÅÅHH!! Igår äntligen så var det mn tur att besöka ambassaden! Allting gick hur bra och smidigt som helst! Inga problem alls och det gick snabbt! Åkte in med tåget vid 10 i 8 på morgonen och kom till Sthlm vid halv 9. Mötte upp en annan au pair som ska åka den 31 januari som hette Susanna. Hon var aas trevlig och hon som kom från göteborg hade mer koll på vart vi skulle än vad jag hade som bara bor 40 minuter ifrån, hmm jag är sämst på att hitta om jag inte vet vart jag ska, eller har ngåon som säger till mig. Hopplös. Vi kom i allafall fram till Ambassaden och det var en liiiten liten kö på ca: 5 personer före oss så vi väntade typ 10 min ute i kylan, sen in i det lilla huset först och fick ta av oss jacka och skor sen gå genom en sån där pip-grej som de har på flygplaster, sen fick man också lämna kvar sin mobil, sen gick vi tillden stora byggnaden och då satt vi ner i max 5 min och då skulle vi gå fram till luckan och lämna papper och sen sätta oss ner i det större rummet, där man skulle bli uppropad.
Vi satte oss ner och snackade massa saker om au pair så tiden gick snabbt. Sen så satt det en annan tjej bredvid oss och hon skulle också åka som au pair med SI den 17 januari och hon skulle vara i D.C! härligt! så vi tre satt och snackade så efter typ 45-50 min blev vi uppropade och efter det var det klart! :D allting gick på typ 1 ½ timme! SKÖNT! :D

Efter ambassaden så gick jag och Susanna olika håll. Jag gick till Gallerian och mötte upp syster, Minda och Emmeli och så spatserade vi runt i sthlm! AS mysigt! trodde att det skulle bli den sista gången vi skulle ses innan jag åker, men dem kommer ner på fredag så DÅ blir det den sista gånge :/ sorligt men sant.

Runt 7 så träffade jag Jessica som var min värdfamiljs au pair för 2-3 år sedan, hon var såå himla trevlig och det var hur roligt som helst att sitta och snacka med henne för hon vet ju verkligen allt om familjen! så hon åt och jag tog en kaffe på ett fik inne i centralen! Så trevligt :)

Kan verkligen rekomendera att träffa er värdfamiljs tidigare au pairer om man bor i närheten av varandra eller så! Man får ju verkligen all information man vill ha! :D

Efter det så skulle jag ta mig hem från centralen till vaghärad SJÄLV! Jag har aldrig åkt tåg ensam förut hahah så jag var lite rädd för jag hittar som sagt inte någnstans och allra minst inne på centralen där massa människor springer runt som sjuka höns! Men jessica var så snäll och följde med mig till min perrong eller vad det heter så jag skulle komma på rätt tåg! kom jag på rätt tåg? NEJ!

Haha jag satte mig på tåget som jag var 100% på att det var och så när jag sitter där så säger en man i högtalaren att det är ett direkt tåg till södertälje och sen direkt till norrköping, alltså går det inte förbi vagnhärad min station. Jag får typ panik och slänger mig ut i tåget och blir heeelt panikslagen för nu vt jag verklgien inte vart jag ska ta vägen!!?! Men som tur var hör jag en kille säga att tåget som har mellan-stanningar står bakom och då springer jag dit och frågar en snäll själ om de vet om detta tåg stannar i vaghärad och JA det gjorde det. Så jag kom hem aldeles okej, lite drama sådär men det gick ju bra! :D

Beställde ju mitt internaationella körkort i måndags och idag fick jag det! Fyyy vad töntigt det ser ut, en tunn pappersbok typ, FULT! :P men men nu har jag det i allafall! Nu får vi bara hålla tummarna att mitt visum kommer på fredag för omdet inte ligger i brevlådan när jag kollar posten då SPYR jag, för då hinner jag ju icke få det innan jag åker så jag håller tummarna! :S

Ikväll ska jag ätalite middag och umgås med några av mina fina fina vänner, det ska bli as roligt och mysigt! :D

Juste innan jag slutar skriva så msåte jag bara förklara det sista ordet på min rubrik.
I förriågr när jag skulle tvätta av mig sminket innan jag skulle sova så har jag precis kletat in massa borttagningsmedel i ansiktet och helt plötsligt känner jag hur det rinner i halsen och så ser jag att blod kommer från min näsa. Med kletiga händer, panik och en allmän jobbig situation fixar jag fram lite papper och stoppar upp i näsan, USCH! Och så igår när jag emmeli, Minda och syster siter på ett cafe på drottninggatan och snackar så börjar det blöda igen! Bara sådär utan anledning, fick ännu värre panik där för jag var ute bland folk och inte papper så långt ögat kan nå, skrek till lite på emmeli att hon skulle hämta papper och så sitter jag där med masa folk omkring mig med papper för näsan. FINT! Sen igår på kvällen skulle jag snyta mig, gick det? Haha verkligen inte, det forsade blod som aldrig förr och jag började gråta och jag vet inte vad, fick aldrig stopp på det så mamma ringde rådgivning och fick lite tips, blodet slutade rinna typ 45 min senare. HEMSKT! Vet fasiken inte vad det beror på men en anledning kan nog vara att jag är stressad för jag är uppe i varv HELA tiden ,aldrig kan jag koppla av, jag har alltid något att tänkte på, så himla jobbigt :/ Men men nu är det som det är och ...........
JAG ÅKER OM 5 DAGAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

PS. Har fortfarande inte fått mina flygtider, eller ingen av oss har det. Det är något problem men vi ker i allafall fortfarande den 10:e januari, det är ju positivt! hoppas jag får flygtiderna i eftermiddag/kväll!! :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

WOW (: Vad det händer grejer. Tur att det gick så bra på ambassaden i alla fall (:

2011-01-05 @ 17:28:31
URL: http://emeliegoesaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0