Dag 3 på skolan

Hej förlåt jag hinner typ aldrig vara inne på datorn. Båda flygningarna gick bra, lite turbulens så att huvudet höll på att ramla av när vi skulle mot JFK, men annars var det bra! Alla här är jätte snälla, vi är 9 svencka tjejer som håller ihop och alla är med alla, så det är skönt!
Vi bor på holiday inn, ett hotell i Stamford Connecticut, ca 1 timme från New york. När vi åkte till hotellet från JFK så åkte vi över en bro och då kunde man se hela new york långt där borta och det var bara sååååååååååå cooolt!!

Man bor ihop med två andra au pairer som ska till ungefär samma område som en själv, jag bor med en från hmmm.... tyskland kanske hon är ifrån? jag tror det och sen en från Thailand, båda är snälla men är inge vidare på engleska så det är lite svårt att snacka med dem, men men , jag och thailändskan kommer åka med samma tåg till våra värdfamiljer så det känns skönt att inte behöva åka heelt ensam! :)

Själva lektionerna går bra. Vi äter frukost klockan kvart i 8 och så börjar lektionerna klockan halv 9. Då sitter vi på stolar i rader och lyssnar på vår lärare som heter Jody. Hon är verkligen as grym! Tiden går så fort när hon snackar, hon är så rolig! :) Idag ska vi vid klockan 5 vår tid in till.....NEW YORK!!! det ska bli sååå jävla roligt och herregud vad ag längtar. Det jobbiga är att det typ kanske skulle komma värsta stormen med snö så att den kunde bli inställd men jag tror inte det, eller ag hoppas att vi får åka !! Det r något jag längtat efter!! :D

Förlåt som sagt för att jag inte uppdaterar så mycket nu under dessa au pair-skole-dagar, men det är svårt att hinna med då vi har lektioner från halv 9 till 7, och när klockan e 7 kan jag säga att man e heelt slut i huvudet så jag försöker!
Hoppas allting är bra med er där hemma!!! :D

IKVÄLL BLIR DET NEEEEEEEEEEEEEW YOOOOOOORK!!! <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0