Skrivet igår....

Hallå hallå! Idag är det den 17 januari vilket betyder at jag har varit i USA i 1 vecka redan! :D tiden på skolan gick väldigt fort måste jag säga, har varit i familjen sen i torsdags kväll så, fredag, lördag, söndag och måndag, that's it. 4 dagar och det känns som att jag redan känner familjen väl och att jag varit här WAAAAY longer! Så det känns bra!

Heeela helgen spenderades i Oakton med ingen mindre än HEDVIG!! Så himla roligt att se henne igen alltså och spendera helgen med henne. Nu kanske många undrar men hallåååå? första helgen du är hos familjen och du drar till en kompis och sover där ?? vad e du för au pair egentligen? Jo mina vänner så här ligger det till. Denna helgen var jag ledig, och när jag är ledig betyder det att barnen är hos sin pappa. Och min v-mamma L skulle till sin mormor och bo där över helgen och vara med henne och hon bor i Bethesda, som ligger typ 20 min från Oakton och då sa L att jag mer än gärna kunde spendera helgen med Hedvig och det gjorde jag ju självklart då!! :) Och vi hade så grymt roligt!

Vad gjorde vi då? Jo i fredags när vi träffades hade vi bestämt att gå ut i D.C med hedvigs familjs tidigare au pair Emmy. Jag var sviiiin trött och var väl inte allt så taggad på att dra ut men det gjorde vi. Det var väl lite sådär måste jag säga, men bara att få vara med Hedvig igen var kul så skit samma, vi kom iallafall hem runt 4.30 till hedvig coh då dooog vi i sängen och sov som stockar. Vaknade aldeles för sent till en lunch som hedvig skulle gå på men det fixade sig endå. Lunchen var på cheesecake factory (WEII) och där träffade jag några av hedvigs kompisar, och alla var super trevliga! Efter vääärldens STÖRSTA cheesecake så gick lite lite i mallet som låg bredvid, och sen drog vi till en affär och handlade massa gott, jag handlade bl.a. TWIZZLERS!! Ni vet dem där röda, långa, skruvade godisarna man ser överllat i amerikanska filmer/serier? dem köpte jag och de var heelt okej! Sen åkte vi till Hedvig och bara chillade järnet, så skönt måste jag säga.....Vi åt middag med hedvigs föräldrars en så somnade vi framför Sagan om ringen 1 och sov ännu en gång som stockar. Vaknade i söndags och hmm vad gjorde vi då? jo vi åt frukost sen så åkte vi mot downtown Annapolis för att checka runt lite in tha city!! Det var väldigt mycigt måste jag säga och jag kommer ju till 100 procent besöka den staden igen med tanke på att jag bor så nära. påminde lite om Trosa så det var trevligt! :)

Efter att vi gått runt lite jag och Hedvig så träffade vi hedvigs kompis Rob och hans kompis och så gick vi runt lite med dem. Båda två är i naval academy här i Annapolis så de gick runt i sina blåa/svarta uniformer och sina vita mössor, hahh lite roligt! Sen gick vi på bio med dem, vi såg the green hornet, halvbra film var det. Men det var så pinsamt för Robs kompisa satte sig bredvid mig och så satt han super stelt med rak rygg och så båda händerrna på båda knäna. Och så sneglade han med jämna mellanrunm ner på sina händer och självklart märkte jag det och börja tänka lite, liksom vad håller du på med? Sen kom det. HAHA!! Hans hand glider sakta över till mitt knä/ben och så ligger handen där, oc vad gör jag? jo jag stirrar på den och känner mig fruktansvärt obekväm, sen frågar han om det är okej att han har handen på mitt ben? Äru dum eller?? seriöst, han vet knappt vad jag heter och jag kommer inte ihåg hans namn ens och han vill lägga sin hand på mitt ben? NEJ TACK! Så rak och ärlig som jag är, så säger jag; Nej tyärr, och han tar bort handen, hahaha seriöst alltså jag dooog ^^

Sen efter det så åt vi middag med dem med inne i downtown annapolis igen och efter det så gick vi till ett cigarr ställe för de skulle köpa cigarrer och herregud det var ju som en godisbutik men med cigarrer istället! hahah. Sen skulle Robs kompis möta upp hans kompis så vi hängde på och då hamnade vi på ett riktigt amerikanskt matställe med fet mat och mååånga människor. Satt där ett tag sen drog vi typ hem. Hedvig skjutsade hem mig med hennes bil och Rob följde med som GPS, då jag inte hittar till mitt hus ^^ haha. När jag kom hem var L fortfarande inte hemma och då gjorde jag lite saker, sen när hon kom hem snackade vi lite om våra helger och vad vi hade gjort och sen var vi båda trötta så vi sa godnatt.

Idag vaknade jag runt halv 10 och L och barnen kom hem vid 11 tror jag. Och det var roligt att se dem! Så hela dagen idag spenderades med L, G (killen) och S(tjejen). L fick hem MASSOR av leksaker och spel så vi öppnade dem och kollade lite om vilka saker hon skulle visa i TV:n och så spelade jag och S något kortspel och det var riktigt roligt! Sen runt halv 2 åkte vi mot Silver spring och fixade G's cello och efter det åkte vi till L's föräldrar och hälsade på och OJ vad de är trevliga! heeelt underbara människor verkligen! Blev mycket varmt välkomnad och det kändes såå bra! Sen vid 5 åkte vi in till Bethesda och åt på restaurang och hade det trevligt! på vägen hem kände sig varken L eller S bra, de har ont i sina magar och tror det kan vara något virus, hoppas att jag inte får det, håller tummarna!!

Nu sitter jag i min säng och ska faktiskt sova, även fast klockan bara är 9 haha, men jag är trött!

Imorgon så är kanske skolorna stängda, och om de är det så blir det ännu en heldag med barnen! KUL! :D Om de ska till skolan så vet jag inte vad jag ska hitta på imellan! men jag kommer nog på något! Juste nu på söndag så ska jag och barnen följa med L till henne till jobbet och då få se på när de spelar in i studion så det ska bli sjukt coolt! Både L och barnen ska vara med i TV, och hon sa tillochmed; Jamen du kan också vara med om du vill hahah. Nej tack ajg avstår gärna ;) Men volt att se i allafall!! :D

Sen sa hon också att ja åh vad vi kommer göra massa saker, du kommer få se så mycket, vi måste åka till Kalifornien och New york och du måste få träffa min bror så då kommer de antingen hit eller så hälsar vi på dem i Rhode Island, och så måste jag ta med dig på en country konsert av något slag så ska d få se något riktigt häftigt! :D

Kan ju säga att jag trivs huuur bra som helst! Har inte haft hemlängtan än enda gång, vilket känns skönt och ja känner mig redan som en i familjen! :D L är super gullig hela tiden och frågar massa saker och säger att jag bara ska ta saker och att jag tillhör familjen nu oc barnen är så söööta! De börjar öppna sig mer och mer nu och det känns skönt och roligt! får kramar när de går och lägger sig och jaa, allting känns underbart!!: D

Vi hörs snart igen! kramar

Kommentarer
Postat av: Sara

Wow oakton, det är typ bara tio min från mig ju :)

2011-01-20 @ 04:16:39
URL: http://saragoesaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0