Question

Fick ännu en fråga så svarar på den här.

Question:


Simone
:

Hejsan! Jag har precis fått en matchning i Annapolis och undrar lite hur stället är, det verkar väldigt litet? Finns det mycket att göra osv? :)

Well, jag har bara varit här i 7 veckor (imorgon) och har ju endast varit här på "vintern". Men jag äälskar Annapolis! det är en otroligt fin hamnstad! Downtown annapolis ligger precis vid vattnet och har en fin hamn och små söta gator med cafeer och mindre butiker. Jag längtar till sommaren när man kan hänga nere i DT vid hamnen, det kommer nog bli grymt! Sen så finns det mycket runt om! Alltså det finns ett mall här som är stort med alla butiker i som t.ex. Macys, Victorias secret, H&M m.m. Man får ju inte glömma att nämna att Naval academyn håller hus nere i downtown annapolis, haha vilket betyder måååånga killar i uniform everywhere!! hahah ^^

Annapolis ligger också ca: 1 timme från D.C, ca 40min från Baltimore, ca: 2½ från Philadelphia och ca 3 timmar från New york och det tycker jag är grymt!! Jag gillar verkligen att bo här, det är inte vrsta storstaden men inte heller mitt ute i ingenstans! Vad man kan göra här är typ, shoppa, fika, åka till alla dessa ställen, se på massa sporter typ navy fotball, umgås med kompisar  (det finns gott om au pairer här), bowla, haha jaa man kan väl göra vad som helst, åka till ett nöjesfält! Vad du vill! Annapolis har nära till VÄLDIGT mycket!

Så jag tycker verkligen att om du har en super familj men tvivlar på att Annapolis kan vara ett ställe för dig, så kan jag bara säga att Annapolis är grymt! :D

Kommentarer
Postat av: Simone

Tack för svar! Ju mer jag tänkt på Annapolis desto mer tänker jag hur bra det kunde varit.. ändå fegar jag ur hela tiden. Heljobbigt! Kanske väntar till hösten istället att åka så jag verkligen kan tänka igenom detta.. Hade vart kul att bo i närheten av dej dock, vi verkar va väldigt lika när jag läser din blogg faktiskt haha =) Hoppas du får ett superbra år iaf, jag kommer följa det garanterat! kram

2011-03-06 @ 18:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0