Svar på fråga och dagen

Fick en fråga idag, Vilket jag tycker är vääääldigt roligt btw!

Here it is:



svar:
Well, För att göra en ganska så lång historia kort, så är det så att min kära vän Hedvig är tillsammans med Rob och han är i Navyn. De träffades lite efter att hon kom hit i augusti under en fotball match här i annapolis när Navy spelade mot Army! Och nu när de är tillsammans så spenderar Hedvig nästan alltid sina helger här hos mig för då kan hon träffa både mig (A) och Rob. Och när hon träffar rob så är jag typ oftast med och då brukar han ta med sig sina kompisar och så hittar vi på något allihopa! Det är faktiskt riktigt kul och killarna i navyn jag träffat har hittills varit snälla och roliga att umgås med! :) Vad dem gör på naval academyn är att de går i skolan. De är ett college för killar och tjejer som vill bli officierare och sånt.. Så de går i skolan och har lektioner och säkert massa övningar och sånt, jag vet faktiskt inte så jätte mycket, men kan fråga nästa gång vi träffas! haha, hoppas du fick svaret du ville! :)

Min dag:

Idag var en ganska så slapp dag, gjorde lite saker och så slappade jag. Men jag gick som vanligt upp vid 6 och brjade med frukosten till kidsen och fixade lunch till dem. Sedan for dem i väg till skolan och vid 8 var jag off och då chillade jag lite och åt frukost, sen åkte jag till College park som ligger ungefär 50 mn från mig och mötte upp Hedvig för en fika på starbucks. Hon glömde ju som sagt sin laddare här i helgen och hon behövde den ganska så omgående så vi valde en plats som ligger mittemellan oss och så träffades vi där. Vi snackade och hade oss i ungefär 1½ timme, sen var det dags för oss båda att åka hemåt!

Väl hemma kollade jag lite på datorn, städade i mitt rum och åt lunch. Sen snackade jag med SANNA itelefon, vilket var såå himla roligt!! har saknat henne så mycket så att få prata med henne i telefonen var grymt!!
Så nu är det faktiskt så att hon eventuellt kommer hit till mig nästa vecka!!!!! Hon e just nu hos sin syster som e au pair i Boston och då tänkte vi att vi skulle försöka träffas och då kommer hon till mig också!!! LYXIGT!!!

Så jag snackade med min GRYMMA värdmamma idag och frågade om det var okej att sanna kommer, och jag sa att hon kommer mitt i veckan då jag kobbar och jag sa att även fast hon e här så jobbar jag ju självklart som vanligt! Men nej nej hon tyckte vi skulle ta en heldag i DC och att jag inte alls behövde jobba! Jag kunde bara hjälpa till med någon sak, men annars tyckte hon att jag skulle spendera den lilla tid sanna är här med just bara sanna! haha AWESOME eller vad????? HON.E.BÄST.

Sen så ska en annan liten sak från norrut komma hit, nämligen LINDA! :D Ska bli as roligt, vi har ioförsig inte snackat s mycket om det än, men jag vet att hon kommer komma hit inom en snar framtid det kan jag lova er och då blir det in till DC och annaåolis och ja allting helt enkelt!! :D Så det ser jag också fram emot!

En annan rolig grej som min värdmamma berättade för mig idag också.
Det är ju så att min värdkille är 12 år och fyller 13 i år och då ska han ha bar mitzhva och då går han i hebrew school för att lära sig allting inför den och så träffar han sin Rabbi. Och idag så skulle han ha ett möte med sin Rabbi och min vmamma tar honom dit och hem, och så när hon kommer hem så kollar hon lite chockat på mig och så säger hon:
Hon (L)- Oh, btw, the Rabbi likes you!!
Jag (C) - HUH?
L - oh yeah! I tlaked to him today and he said that he really liked you?!
C- really? why?
L - Well i don't really know, he said to me that i really hit the spot this time, and that you might looked like 12, but he thought yu were 16. I guess 16 is better than 12.
C - haha that's nice,
L - but i told him that you were 19 and he thought that you were really mature and nice, and he have never said anything about my au pairs before, soooo, I guessed that you maybe have talked to him?
C - Ehm, noo not really, i've only met him like 2 times, and I barely spoke to him. But it's nice to hear that he likes me!
L- haha yeah!

Hahah tyckte det var sååå roligt att höra, för det kom verkligen helt oväntat, för om det var någon åsikt han skulle yttra om mig så trodde jag allt att den skulle vara negativ. Jag har träffat den snubben 2, MAX 3 gånger och ena gången sa han: "oh look at you without a jacket, nice rolemodel for the kids" hehe han skojade antagligen men ändå, han hade ju rätt, och ändå så säger han såna fina ord om mig! hahaha trevligt! :D Jag blev glad i allafall och min värdmamma blev chockad då jag tydligen var den enda au pairen han sagt något sånt om! hihi ^^

Nej nu är båda barnen i säng och jag ska också göra mig redo för att soooova! Vet inte vad det är, men jag sover INTE bra nu för tiden! Vaknar upp typ varje natt vid 2-3 och tror att det endast e 5 minuter kvar att sova innan jag måste upp....WEIRD människa, jag VET!!!

Nej, tack och hej!


A flying au pair on her way to super duper crash in the bed...

Kommentarer
Postat av: Simone

Hejsan! Jag har precis fått en matchning i Annapolis och undrar lite hur stället är, det verkar väldigt litet? Finns det mycket att göra osv? :)

2011-03-02 @ 14:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0