Here's the deal......and it's HUGE!

Okej, kommer ni ihåg den där familjen som bodde i Severna park, maryland, typ 15 min från Annapolis? Det var en singel mamma med en kille på 12 år och en tjej på 9år, den familjen var min 6:e matchning! När jag fick den här matchningen så blev jag suuuper duper glad för jag kände direkt den där WOW känslan, ni vet den som bara skriker att detta är rätt familj för en! precis den känslan så jag mailade tillbaka till mamman och hon skrev att hon gillade min ansökan och att hon älskade min video och det var lite roligt för hon har även bott i Malaysia precis som jag, så det var lite roligt faktiskt! Vi mailade lite fram och tillbaka detta var liksom i september så det är ett bra tag sen. Tillslut så frågade jag när hon ville ha en au pair och hon sa då november...Jag blev så himla besviken för detta var den första familjen jag kände att jag kunde åka direkt till om jag bara kunde, men det kunde jag ju inte, så jag sa att jag inte kunde komma så tidigt och hon sa då, vad synd men jag lnskar dig lycka till!

Blev så besviken och kände att jag aldrig skulle hitta en så bra familj som denna! Hade jag rätt? OHJA!!

2 dagar sen så började vi maila med vaandra IGEN! jag frågade henne om hon hade hittat en au pair än och hon säger....NEJ! jag säger att jag verkligen tyckte om hennes familj och om hon vill så vill jag jätte gärna prata lite mer med henne och det ville hon också!! så vi mailade lite i onsdags och hon är så grymt trevlig! helt sjukt! Hon srev att hon var jätte glad och hon sa sen att hon ville ha en au air i middle january, typ runt den 10:e och hallåå ja det funkar för mig så då skrev jag att ja men jag tror jag kan hinna det, och då skrev hon WOW this could really wokr, och då blev jag ännu gladare såklart! Vi bestäme att vi skulle snacka på telefon igår klockan 10 på morgonen min tid, men hon ringde aldrig, tänkte att nehe nu har hon hittat en annan. Men ändå så skickar jag ett mail till henne och frågar om hon vill ändra tiden och prata senare istället och hon skriver tillbaka att hon inte kunnat ringa för att hon skulle precis flyga till Florida från NY och hennes flyg hade blivit inställt pga av det konstiga vädret såhon hade liksom inte tid att ringa... Det gjorde inget för mig, så vi bestämde en annan tid, klockan 20.45 min tid igår.

Sitter vi matbordet och säger till Emmeli, hon kommer ringa om 20 min, nej det kommer hon inte för hon ringer NUUU! jag springer och letar efter min telefon men hittar den liite försent, väntar på att hon ringer upp igen och vi pratar i typ en halvtimme då hon skulle jobba...

Samtalet gick väldigt bra! ett bra första samtal tycker jag! och hon snckade på som bara tusan och jag lyssnade och försökte memorera allting hon sa, det var såååå mycket och ingeting lät dåligt! förstår ni allt lät så himla bra och mamman verkar vara den snällaste människani hela USA, så himla härlig! Som sagt pratade hon mycket och jag var så glad och överväldigad av all info så jag fick knappt ut mina frågor, men några och allting lät så bra! I slutet av samtalet sa hon att hon tyckte det var jätte roligt att prata med mig och att hon tyckte att enligt min röst så tycker hon att jag är en trevlig och god tjej! det är ju inte fel att höra det ;) Sen sa hon hela tiden också att Oh I'm soooo exited about this, so exited och då blir man ju ännu gladare! Hon sa också att hon blev jätte glad när jag hade mailat henne då hon gillade mig när vi matchade förut så hon blev as glad! Hon skickade sina gamla au pairers mail och även henne nuvaraden au pairs mail sp jag har mail kontakt med dem båda nu och båda är svenskor och verkar hur gulliga och trevliga som helst! har ställt massor av frågor och guess what! inte en enda negativ sak om denna familjen!! Den är så grym och mamman verkar grym, barnen verkar vara så himla gulliga och snälla och lätta att göra med!! :D Det känns verkligen jätte bra och när jag mailade med den ena au pairen så skrev hon att "ja barnen kommer älska dig och E(mamman) är redan upp över öronen över dig" blev så glad när jag läste det alltså!! Sen skrev hon också att E hade blivit väldigt besviken och ledsen när vi inte kunde matcha med varandra förut för att jag inte kunde, så hon verkar ju gilla mig! :D Och jag gillar dem verkligen!!

Några saker som mamman och au pairerna sagt:
- jag får egen bil, sovrum, badrum, telefon
- Jag är ledig hela augusti (barnen är på camp)
- Är också ledig 1 vecka runt jul/nyår
- Au pairen blir verkligen en familjemedlem
- Den nuvarande au pairen har stannat med dem i  2år, åker hemden 7 dec
- den andraau pairen komer och hälsar på och är fortfarande jätte bra kompis med familjen
- Man blir bästa kompis och partner med mamman
- jag får följa med på alla familjens resor, de brukar resa mycket till NY!
- Jag får ha vänner över
- Ingen speciell curfew, men jag måste ju liksom visa respekt och använda sunt förnuft, ska jag jobba dagen efter så kan jag inte vara ute hur länge som helst kanske
- Ingen speciell tid curfew på bilen heller
- the grandparents är hur gulliga som helst och älskar alla familjens au pairer
- de har en hund som är jätte gullig och snäll
- familj och vänner hemifrån är mer än välkomna att hälsa på och bo med i huset! De tidigare au pairernas familjer hade kommit och varit där i 6 veckor!
- Ibland jobbar E väldigt mycket och resor och när hon gör det så kommer jag ha fullt ansvar för barnen och ta hand om dem, men deras pappa finns i närheten om något skulle hända
- Ibland är E ledig ganska så mycket och då är jag typ också ledig, då kan jag antingen vara med familjen eller vara med kompisar

Detta är bara en liten del av ALLA tusen goda saker det finna med denna familjen! Vi ska prata snart igen på telefon!
Men jag ska prata lite med SI först om avresedatumet och så och även min familj såklrt! men det ser ta mej tusan ljust ut! so who knows, maybe I'm going to Severna park, Annapolis!!

Nu vet ni lite mer!!! :D

Kommentarer
Postat av: Cornelia

woooooooooooooo!

2010-12-03 @ 05:36:01
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Christine

FAAN VA ROLIGT FÖR DIG GUMMAN! :D GRATTIS!

2010-12-03 @ 05:46:45
Postat av: Madde

Hahaha va vi får samma matchingar! Det var hon som skulle ringa mig med inte gjorde det. Ni verkar vara en perfekt match!!=D Gu va roligt!!!!! Grattis!

2010-12-03 @ 09:36:44
Postat av: Anonym

Det här är helt UNDERBART Cassandra !! Hela jag önskar verkligen att det blir ni nu :D Det är som en saga, fast den är sann (: Det här är lycka !!

Kramar

2010-12-03 @ 10:02:00
Postat av: Anonym

GRATTIS!

Gud vad SKÖNT!

2010-12-03 @ 10:09:09
Postat av: micaela

gud va roligt för dig! :)

2010-12-03 @ 14:35:03
URL: http://mmicaela.devote.se
Postat av: emma

Nej vad roligt!! Grattis Cassandra :D

2010-12-03 @ 16:04:55
URL: http://emmabjorklund.blogg.se/
Postat av: Matilda

Grattis! :D Vad kul, om du skulle matcha med denna skulle vi åka samma dag!! :)

2010-12-03 @ 23:42:57
Postat av: Leia ♥

Roligt när det fixar sig! :)

2010-12-04 @ 14:28:00
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0