Sammanfattning då...

Okej ska göra ett litet försök med att berätta så gott det går hur vår borneo resa var i korta drag, orkar inte med ännu ett super långt inlägg, det tar lite på mina krafter måste jag säga...I allafall, here we go!

De första dagarna har jag redan skrivit om tidigare så om ni vill läsa om det så klicka här!

Berättar från där det inlägget slutade, alltså vid att vi gick och la oss tidigt för att sen dagen därpå åka till Lankayan!

När jag fick reda på att vi skulle till den här ön så googlade jag den direkt, och det kom upp as fina bilder och det verkade vara värsta paradiset, så jag hade väldigt höga förhoppningar, dessa förhoppningar krossades totalt av verkligenheten. Det var så otroligt MYCKET finare än jag hade sett på bilderna och det jag ade föreställt mig! helt sjuukt! det var verkligen ett paradis och man gick runt och sa OMG, Hela tiden, det går inte att beskriva hur fint det var. Ön är väldigt liten man går runt ön på typ en kvart, 5 min om man springer eller om man är som jag som ska pilla på allt i vattnet, titta hit och dit, ja då tar det typ en halvtimme! :) Jag och Emmeli fick bo i en egen liten stuga som inte var så liten, den var svin fin med världens finaste utsikt verkligen helt otroligt! man stod på balkongen och såg ut över havet, vi bodde ju på stranden så härligt!

Eftersom att vi kom dit runt halv 11 så gick vi runt lite och kollade och sen packade vi upp och fixade, sen åt vi lunch vid ett, jag och Emmeli satte oss på första parkett med utsikt över vattnet. Svin god mat och trevlig personal. Efter lunchen gick vi och snorklade. Vi såg bläckfiskar, små hajar, massa fiskar med fiin fina färger, stjöstjärnor och massa mer! Så coolt! Senare på kvällen så kollade vi också på sköldpadde ungar som skulle släppas ut i vattnet, så himla söta!! Ut i vatnnet kravlade dem och så vips var de borta i mörkret! :)

Dagen därpå så gick vi upp tidigt, åt frukost och sen tog vi en båt ut lite längre från ön för att snorkla på djupare vatten, det var fin coolt! har inte gjort det förr så coolt och lite läskigt, man vet ju inte vad som kan finnas i vattnet liksom. När vi hoppade i i början så stack det överallt på kroppen, så himla jobbigt och irriterande, och både jag och Emmeli var nära på att ge upp och sätta oss i båten, det var äckel planton eller så som stack så ini norden, men när vi simmade en bit så blev det bättre! Vattnet var ljummet, det var typ 4 meter djupt, inte så mycket med andra ord och vi såg massa fiskar och hajar, LÄSKIGT! fick lite panik och kände för ett ögonblick att jag ville hoppa upp på emmeli och sitta tryggt på hennes rygg, men nej jag klarade mig som tur var. Efter typ en timme så åkte vi tillbaka till ön och bara tog det lugnt, snorklade lite till ,kollade på när personlaen spelade fotboll på stranden, låg i hängmattan och lyssnade på musik och vi var bara allmänt lyckliga! Så hääärligt! så nu vet jag vart jag ska åa på min smekmånad! :D


































Okej det där var typ MASSA bilder från Lankayan, visst ser det underbart ut?! :D hoppas ni blev lite avundsjuka i allafall. ;P

På söndagen gck vi upp as tidigt för att vid 7 åka båt tillbaka till fastlandet, och båtturen tar en och en helav timme, men det SPÖ regnade så v blev tvugna att vänta ett tag vilket inte var så kul då man var skit trött och det regnade och det var fuktigt i luften. Efter att regnet lugnat ner sig lite så tar vi varsitt paraply och går den långa bron till båthuset eller vad man ska kalla det. och där så väntar en båt med bara tak! Och det spö regnade fortfarande, hm...kul!! Jag och Emmeli drog en gul fin regnponcho över oss och runt oss och ja vi såg väldigt mobbade ut där vi satt, båda med ipod i öronen och död blick. En och en halv timme senare kom vi fram och blev då hämtade av en mini buss som skulle ta oss till Orang Utan reservaten eller vad det var. Kom dit och åt lunch och sen vid 3 så gick vi för att se orang utangerna. DEt var  svin coolt att ha sett dem, såå söta, eller inte de gamla stora såklart men de två mindre var skit söta, en av dem var en liten bebis och var så himla gullig! satt och klängde på mamman och såg allmänt gullig och rädd ut! KUL var det och det blev lite bilder. Efter det så gjorde vi inte så mycket. Stannade inne på rummet och tog det lugnt då vi var väldigt trötta, åt middag och sen gick vi och kollade på tv, en skräckis jag bestämde mig för att inte titta men såg kom ett namn upp: Ed Westwick och då måste man ju se!! Så japp ännu en skräckis har passerat för mina ögon, förstår inte hur jag kan titta på dem, menden var faktiskt riktigt bra, läskig, spännande och ja hela det där skräckis köret! :) 100 feet hette den!:)

Sen på måndagen så åkte vi hem vid halv 10, och kom hem vid 2. Gjorde inte så mycket, var slut efter allt resande hit och dit, så vi tog det lugnt, skönt att sova i sin feta sköna säng igen!! :) Igår slappade vi IGEN! Hade lite paradise hotel maraton! haha älskar det! så himla sjukt, men så underhållande! kollade typ 10 avsnitt i sträck, sen kallade sängen. Idag tog vi lite sovmorgon, Pelle coh Lena åkte till sjukhuset då Lena är sjuk, vet inte vade det är ännu men hoppas att hon blir bättre snart, kollade på de 4 resterande avsnitten av paradise hotel och så har jag kollat mailen och nu sitter jag här. OJ oj vad aktiv man är här alltså! helt sjukt!

I morgon hoppas jag att vi kan åka och shoppa, måste köpa hårfärg och lite skit. Ska bli lite blondare då mitt hår har sån ful färg nu, urtvättat och om jag färgar det mörkare så försvinner det på en gång, så blont it is!

Här kommer lite bilder från när vi såg Orang Utangerna!! :D








Så det var en tunn summering om den veckan, men nu vet ni lite vad vi har hållit på med! :)

PS.  Mailade med Ohio familjen och läste igenom deras au pair brev, det visade sig att mamman bara jobbade 2½ dag i veckan vilket betyder att hon e hemma ganska så mycket och det är något som jag inte vill, tyvärr, så Nix tilldenna familjen med! Hoppas det kommer en ny snart, skulle inte sitta fel med en familj i DC!! :D

Kommentarer
Postat av: sofia

Helt sjukt mysigt ju :D

2010-11-04 @ 15:29:03
Postat av: mini apan själv i sveariket!

Nemen cassi där är ju din orangutang familj ;) Muhahah // Skorpan ;D

2010-11-08 @ 17:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0